Az ÚMVP kommunikációja Budapest, december 10.
Célok Előzmények Érintettek Eszközök Eredmények Elvárások Előretekintés Tartalom
Üzenetek eljuttatása a célcsoport(ok)hoz „Tégy jót és beszélj róla!” Elvek Szakmaiság, hitelesség, kompetencia Nyitottság, átláthatóság, proaktivitás Kihívások Célok vs. Eszközrendszer / Információs rés Célok vs. Szervezeti tagoltság / sok szereplő Célok vs. Ingerküszöb (média / befogadók) Célok
2007. május : HVI képzés augusztus: HVI megnyitók szeptember-október: HK regisztráció november: „Falu hete” december: HVI-HK tervezési képzés január: „Tervek a jövőre” május: „Új élet vidéken” augusztus-október: ÚMVP falunapok szeptember: Magyar Vidék Napja Előzmények: esemény
2007. nyár: HVI Előzmények: HVI arculat
2007. nyár: ÚMVP 1.0 Előzmények: ÚMVP arculat
2007. nyár: Előzmények: web 2008 nyarán házon belüli vetélytárs, majd örökös
= A kommunikáció helye a szervezeten belül tavasz: FVM VKSZI Hálózati Igazgatóság tavasz: FVM VKSZI Társadalmi Kapcsolatok Igazgatóság ősz: FVM VKSZI TKI az ÚMVP Irányító Hatóság közvetlen irányítása alatt = A kommunikáció feladatai a szervezetben tavasz: Helyi Vidékfejlesztési Irodák támogatása ősz: FVM VKSZI intézményi kommunikáció / ÚMVP tavasz: HVI-k -> FVM VKSZI Vidékfejlesztési Igazgatóság nyár: ÚMVP kommunikációs folyamatok koordinációja ősz: LEADER Helyi Akciócsoportok támogatása Előzmények: szervezet
2008. nyár: Közbeszerzési keretmegállapodások hirdetésszervezési és egyéb kapcsolódó feladatok (1) médiatervezés és médiavásárlás (2) film, tv és rádiószpotok gyártása (3) kreatív tervezési feladatok (4) szervezési és koordinációs feladatok (5) PR feladatok rendezvényszervezési és egyéb kapcsolódó feladatok (1) kis- és nagyrendezvények szervezése, lebonyolítása (2) arculati eszközök gyártása egységes PR-koncepció alapján kül- és beltéri hirdetésszervezési feladatok (1) médiatervezés és -vásárlás (2) gyártásközvélemény-kutatások közvélemény-kutatások (1) kvalitatív (interjú, fókuszcsoport, in-hall) (2) kvantitatív (telefonos, kérdőíves, laptopos) ÚMVP Technikai Segítségnyújtás terhére Előzmények: ÚMVP kommunikáció
ÚMVP Irányító Hatóság FVM VKSZI –Társadalmi Kapcsolatok Igazgatóság (↑ ÚMVP IH ) –MNVH Állandó Titkárság (↑ ÚMVP IH ) –Vidékfejlesztési Igazgatóság (↑ FVM VKSZI Főig.) Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal HVI-hálózat LEADER Helyi Akciócsoportok Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat Érintettek: belső
ex: Relatív Reklámügynökség Kft. Közbeszerzési eljárások nyertesei: –Insomnia Reklámügynökség Kft. –Merlin Communications Magyarország Kft. –USP Média Kft. –Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet Társtárcák, társhálózatok Szakmai, érdekképviseleti (…) szervezetek Érintettek: partner
ÚMVP kedvezményezettek SAPARD/AVOP/NVT kedvezményezettek Potenciális ÚMVP kedvezményezettek –Gazdálkodók, termelők –Önkormányzatok, civil- és társadalmi szervezetek –Induló vagy működő vállalkozások –Fejlesztési ötlettel rendelkezők Vidéki lakosság Országos, térségi és helyi média Érintettek: célcsoport
Kommunikációs stratégia! (központi/helyi) Szervezett kommunikáció –Tartalomfejlesztés: készítés, gyűjtés, szolgáltatás –Kommunikációs csatornák ápolása (k/b, PR) –Multiplikátorokon keresztüli kommunikáció HVI,média,civil szervezetek,szakmai szövetségek,stb. Fizetett kommunikáció –Kampányok (marketingkomm., reklám, PR) –Rendezvények (szakmai, szórakoztató, alakító) Eszközök
„A szervezeten belüli olyan stratégiai irányítást és ennek megfelelő cselekvési tervet, olyan intézkedések összességét jelenti, amely összehangolva a szervezet osztályainak, részlegeinek és csoportjainak tevékenységét, a szervezet belső és külső minősítésének, értékelésének, megítélésének és hírnevének sikeres és meghatározott tartalmú, tervszerű alakítását, építését célozza meg.” Egységes, azonosítható és megkülönböztető vizuális megjelenés alkalmazása Eredmények: arculat
Eredmények: imázskampány október óriásplakát, 200 citylight
Eredmények: imázskampány Print - 18 megyei napilap - Országos napilapok - Szabad Föld, Nők Lapja, RTV - Est lapcsalád TV- és rádiószpotok - MTV, Duna, RTL, TV2, ATV - Sláger, Danubius, regionális r. Internet bannerek - origo, index, AS Network
Eredmények: ÚMVP/III kampány október 16. – november 15/30. + kiadvány pld.
Eredmények: október 1. óta „éles” olvasás Cél: „Minden, ami ÚMVP” ~ „Minden, ami vidék”
Nagyrendezvények –Bábolnai Gazdanapok –Magyar Vidék Napja –MNVH megnyitó tanácsülés Eredmények: rendezvény
Kisrendezvények: 150 falunap 7 régióban Eredmények: rendezvény + Képzések, tréningek (pl. Roma Akadémia)
Az ÚMVP „termékeinek” és „szolgáltatásainak” megismertetése és „eladása” a célközönségnek Összehangolt központi és helyi kommunikáció Előrelátó tervezés, hatékony végrehajtás –V.ö. Holland kormányzati kampánytervezési modell Szervezeti felelősségek és kompetenciák tisztázása, tisztán látása és betartása ÚMVP-arculat fegyelmezett és …………. alkalmazása „A szervezet hírneve is alapvetően a dolgozók (tagok) munkájától, annak minőségétől, a szervezetükhöz fűződő viszonyuktól, valamint a szervezet kommunikációjának minőségétől függ elsődlegesen.” (Dr. Szeles Péter) Elvárások: elvek
„Ha valami szép, jobban elhisszük róla, hogy jó is.” Szolgai illeszkedés helyett kiegészítés, harmonizálás Kialakított web-arculati (és tartalmi) iránymutatás -> egyéb arculati elemek esetén is irányadó (lehet) az ÚMVP arculati kézikönyve H/V együttműködés -> kölcsönös tanulás Kreatív, de érthető megoldások alkalmazása Látszani kell, hogy észrevegyenek, és ez nem kizárólag pénz kérdése A célközönség érezze, hogy hozzá, neki szól az üzenet Elvárások: helyi megjelenés
Kommunikációs stratégia 2009 Kampányok –MNVH (ide értve: indítása) –LEADER 1+96 –I-II. tengely intézkedései –III. tengely „emlékeztető” Rendezvények –I. Európai LEADER Expo ( ) –Falunapok – új pályázati kiírás (idei tanulságok leszűrése) –Nagyrendezvények (MVN, Európai LEADER szeminárium) Tudatos országos és térségi sajtókommunikáció Hálózat(ok)ban rejlő előnyök kiaknázása (PR, hírlevél) Előretekintés
Nézzétek Írjatok Kerényi Gyula