Az ÚMVP kommunikációja Budapest, 2008. december 10.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LEADER  LEADER (francia betűszó: Liaison Entre Actions pour le Developpement de l’Economie Rurale) = Közösségi kezdeményezés a vidéki gazdaság fejlesztéséért.
Advertisements

„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Tisztelettel köszöntöm
T Á J É K O Z T A T Ó Marik Péter produkciós vezető Merlin Communications.
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
GYARAPODÓ VIDÉK Az ÚMVP KOMMUNIKÁCIÓJA Kerényi Gyula, mb. igazgató FVM VKSZI Társadalmi Kapcsolatok Igazgatóság.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
INFOKOALÍCIÓ TÁMOP pályázat január 01. – június 30.
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
Budapest, március 5. Az MNVH és a NAKVI szerepe az IKSZT program lebonyolításában Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató.
Leader subcommittee – 28/04/2009 Az Európai Vidékfejlesztési Hálózat (EVH) első évi tevékenységének áttekintése [2008. július – június] AGRI/G.3.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
DPR kommunikáció alapelvei
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
EKOP Elektronikus levéltár
A CIVIL SZERVEZETEK ÉS A MAGYAR NEMZETI VIDÉKI HÁLÓZAT JÁSZ-NAGYKUN-SZOLNOK MEGYEI CIVIL SZERVEZETEK IV. KONFERENCIÁJA Szolnok, március 22. DR. BARANCSI.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program tájékoztatási és nyilvánossági feladatok 2009 ÚMVP Monitoring Bizottság június 29. Budapest.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Közönségkapcsolatok (PR)
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM ÉVES JELENTÉS 2008.
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
1 Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról (MNVH) Pásztohy András, miniszteri biztos az MNVH főtitkára Monitoring Bizottság ülése Szarvas, 2008.
Az ÚMVP intézményrendszere
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
1 A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat szerepe a magyar vidékpolitikában Pásztohy András miniszteri biztos, az MNVH főtitkára január 29.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
A TÁMOP pályázatok társadalmi egyeztetése Márkus Eszter Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
A HVI hálózat működése Dr.Tóth Ferenc 2040 Budaörs Templom tér
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG LEADER Program a sikeres magyar vidékért Közösség, Összefogás, Tudás.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
„New Hungary” Rural Development Programme „A nemzetközi gazdasági válság hatásainak a vidéki térségekben történő kommunikációja” című Komárom-Esztergom.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Beszámoló a Kistérségi Koordinációs Hálózat munkájáról, feladatairól.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
ÚJ SZEREPLŐ A VIDÉKFEJLESZTÉSBEN Helyi Vidékfejlesztési Iroda.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
„ Az agrárium, a civil szektor és az önkormányzatok szakmai együttműködésének elősegítése a Sárréti kistérségben” LEADER+ Vidékfejlesztési Konferencia.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
1 Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról (MNVH) Pásztohy András Miniszteri Biztos Az MNVH főtitkára.
„Csellengő fiatalok” az ifjúságpolitika komplexitása Pécs, március 23.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Az ÚMVP kommunikációja Budapest, december 10.

Célok Előzmények Érintettek Eszközök Eredmények Elvárások Előretekintés Tartalom

Üzenetek eljuttatása a célcsoport(ok)hoz „Tégy jót és beszélj róla!” Elvek Szakmaiság, hitelesség, kompetencia Nyitottság, átláthatóság, proaktivitás Kihívások Célok vs. Eszközrendszer / Információs rés Célok vs. Szervezeti tagoltság / sok szereplő Célok vs. Ingerküszöb (média / befogadók) Célok

2007. május : HVI képzés augusztus: HVI megnyitók szeptember-október: HK regisztráció november: „Falu hete” december: HVI-HK tervezési képzés január: „Tervek a jövőre” május: „Új élet vidéken” augusztus-október: ÚMVP falunapok szeptember: Magyar Vidék Napja Előzmények: esemény

2007. nyár: HVI Előzmények: HVI arculat

2007. nyár: ÚMVP 1.0 Előzmények: ÚMVP arculat

2007. nyár: Előzmények: web 2008 nyarán házon belüli vetélytárs, majd örökös

= A kommunikáció helye a szervezeten belül tavasz: FVM VKSZI Hálózati Igazgatóság tavasz: FVM VKSZI Társadalmi Kapcsolatok Igazgatóság ősz: FVM VKSZI TKI az ÚMVP Irányító Hatóság közvetlen irányítása alatt = A kommunikáció feladatai a szervezetben tavasz: Helyi Vidékfejlesztési Irodák támogatása ősz: FVM VKSZI intézményi kommunikáció / ÚMVP tavasz: HVI-k -> FVM VKSZI Vidékfejlesztési Igazgatóság nyár: ÚMVP kommunikációs folyamatok koordinációja ősz: LEADER Helyi Akciócsoportok támogatása Előzmények: szervezet

2008. nyár: Közbeszerzési keretmegállapodások hirdetésszervezési és egyéb kapcsolódó feladatok (1) médiatervezés és médiavásárlás (2) film, tv és rádiószpotok gyártása (3) kreatív tervezési feladatok (4) szervezési és koordinációs feladatok (5) PR feladatok rendezvényszervezési és egyéb kapcsolódó feladatok (1) kis- és nagyrendezvények szervezése, lebonyolítása (2) arculati eszközök gyártása egységes PR-koncepció alapján kül- és beltéri hirdetésszervezési feladatok (1) médiatervezés és -vásárlás (2) gyártásközvélemény-kutatások közvélemény-kutatások (1) kvalitatív (interjú, fókuszcsoport, in-hall) (2) kvantitatív (telefonos, kérdőíves, laptopos) ÚMVP Technikai Segítségnyújtás terhére Előzmények: ÚMVP kommunikáció

ÚMVP Irányító Hatóság FVM VKSZI –Társadalmi Kapcsolatok Igazgatóság (↑ ÚMVP IH ) –MNVH Állandó Titkárság (↑ ÚMVP IH ) –Vidékfejlesztési Igazgatóság (↑ FVM VKSZI Főig.) Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal HVI-hálózat LEADER Helyi Akciócsoportok Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat Érintettek: belső

ex: Relatív Reklámügynökség Kft. Közbeszerzési eljárások nyertesei: –Insomnia Reklámügynökség Kft. –Merlin Communications Magyarország Kft. –USP Média Kft. –Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet Társtárcák, társhálózatok Szakmai, érdekképviseleti (…) szervezetek Érintettek: partner

ÚMVP kedvezményezettek SAPARD/AVOP/NVT kedvezményezettek Potenciális ÚMVP kedvezményezettek –Gazdálkodók, termelők –Önkormányzatok, civil- és társadalmi szervezetek –Induló vagy működő vállalkozások –Fejlesztési ötlettel rendelkezők Vidéki lakosság Országos, térségi és helyi média Érintettek: célcsoport

Kommunikációs stratégia! (központi/helyi) Szervezett kommunikáció –Tartalomfejlesztés: készítés, gyűjtés, szolgáltatás –Kommunikációs csatornák ápolása (k/b, PR) –Multiplikátorokon keresztüli kommunikáció HVI,média,civil szervezetek,szakmai szövetségek,stb. Fizetett kommunikáció –Kampányok (marketingkomm., reklám, PR) –Rendezvények (szakmai, szórakoztató, alakító) Eszközök

„A szervezeten belüli olyan stratégiai irányítást és ennek megfelelő cselekvési tervet, olyan intézkedések összességét jelenti, amely összehangolva a szervezet osztályainak, részlegeinek és csoportjainak tevékenységét, a szervezet belső és külső minősítésének, értékelésének, megítélésének és hírnevének sikeres és meghatározott tartalmú, tervszerű alakítását, építését célozza meg.” Egységes, azonosítható és megkülönböztető vizuális megjelenés alkalmazása Eredmények: arculat

Eredmények: imázskampány október óriásplakát, 200 citylight

Eredmények: imázskampány Print - 18 megyei napilap - Országos napilapok - Szabad Föld, Nők Lapja, RTV - Est lapcsalád TV- és rádiószpotok - MTV, Duna, RTL, TV2, ATV - Sláger, Danubius, regionális r. Internet bannerek - origo, index, AS Network

Eredmények: ÚMVP/III kampány október 16. – november 15/30. + kiadvány pld.

Eredmények: október 1. óta „éles” olvasás Cél: „Minden, ami ÚMVP” ~ „Minden, ami vidék”

Nagyrendezvények –Bábolnai Gazdanapok –Magyar Vidék Napja –MNVH megnyitó tanácsülés Eredmények: rendezvény

Kisrendezvények: 150 falunap 7 régióban Eredmények: rendezvény + Képzések, tréningek (pl. Roma Akadémia)

Az ÚMVP „termékeinek” és „szolgáltatásainak” megismertetése és „eladása” a célközönségnek Összehangolt központi és helyi kommunikáció Előrelátó tervezés, hatékony végrehajtás –V.ö. Holland kormányzati kampánytervezési modell Szervezeti felelősségek és kompetenciák tisztázása, tisztán látása és betartása ÚMVP-arculat fegyelmezett és …………. alkalmazása „A szervezet hírneve is alapvetően a dolgozók (tagok) munkájától, annak minőségétől, a szervezetükhöz fűződő viszonyuktól, valamint a szervezet kommunikációjának minőségétől függ elsődlegesen.” (Dr. Szeles Péter) Elvárások: elvek

„Ha valami szép, jobban elhisszük róla, hogy jó is.” Szolgai illeszkedés helyett kiegészítés, harmonizálás Kialakított web-arculati (és tartalmi) iránymutatás -> egyéb arculati elemek esetén is irányadó (lehet) az ÚMVP arculati kézikönyve H/V együttműködés -> kölcsönös tanulás Kreatív, de érthető megoldások alkalmazása Látszani kell, hogy észrevegyenek, és ez nem kizárólag pénz kérdése A célközönség érezze, hogy hozzá, neki szól az üzenet Elvárások: helyi megjelenés

Kommunikációs stratégia 2009 Kampányok –MNVH (ide értve: indítása) –LEADER 1+96 –I-II. tengely intézkedései –III. tengely „emlékeztető” Rendezvények –I. Európai LEADER Expo ( ) –Falunapok – új pályázati kiírás (idei tanulságok leszűrése) –Nagyrendezvények (MVN, Európai LEADER szeminárium) Tudatos országos és térségi sajtókommunikáció Hálózat(ok)ban rejlő előnyök kiaknázása (PR, hírlevél) Előretekintés

Nézzétek Írjatok Kerényi Gyula