Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Advertisements

Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Informatikai alkalmazások a Széchenyi István Egyetemen – DPR Szakmai Klub I. – Közösségi weboldalak és alumni szervezetek.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
DPR kommunikáció alapelvei
DPR Intézkedési Terv időarányos megvalósítása az Illés Gyula Karon PTE IGYK.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
EMLA Környezeti Mangement és Jog Egyesület, BME Management Szakkollégium Támogatók: Phare Access 2003 micro alap Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Morvay György.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
Kezdő jogászok a munkaerő-piacon Szép Károly projektvezető Budapest, November 26. Diplomaszerzés és pályakövetés Szakmai nap I.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
TAPASZTALATOK, ÖTLETEK, JAVASLATOK A FELMÉRÉSKÉSZÍTÉS FOLYAMATÁHOZ AZ EVASYS-T FORGALMAZÓ SZEMSZÖGÉBŐL HORVÁTH ZOLTÁN VSL KFT. TÁMOP C-11/1/KONV
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Előadás másolata:

Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika

„Your ambition is our profession” Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

Témák Mi újat? Őszintén marketing nélkül Alumni-DPR viszonya Hol kezdődik az alumni szervezés? Ki – mit – hogyan? Szolgáltatási paletta Hol tartunk most? Dilemmák, kihívások és problémák Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

Alumni és DPR viszonya Rész-egész kapcsolata Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

Hol kezdődik az Alumni szervezés? Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

Corvinus Alumni Egyetemünkön 2006. nyarától a Karrier Iroda feladata a végzetteinkkel való kapcsolattartás, valamint életpályájuk nyomonkövetése (DPR: diplomás pályakövetési rendszer működtetése) Előzmények: A kilencvenes években a „BKE Egyetemi Baráti Kör” 2001-től „Közgáz Alma Közhasznú Egyesület” Megtartották jelentőségüket a kari és tanszéki alumni tevékenységek is Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

Miről szól az Alumni? Networking FR (forrásgyűjtés) LLCP (élethosszig tartó karriertervezés) Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

Alumni szolgáltatások aktív szakmai és személyes networking támogatása végzetteink, jelenlegi hallgatóink, oktatóink és a munkáltatók között “élethosszig tartó karriertervezés”: állásajánlatok közzététele és karrier-tanácsadás folyamatos információszolgáltatás: képzésekről, továbbképzésekről, az egyetemi életről rendezvények szervezése: szakmai és baráti találkozók rendezése Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

Corvinus Alumni feketén-fehéren 2008: Adatbázis: 32.473 Corvinus-os adatai Levéltári kutatás (évfolyamnévsorok, államvizsga jegyzőkönyvek feldolgozása 1998-től 1951-ig visszafelé 24.000 fő) Tagtoborzás egyetemi rendezvényeken: diplomaosztókon és KarrierExpo-kon (kb. 6.000 fő) DPR adatbázisok (több mint 2.500 végzett) Toborzás Kötelező rendezvények (elnökségi ülés, közgyűlés) Szakmai előadások FR – pályázatírás (Közhasznú munkavégzési, OFA, NCA, OM…) 60 éves jubileumi ülésszak - info Állásközvetítés „próbálgatása” DPR a 2006-ban végzettek körében Egyéb projektek Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

A diplomás karrierkövetésről Miért? – Horváth Tamás választ adott Keretek: Felsőoktatási törvény és az Oktatási és Kulturális Minisztérium előírásai, ajánlása 7 karra kiterjedő rendszer, a 2006/2007-es tanévben indult, a Karrier Iroda működteti DPR Bizottság (Kari felelősök + hallgatói önkormányzat) Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

Diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen A Szenátus 2007. június 25-i ülésén elfogadott egyetemi szabályozás szerint önkéntes adatszolgáltatás alapján történik a szükséges adatokat főként a hallgatói nyilvántartásokból szerezzük be a nappali tagozaton (2 éve) végzett hallgatók: E-mailes megkeresése Önkitöltős on-line kérdőívvel az Alumni honlapján keresztül. A kérdőívek kitöltése és feldolgozása anonim módon Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

A kérdőív felépítése A képzésre vonatkozó adatok, vélemények A munka világa Továbbtanulás, továbbképzés Személyes adatok „Marad 1-2 évig” Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

Kötelező kérdés Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

DPR és kommunikáció Eredmények: 2005-ös végzettek 370-en töltötték ki (38,5%-os válaszadási arány), vagyis a 2005-ben végzett hallgatók 23%-a elmondta a véleményét! Kommunikáció: kint is, bent is „a szakszerű kommunikáció alapelveinek figyelembe vételével megosztjuk a nyilvánossággal” Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

Dilemmák, kihívások és problémák 1. Mi a cél? Mire jó? (Panel) - Vízió, misszió Egyszerű, átlátható és hasznos rendszerek kellenek (Serge) Erőforráshiány (emberi, technológiai, anyagi) Fenntarthatóság: felkészült kollégák, szakmai garanciák Szervezetek kezelése (pedigré?) Egyetem, egyesület, alapítvány, kht, önjelölt önkéntesek… Végzettek lojalitása és elérése Adatforrások megbízhatósága Naprakész információk hiánya Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

Dilemmák, kihívások és problémák 2. Ki lehet alumni tag? Számok: grammok vagy kilók? Generációk kezelése Kari, tanszéki vs. összegyetemi alumni Integrációs örökségek Bachelor-ok és Master-ek Nappalisok és mások Célok és a realitás Siker: elvárások és a valóság: egyetem, hallgató/végzett, munkaerőpiac (Fábri György, Panel) Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.

alumni@uni-corvinus.hu Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés 2008. november 26.