Kuruc lányok összefognak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Köves Kaba Kedves Kuruczlányai
Advertisements

Nana Mouskuri – Schubert / Ave Maria
Mindenszentek temploma Pécs
Készítette: Albert Krisztina
Korstílus:minden művészeti ágban megjelent
Libertás III. forduló. A barokk mint művészettörténeti stílus Ezen stílus elnevözése az itáliai barocco szóbul származik, amely kagylódíszt, vagy nyakatekert.
Rákóczi vitézei Damjanich János Általános Iskola Intézményi Társulás Cibakháza, Nagyrév.
BAROKK Stílustörténeti korszak és korstílus kb tól kb ig
Reneszánsz Magyarországon
Rodostói kakukkok.
Az építészet FOGALMA Téralkotó művészet – 3 dimenziós a mű
Régmúlt idők, melyek most is elkísérnek, a történelemmel rezonáló lelkünkben élnek. A FESTMÉNYEK segítenek felébreszteni ezeket az élményeket, ahogy a.
A barokk.
A barokk stílus A 16. század végén a reformációra válaszul megszületnek az ellenreformációs tanok Katonái, a katolikus egyház 1540-ben alapított Jézus.
Pro libertate III. forduló
BAROKK MŰVÉSZET (16. sz. vége-18. század )
A reneszánsz.
Reneszánsz festészet RAFFAELLO.
A barokk kezdetei hazánkban
A MAGYAR BAROKK /50.
MÁTYÁS, AZ IGAZSÁGOS.
Szendrő nevezetességei
~építészet, szobrászat, festészet~
Farkas utcai református templom, Kolozsvár
Szövetség A B A R O K K.
BAROKK … Örökségünk Rákóczi verseny III.forodulójára
BAROKK.
(XVI. század- XVIII. elejéig)
B A R O K K Lovászi kurucok.
Építészet, szobrászat, festészet
A tiszaháti felkelők prezentációja a barokk stílusról. III. Forduló
A Rákóczi – szabadságharc korának művészettörténeti stílusa, a BAROKK
B arokk, mint művészettörténeti stílus
A barokk, mint művészeti irányzat
Automático Magyarra fordítás: toToBe.
Szombathelyi Székesegyház Építését Hefele Menyhért tervei szerint 1791 tavaszán kezdték meg és november 9-én ünnepélyesen felszentelték az ország.
Manierizmus (16. sz. közepe és vége)
Dolmabache palota KÉZI KÉPTOVÁBBÍTÁS.
1. kísérlet Látható rezgések Fábián Orsolya. – gondolkodott Marci, amikor meglátta ezt a Különös szerkezetet a Csodák Palotájában… Hm… Vajon ez hogyan.
Építészettörténet.
Egyiptom művészete.
A reneszánsz A szó a fr. renaissance ‘újjászületés’ szóból származik
A barokk Tyukodi pajtások.
Vígh Xénia: A reneszánsz művészet
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Reneszánsz művészet.
A román kor (romanika) művészete
Ungvár.
BUDAPESTI SÉTA 6. ÉVFOLYAM.
Barokk művészet, sz. fordulójától a 18. sz. közepéig
Kultúra a török hódoltság korában
A csarodai református templom Forrás: Wikipédia Képek: Ruzsa Miklós.
ROMÁN KOR A középkor művészete Készítette: Ecseri István.
Barokk művészet Készítette: Ecseri István.
Planctusok és pieták 24/C. Michelangelo 1. Michelangelo -1. Fiatal korában készítette, 24 évesen, egy francia bíboros megbízásából(1499) A bíboros a.
A Novohrád-Nógrád Geopark értékei – oktatási segédanyag
Az Ókori Róma MŰVÉSZETE
AZ ÓKORI GÖRÖGORSZÁG MŰVÉSZETE
A NÉPI ÉPÍTÉSZET ÉRTÉKEI
Román stílus ( XI- XIII.szd.)
A barokk kor K észítette: D eák S zilvia (11.B). T T artalom  Általános jellemzés  Építészet  Képzőművészet  Szobrászat  Festészet  Zene  Irodalom.
A GÖRÖG ÉPÍTÉSZET Rövid prezentáció Háttérben a Parthenon (Készült: Kr.e ) Athén.
A barokk. A szó eredete: portugál „barocco” - szabálytalan alakú kagyló, gyöngy korstílus a században előzménye: katolikus megújulás a 16. század.
A román, gótikus és a reneszánsz művészet
Az ókori Róma művészete. 1. Róma történetének szakaszolása az államformák szerint Királyság (i. e. 8. sz.- i. e. 6. sz.) Köztársaság (i. e. 6. sz.- i.
BÚTORTÖRTÉNET 1.3.
Budapest Programajánló
Határtalanul program 2018 Felvidék.
Előadás másolata:

Kuruc lányok összefognak

a barokk, mint művészettörténeti stílus építészet festészet szobrászat a barokk Magyarországon várak és kastélyok a magyar-barokk jegyében barokk festészet és szobrászat barokk a magyarság szolgálatában

a barokk, mint művészettörténeti stílus Barokk téralakítás A barokk építészet az axis mentén szervezett terek csoportját egy hangsúlyos, a haladás célját kijelölő, uralkodó térmotívumnak rendeli alá. A hosszirányú templomoknál ez a kupolatér kiemelése. A palotáknál és kastélyoknál a tengely mentén egymást követő terek kapcsolata. Jellemző megoldás az enfilade. Enfilade: a francia barokk palota és kastély térsorolási módszere. Díszes ajtóit azonos tengelyre fűzték, így összenyitásukkor hatásos távlat jött létre. A barokk palota térsorának egyik legfontosabb eleme  a belépőt fogadó tágas előcsarnok, amelyből ünnepélyes hatású lépcső vezet fel az épület középtengelyében elhelyezett első emeleti díszterembe. Ehhez csatlakoznak kétoldalról enfiladeként a szalonok. Ez a hangsúlyos szint az úgynevezett piano nobile (nemes emelet). A paloták és kastélyok dísztereinek jellegzetesen barokk típusa a francia építészetben kifejlődő, folyosószerűen elnyújtott galéria. A templomépítészetben leggyakoribb a hosszanti elrendezés. De igen jelentősek a középpontos térszervezetek is.

a barokk, mint művészettörténeti stílus szerkezett Az áthidalások boltozottak. A hagyományos ívformák (félkör, szegmens), mellett igen gyakori a kosárív. Kedvelt forma a kosáríves csehsüvegboltozat, tükörboltozat, elliptikus kupula. Sajátos barokk megoldás az olyan kettős hélyú kupola, amelynél a belső hélyat nagyméretű opeion nyitja meg s azon keresztül feltárul a külső kupolatér freskóval díszített felülete. Rizalit: a homlokzat megmagasítása, az alapsíkból teljes magasságban, derékszögű vagy lépcsős vonalú kiugrással képzett páratlan számú nyílással áttört, hangsúlyosan tagolt falszakaszokkal. Manzárdtető: 2 eltérő hajlású síkkal képzett magas tető.

Festészet Leggyakoribb képei életképek: zenélő férfiak és nők, szolgálólányok munka közben, szerelmeslevelet olvasó vagy csipkeverő nők. Szinte minden jelenet ugyanabban a szobában játszódik (műterem). Vermeer a fény festője, azt a fényt keresi ami a tárgyakat elkülöníti. Meg akarja világítani a tárgyak lényegét. Képei látszólag életképek, mindegyikben van valami filozofikus elem.PL:Levelet olvasó lány az ablaknál: A figura, a fény és a tér között pontosan kiszámított kapcsolat van. A fiatal hölgyet nem a cselekvés teszi érdekessé, hanem a helyzet, amit a távlat és a fény ményen gondolati  játékának a középpontjában elfoglal.

szobor Barokk = szokatlan, szeszélyes, különc gondolkodásmódA renaissance szobrászat problematikája a különböző mesterek, főleg Michelangelo alkotásaiban teljesen kimerült. A csodáló vagy féltékeny utódok számára nem maradt más hátra mint a kiváló előképeket saját eszközeikkel felülmúlni. Szabadjára engedni a technikai virtuozitást, fokozni a külső és belső mozgás jelenségeit, növelni a méreteket és elfinomítani az arányokat, kikeresni az alakok vagy csoportok szinte lehetetlenek tűnő egyensúlyi helyzetének megoldásait. Mindez a külsőségek ragyogásához és belső értékek elsekélyesedéséhez vezetett. Egyéniség helyett a típus, mozdulat helyett a szabvány, érzés helyett pedig a szenvelgés vált uralkodóvá.

a barokk Magyarországon a 17. század végétől - Buda visszafoglalása és a törökök kiszorítása után - a Habsburg birodalom alárendelt tartománya. A polgári fejlődés kibontakozását, amelyet a Mátyás-kori kezdetek után a török hódoltság megakasztott, most a gazdasági elnyomás gátolta. A birodalom érdekeit szolgáló kizsákmányolás, a németesítő politika és az ellenreformációs egyház erőszakos térítő munkája a 18. század elején a nemzeti függetlenségért vívott Rákóczi felkeléshez vezetett. Leverése után az ország gyarmati sorba süllyedt.Összegezve: A barokk stílus sok közös jegyet mutat a manieristával, de a legjellemzőbb különbsége a hitbéli bizonyosság tükröződése. A barokk művész bizonyos önmagában és az isteni kegyelem által elrendezett, az által engedélyezetten megismert világgal. Egyedül a hit bizonytalansága aggasztja. (A középkorhoz képest olyan eszközöket alkalmaz, amelyek a reneszánszban jelentek meg először, ám "klerikalizálta" azokat).  

várak és kastélyok a magyar-barokk jegyében nagyszombati és győri jezsuita templom Jászói premontrei templom (cseh-morva hatás) Esterházy-kastély Gödöllő: volt Grassalkovich kastély

Köszönjük a figyelmet!!!!!