A DPR SZEMÉLYES KÉRDEZÉS MÓDSZERTANI KÖVETELMÉNYEI TÁMOP 4.1.3 DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Statisztika II. I. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.
DPR adatok AVIR-ban való megjeleníthetőségének lehetőségei július 4. Nyüsti Szilvia Educatio Nonprofit Kft. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
TÁMOP /A
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
EKOP Elektronikus levéltár
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Dr. Szalka Éva, Ph.D.1 Statisztika II. VII.. Dr. Szalka Éva, Ph.D.2 Mintavétel Mintavétel célja: következtetést levonni a –sokaságra vonatkozóan Mintavétel.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
1 XI. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés Budapest, szeptember 5. SZAKMAI AKTUALITÁSOK - KÉRDÉSEK Előadó: dr. Ladó Judit MKVK Szakmai alelnök.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Kabai Imre ZSKF TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT S ZAKMAI K LUB III MÁRCIUS 17. AZ ONLINE KUTATÁSOK ÉS A REPREZENTATIVITÁS.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
Széchenyi István Egyetem, Győr
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
PwC Informatikai kockázatkezelés a gyakorlatban Hétpecsét Információbiztonsági Fórum március 22. Előadó: Viola Gábor, CISA.
Pillanatképek a Hős utcából Előzetes eredmények a júliusában lefolytatott szociológiai kutatásból Vigvári András ELTE Angelusz Róbert Társadalomtudományi.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A DPR SZEMÉLYES KÉRDEZÉS MÓDSZERTANI KÖVETELMÉNYEI TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT KFT DPR Képzés és Szakmai Fórum I Szeptember 28.

Célkitűzések Az ősszel induló személyes/telefonos felmérések előkészítéséhez, kutatásszervezési feladataihoz és a kutatások lefolytatásához szükséges néhány főbb kérdést járjuk körül:  Hogyan nézzen ki a kérdőív, hogyan formázzuk a kérdéseket?  Hogyan fogalmazzunk meg egyértelmű kérdezői utasításokat?  Melyek a legfontosabb kutatásszervezési feladatok?  Hogyan igazítsuk el a kérdezőbiztosokat, milyen támogatást adjunk nekik, hogy lehetőleg hibamentes legyen a lekérdezés?  Hogyan ellenőrizzük a kérdezők munkáját?  Mire figyeljünk már a kérdőív megszerkesztése során, hogy az adatok egyszerűen rögzíthetőek legyenek?  Mire kell ügyelnünk az adatrögzítés során, hogyan nézzen ki az adatfile? A FELADAT-SOROZAT LÉPÉSEINEK BEMUTATÁSA EGY GANTT TÁBLÁZAT RÉVÉN + MELLÉKLETEK

A TERVEZETT FELADATOK ÉS EREDMÉNYEIK Mellék- letek HETEK: ELŐKÉSZÍTÉS 1.1. „Projekt-indító workshop” Alappopulációk, mintavételi keretek 1.2.a. – a teljes populáció többdimenziós leírása 05a-b 1.2.b. – a személyes minta meghatározása A kérdőív elkészítése 1.3.b.1. – előzetes változat tesztelése b.2. – véglegesítés, nyomtatás + online változat b.3. – a kérdőív rögzítő-fájljának elkészítése 08a-b-c 1.3.c. – a két kérdőív összevetése 08d 1.4. A kérdezői, segítői stáb rekrutációja, „csapatok” 10a 2. AZ ADATFELVÉTELEK LEBONYOLÍTÁSA, FELDOLGOZÁSA 2.1. Az adatfelvételek „hírverése” a. – kérdezőbiztosok képzése, próbakérdezések, anketőri, megbízólevelek, titoktartási nyilatkozat 10b-c 2.3.b. – a mintába került volt hallgatók telefonos „előszervezése” (központi és egyéni) c. – a személyes és telefonos kérdezések lebonyolítása, ellenőrzése (telefonon) d. – kódutasítások készítése, a rögzítők kiképzése, ellenőrző majd végleges rögzítések 08a-b-c 2.3.e. – az adatok számítógépes ellenőrzése, tisztítása, az adatfájl kialakítása (SPSS) 13a-b 2.3.f. – az adatok súlyozása 5b 2.3.g. – a végleges adatfájl szakmai tesztelése h. – a F-to-F és a telefonos kérdezések adatfájljainak összeillesztése d 2.3.i. – az adatfájlok a központi DPR elvárásainak megfelelően, eljuttatása a központba ELEMZÉSEK, JELENTÉSEK KÉSZÍTÉSE 15a-b A PROJEKT ZÁRÁSA 03 A vizsgálat-sorozat lépései. A DPR személyes (F-to-F) kérdőíves adatfelvétel Gantt táblázata):

AZ ŐSZI MINTAVÉTELES DPR KUTATÁSOK PÁLYÁZATI KÖVETELMÉNYEI Részlet a TÁMOP – intézményi követelmények - diplomás pályakövető rendszer kiírásból Az intézményben végzett hallgatók körében legalább háromévente személyes megkeresésen alapuló vagy telefonos standard kérdőíves vizsgálatot kell végezni. A vizsgálat az utolsó három (kétévente megismételt vizsgálat esetén az utolsó kettő) évben végzettekre (abszolutóriumot szerzettekre) terjed ki, azok megfelelő elemszámú, reprezentatív mintáján. A vizsgálatot az intézményi on-line vizsgálatoktól eltérő időpontban, az adott év őszén kell elvégezni. A vizsgálatba bevont hallgatók végzésének (abszolutóriumszerzésének) időpontja: A vizsgálat módja: személyes megkeresésen alapuló vagy telefonos standard kérdőíves adatfelvétel. A személyes megkeresésen alapuló kutatásokhoz a TÁMOP kiemelt program keretében kidolgozásra kerül egy országos kérdésblokk, melynek kérdőívbe történő beemelése kötelező lesz. Az intézményi vizsgálatok esetében biztosítani kell a megfelelő szintű reprezentativitást és minta- elemszámot a következő mintavételi szempontok szerint: végzés éve; képzési terület (ahol lehetőség van rá és indokolt: szakok szerint is); nem; képzési szint, finanszírozási forma; munkarend (tagozat). Ahol az adatfelvétel eredményeként a megvalósult minta nem reprezentatív, ott statisztikai súlyozással reprezentatív mintát kell előállítani. A minimálisan szükséges minta elemszám és válaszadási arány meghatározásában figyelembe kell venni az intézményi-kari adottságokat (a vizsgálandó populáció nagysága és a mintavételi szempontok szerinti megoszlása), ehhez a TÁMOP központi program ad ajánlást. Az általános szakmai követelményekre vonatkozóan a TÁMOP DPR alprojekt iránymutatásai az irányadóak.

AZ ŐSZI SZEMÉLYES KÉRDŐÍVES DPR ADATFELVÉTELEK SZABÁLYAIRÓL A központi program által összeállított kötelező kérdéssor célja kettős: Egyfelől biztosítani a minta kialakításához és a későbbiekben az adatbázis súlyozásához szükséges adatkörök feltétlen bekerülését; Másfelől olyan alap-kérdések kijelölése, amelyek a mintavételen alapuló kutatás és a tavaszi online adatfelvétel eredményeinek összevetését legalább alap-szinten biztosítják. A kötelező blokk kialakítására azzal a módszertani előfeltevéssel került sor, hogy az intézmények a végzettek megkeresése során úgynevezett „címlistás eljárást” alkalmaznak. Eszerint a kutatás során felkeresendő személyeket név szerint, az alappopulációra vonatkozó intézményi adatok meghatározott paraméterei (mintavételi kritériumok) alapján véletlenszerűen választják ki. Minden kiválasztás során több, azonos minta-paraméterekkel jellemezhető cím alkot egy megkeresési egységet, amelyek közül egy lekérdezésnek kell megvalósulnia (a több potenciális cím előkészítése azért szükséges, mert nagy valószínűséggel az elérés, válaszadás rátája nem lesz száz százalékos). A kötelező blokk kialakítása során azt feltételeztük, hogy a kiemelt mintaképző alapadatok már a lekérdezés előtt, intézményi adatforrásból kitöltésre kerülnek, természetesen csak olyan körből, amely a beazonosíthatóságot nem vetheti fel. Ezzel az eljárással a válaszadó az adatfelvétel kezdetekor már egy részben kitöltött kérdőívet kapna, amelynek az intézmény számára rendelkezésre álló főbb mintaképző változók már rögzítettek. Ezt a kötelező kérdőív- blokkban jeleztük. A mintaképző változók kiválasztása intézmény-specifikus lehet, attól függően hogy az alapsokaságra vonatkozóan mely adatkörök állnak megbízhatóan rendelkezésre. Javasolt a képzési és szocio-demográfiai változók együttes bevonása. Az adatok kezelése: A kutatás kérdőívének, és mintájának kialakítása intézményi hatáskörben marad. A beérkezett adatokkal úgyszintén kizárólag az intézmény rendelkezik, e kutatási szakasz kapcsán az intézménynek elemi adatszolgáltatási kötelezettsége az Educatio Nonprofit Kft. felé nincs.

A VÉGZETT HALLGATÓI SZEMÉLYES KÉRDŐÍVES KUTATÁSOK ( LEHETSÉGES CÉLOK, KUTATÁSI DIMENZIÓK) Célja: a végzettek munkaerő-piaci helyzetének, munkavállalói tapasztalatainak, munkaerő-piaci- elhelyezkedési stratégiájának, a képzés és intézményi szolgáltatások munkaerő-piaci tapasztalatok fényében történő értékelésének és a végzettek továbbképzési motivációinak feltérképezése. Főbb kérdéskörök: a) Az intézmény megítélése; b) Ajánlaná-e másoknak; c) Mennyiben felelt meg az elvárásainak a képzési program; d) Mennyiben érzi hasznosnak az intézményben tanultakat; e) Mennyire készítették fel: szakmai problémák megoldására, elhelyezkedésre, csapatmunkára, vezetési és szervezési feladatokra, a modern technológiák és eljárások alkalmazására; f) A munka során hasznosított, illetve hasznosítható készségek, képességek, kompetenciák illetve munkahelyi elvárások. g) Az oktatási intézmény erősségei-gyengeségei; h) Az intézmény nyújtotta szolgáltatások, a diákélet erősségei-gyengeségei; i) Végzett hallgatóként kapcsolatban marad-e az intézménnyel – milyen módom; j) Jelenlegi munkahelyéről: ágazat, a cég mérete, földrajzi elhelyezkedése; k) Továbbképzés: szükségesnek látja-e, miért szükséges, milyen formában, igénybe venné-e az intézményi lehetőséget.

KÖSZÖNJÜK A MEGTISZTELŐ FIGYELMET! Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) TÁMOP DPR EDUCATIO NONPROFIT KFT.