Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Bakonyi László, elnök (Oktatási Hivatal) ETR Konferencia november 26.
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Adatmenedzsment és kontrolling. ADAT Adott folyamat pillanatnyi állapotának jellemzője, mely önmagában nem értékeli az adott folyamatot.  Mennyi?130.
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
A központi oktatási információs rendszerek most és a jövőben november 26. Kerekes Gábor Educatio Nonprofit Kft.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
AVIR – intézményi adatmodell Csulyák Gábor Informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft február 2.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Üzleti Intelligencia – koncepciók és megoldások
Vezetői Információs Rendszer felépítése
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
A vezetői információs rendszerek támogatása az intézményi és ágazati stratégia kialakításához Sándorné Dr. Kriszt Éva rektor Magyar Rektori.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer Bángi-Magyar Attila és Fejérvári Bence Educatio Nkft. Nyitórendezvény október 18. Projekt megnevezése:
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Státuszriport avagy AVIR informatikai fejlesztések helyzete
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Educatio Nonprofit Kft.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
VIR KK VIR Kompetencia Központ (BICC, Business Intelligence Competency Center) Hodász Attila – BDX Kft.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD.
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az ágazati AVIR fejlesztés és intézményi VIR-ek kapcsolata és a közös fejlesztések tapasztalatai november.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Munkavédelem és controlling
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
A „jó kormányzat" elvárásai a tényalapú döntéshozatal érdekében
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.
Fogalomtár, avagy hogyan beszéljünk egy nyelvet
VIR intézményi követelmények Kádár-Csoboth Péter ÚMFT Programfejlesztési Iroda.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer területi tervezést, elemzést támogató térinformatikai alkalmazásai Eger, 2017.
Irányítást megalapozó folyamat (áttekintő) modell
Előadás másolata:

Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) TÁMOP 4.1.3 – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Horváth Tamás Csulyák Gábor felsőoktatás igazgató informatikai igazgató Educatio Kht. Educatio Kht.

AVIR - hangsúlyok Az Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) az OKM és a felsőoktatási intézmények napi döntéshozatalát és a hosszú távú stratégia kialakítását segíti azáltal, hogy naprakész és megbízható információkat biztosít az intézmények működéséről.

Mire jók a vezetői információk hosszú távú stratégia kialakítása a „múltra alapozva” stratégia teljesülésének nyomonkövetése információ a működés folyamataiban való anomáliákról segíti a napi operatív döntéseket nagyobb időtávot átölelő naprakész, megbízható információk

AVIR projekt céljai Stratégiai cél Hatékonyabb felsőoktatási ágazati és az intézményi működés megteremtése Közvetlen cél Felsőoktatási vezetői információs rendszer szakmai alapjai (követelményrendszer, szakmai támogatás) Ágazati tervezéshez megalapozott információk a felsőoktatási intézmények működéséről, teljesítménymutatóiról Központi és intézményi információs rendszerek közötti kölcsönös adatszolgáltatás feltételeinek megteremtése Kettős cél: 1. technológiai fejlesztés; 2. valódi felhasználói igények és alkalmazás

AVIR projekt eredmémyei központi adatbázisok (FIR, felvételi, KIR, stb. ) és központi adattár közötti integráció központi adattárak és intézményi nyilvántartások (adattárak) közötti adatátvitel felsőoktatási intézményi mutatószám és VIR modellek (TÁMOP 4.1.1. fejlesztés) egységes fogalomhasználat, adatminőség vizuális megjelenés, felhasználóbarát felületek intézmények és az OKM vezetés számára („VIR élmény”)

OKM Educatio, TÁMOP 4.1.3 FOI, TÁMOP 4.1.1 Adat- bevitel Mutatók Átmeneti adatkezelés (Stage1, Stage2) Stratégiai Mutatók FIR Központi adattár Mutatók Edu. rendszerek más Edu. adatok VIR (riportok) külső rendszerek külső adatok Intézményi adatok elemzés modellezés OKM adatok és mutatók feladás FOI, TÁMOP 4.1.1 FOI adatfeladás Tanulmányi rendszerek Egyéb Infrastr. K+F Gazd. adatok Tanulm. FOI egyedi adattár Mutatók Stratégiai Mutatók Gazdálkodási rendszerek VIR (riportok) K+F progr. mgt Facility Management elemzés modellezés Adat- bevitel 6

Információk felhasználása. Adattár alapadatok témakörönként egyedi adatkörök Intézményi rendszerek gazdálkodási, tanulmányi Stratégiai mutatószám rendszer Felsővezetők Rendszeres vezetői jelentések Vezetők Központi rendszerek FIR, DPR diákigazolvány, felvételi Ad-hoc lekérdezés Jelentés készítők Elemzés, adatbányászat Elemzők Egyéb adatok KSH , KVI Felvételizők, pályakezdők, állampolgárok Tájékoztatás web-en 7

Szolgáltatásbusz kapcsolatai 8

A VIR intézményi modell felépítése

Központi szolgáltatások: saját VIR létrehozásához ajánlások, minta Mit nyújt a program az intézmények számára? I. Központi szolgáltatások: saját VIR létrehozásához ajánlások, minta intézményi adattárház adatmodell stratégiai mutatószám-rendszer minta intézményi VIR alkalmazás minta központi VIR tapasztalatok, dokumentáció, beszámolók

OKM felől érkező ad-hoc lekérdezések, statisztikai kérdések kiváltása Mit nyújt a program az intézmények számára? II. Tartalom OKM felől érkező ad-hoc lekérdezések, statisztikai kérdések kiváltása részletes adatok (képzett mutatók, aggregált adatok) a saját intézményről összehasonlítások, mutatószámok – minden intézményről

sokszor párhuzasmosan folyó intézményi lekérdezés kiváltása Mit nyújt a program az ágazati írányítás számára? információ igény esetén közvetlen adatforrás - gyors válasz ad hoc kérdésekre sokszor párhuzasmosan folyó intézményi lekérdezés kiváltása ellenőrzött intézményi adatgyűjtés – pontos, megbízható információk stratégiai mutatókhoz adatforrás adatok, elemzések, háttér támogatás Átláthatóbb és hatékonyabb ágazati tervezés, működés

Tervezett adatforrások működő nyilvántartások Educatio Kht.-ban működő nyilvántartások Egyéb központi nyilvántartások Intézményi Felsőoktatás FIR Felvételi rendszer Országos Doktori és Habilitációs Nyilvántartás Közoktatás KIR KÉNY Diákigazolvány Diákhitel Tempus Bursa Hungarica Balassi Intézet KSH Kincstári Vagyonkezelő Intézet K+F nyilvántartás FIR-STAT Egyéb minisztériumok Tanulmányi ETR, Neptun, ETN Gazdálkodási SAP, Tüsz, EGR, Oracle, Microsoft Munkaügy Nexon, EGR, SAP Ingatlan FELIR Kézi adatbevitel

Kockázatok adatminőség félreértelmezés (adatszolgáltatás vagy statisztika értelmezés esetén) vezetői elkötelezettség kevés adat érkezik az intézményi oldalról felhasználói bizalom fenntarthatóság (források)

További információk, kapcsolatfelvétel: KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! További információk, kapcsolatfelvétel: avir@educatio.hu