Elérés, válaszadási arányok és tendenciák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Advertisements

S 1SCM© Siemens AG All rights reserved Útmutató a click4suppliers easy használatához Szállítói regisztráció.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Informatikai alkalmazások a Széchenyi István Egyetemen – DPR Szakmai Klub I. – Közösségi weboldalak és alumni szervezetek.
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
DPR kommunikáció alapelvei
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
Egyszerű, gyors, biztonságos A háromból kettőt választhat Kutatási eredmények az eBanking szolgáltatásokról május 12.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Bemutató Számviteli rendszer. Személyesen Postai úton Vállalat vagy vállalkozás Könyvelőcég vagy könyvelő Ez a megoldás kiszámíthatatlan nem biztos hogy.
A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása „Komplex szolgáltatásfejlesztés az Eszterházy.
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február 15.,
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Márton Sándor: A Campus-lét online-survey válaszadóinak szocio-kulturális jellemzői „CAMPUS-LÉT” A DEBRECENI EGYETEMEN: CSOPORTOK ÉS CSOPORTKULTÚRÁK Műhelykonferencia.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Szervezetfejlesztési Program
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Online kérdezéstechnika – lehetőségek és korlátok
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február 17., Szeged.
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Felvételi eljárás 2014/2015.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
2015.május 14.. A kérdőív elkészítésének a célja A szoftvert használók mindennapos problémáinak bemutatása A jelenlegi helyzet javítása a felmérés alapján.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Stressz-teszt. 2 Kampány fajtája: Életmódváltást támogató edukációs program Kategória: Egyéb, a többi kategóriába be nem sorolható médiacsatorna Kampányidőszak:
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Gyümölcsös ültetvények összeírása, 2017
Előadás másolata:

Elérés, válaszadási arányok és tendenciák Szemerszki Marianna DPR Szakmai Klub, 2010. március 17.

Online kérdőívek: érvek pro és kontra Mellette: viszonylag olcsó és gyors egyidejűleg sok hallgatóhoz/végzetthez eljuttatható az adatok azonnal rendelkezésre állnak a kitöltési arányok nyomon követhetőek, szükség szerint beavatkozás történhet megfelelő szerkesztési, programozási technikákkal viszonylag hosszú kérdőív is megszerkeszthető Ellene: elérési nehézségek (a szükséges e-mail címek rendelkezésre állnak-e) válaszadási arányok, reprezentativitás kérdése a többes vagy illetéktelen kitöltés veszélye („védett” kérdőív) a válaszok „minősége”

Néhány az elején tisztázandó kérdés Milyen kutatási eszköz(öke)t alkalmazunk? - személyes megkérdezés - csak online kérdőív - csak postai kérdőív - online kérdőív + postai/email kérdőív kombinációja Kik alkotják az alappopulációt? - hallgatók (képzési szintek – FSZ, PhD, aktív-passzív, külföldiek) - végzettek (végzés éve, képzési szintek , 3-féle végzettségi szint) Mit tekintünk megfelelő válaszadási aránynak? - TÁMOP 4.1.1. előírásai - kis létszámú intézmények, nagy komplex egyetemek - intézmény egészére és/vagy karokra és/vagy szakokra érvényes adatok

Még mielőtt nekilátunk Kikre terjedjen ki a kutatás, mi legyen a kutatás céljaira nem „alkalmas” vagy a kutatásba nem bevonható hallgatókkal/végzettekkel? külföldi hallgatók a megkeresést elutasítók, adataikat letiltók Mi legyen a kézbesíthetetlen, „visszapattant” felkérő levelekkel? - arányuk akár 4-5% is lehet – frissítés, elírások miatt - mennyire „bejáratott”, mennyire használják az email-t, többes email cím - mennyire friss az adatbázis Ki küldje ki a leveleket? központi (intézménytől független) szerverről intézményi rendszer (számítóközpont, tanulmányi osztály) Hol tárolják az adatokat? központi (intézménytől független) szerveren intézményi szerveren

Anonimitás és megbízhatóság Nyílt kérdőív: + anoním a kérdőív kitöltése nem szakítható meg, nem folytatható később nem ellenőrizhető, ki töltötte már ki és ki nem nem ellenőrizhető ki hányszor töltötte ki Belépési azonosítóhoz (jelszó) kötött kérdőív: +/- anoním, de bizalmon alapszik - bizalom hiányában a válaszadási arány alacsonyabb lehet, mint nyílt kérdőív esetén + a kérdőív kitöltése megszakítható, később is folytatható + a ellenőrizhető, ki töltötte már ki és ki nem, kinek kell emlékeztető levelet küldeni + többszöri kitöltés nem lehetséges + megoldható, hogy a különböző célcsoportok tagjai különböző kérdőívet kapjanak - a jelszó, belépési azonosító kiküldése idő- és pénzigényes (e-mail vs hagyományos levél)

Az elérés, elérhetőség növelése Minél több fórumon tudatosítani a potenciális résztvevőkkel a felmérés tényét, idejét, körülményeit, fontosságát (honlap, egyetemi/főiskolai lapok, belső hirdetőfelületek) Megszerezni a célcsoport bizalmát, az egyetemmel/főiskolával való együttműködési készséget Ehhez megfelelő hivatkozások, intézményi „támogató nyilatkozatok”, hallgatói önkormányzat ill. egyéb szervezetek segítsége, figyelemfelhívása Az adatbázisok frissítése, az elérhetőségek pontosítása mind a jelenlegi hallgatók, mind a végzettek esetében Legyen visszacsatolás: a tapasztalatokról be kell számolni, a fontosabb eredményeket nyilvánosságra kell hozni

A válaszadási hajlandóság időbeni alakulása (egy 2009 A válaszadási hajlandóság időbeni alakulása (egy 2009. évi online adatgyűjtés) Intézmény 1 Intézmény 2

Példák a válaszadási arányra (két online kutatás tapasztalatai) Eurostudent vizsgálat (2009. április-május) Végzős BSc-hallgatók vizsgálata (2008. december-2009. január)

A nem válaszolók összetétele és csoportjai 1. Akikkel nem sikerül email kapcsolatot felvenni: Elérésük bizonytalan vagy nem lehetséges - adatbázisok, levelezési listák frissítése, több módszer kombinációja, más módszerek 2. Akik elérhetők, de nem válaszolnak: Nem járulnak hozzá adataik kezeléséhez Nem válaszolnak - motiváció növelése (pl. rövidebb kérdőív, kötődés kialakítása A nem válaszolók és a válaszolók demográfiai stb. összetételének ellenőrzése!

A válaszadási arány növelése/1 Technikai és kérdőív-szerkesztési lehetőségek: Az online kérdőív hossza (kb. 20-25 perc) könnyen kezelhető kérdőív dinamikus legyen, egyénre szabott (a nem releváns kérdések átugorhatók legyenek) a kitöltés ne legyen túl bonyolult (egyszerű kérdések, skálavégpontok feltüntetése) csak a szükséges mértékben legyen hibaüzenet, ha valamelyik fontos kérdést a kérdezett kihagyja el kell dönteni, lehessen-e visszalépni a kérdőívben: miután itt a kérdések alapvetően tényekre irányulnak, ezt a lehetőséget célszerű meghagyni egyes kérdések esetében érdemes megkönnyíteni a válaszadást azzal, hogy a korábban adott válasz emlékeztetőül megjelenik a kérdésben (pl. az elsőként megadott szak neve)

A válaszadási arány növelése/2 A bizalom és az együttműködés feltételének megteremtése: A hallgató/végzett együttműködését el kell nyerni, érezze, hogy a kérdőív érte (is) van, legyen megszólítva Az országos kérdésblokkokon túlmenően az intézmény- és/vagy szakspecifikus kérdések a hallgatók számára is fontosak és jelzik a valódi érdeklődést Figyelni a kérdőív-kihelyezés időpontjára (ünnepnapok, más kutatások, hallgatói munka-terhek) Ahhoz, hogy a hallgató/végzett bizalmát elnyerjük, tudnia kell, hogy adatai nem kerülnek illetéktelen kezekbe A kérdőívet kitöltő kapjon visszajelzést az eredményekről Legyen lehetősége kommentelni a kérdőívet, hogy jövőre még jobb legyen Más módokon is ápoljuk az öregdiák kapcsolatot

Köszönöm a figyelmet!