TÁMOP / A kétszintű érettségi vizsgarendszer követelményeivel kapcsolatos tanári tapasztalatok felmérése április Pongrácz László mb. köznevelési elnökhelyettes Oktatási Hivatal
Metodikai vizsgálatok A érettségi vizsgarendszer vizsgálata Komplex áttekintés Az írásbeli feladatsorok mérésmetodikai vizsgálata Az értékelési skálák összehasonlítása Az elmúlt vizsgaidőszakok eredményeinek elemzése A pedagógusok tapasztalatainak összegzése (követelményrendszer és vizsgamodellek) Kérdőíves felmérések Képzések Vizsgáztatói képzések Jegyzők képzése Konferenciák
Az írásbeli feladatsorok mérésmetodikai vizsgálata Reliabilitásokemelt szintközépszint magyar nyelv és irodalom 1.rész0,8730, rész0,7220,94* matematika 1. rész 0,862 matematika teljes feladatsor0,7260,87 történelem0,9240,859 angol olvasott szöveg értése0,8910,93 nyelvhelyesség0,8270,895 hallott szöveg értése0,8940,824 teljes feladatsor 0,958* német olvasott szöveg értése0,860,82 nyelvhelyesség0,880,77 hallott szöveg értése0,80,68
Az értékelési skálák összehasonlítása Vizsgatárgy Jelentkezők száma országosan (fő) angol nyelv277 magyar nyelv és irodalom107 matematika199 német nyelv82 történelem482 Összes jelentkező1147
Kérdőíves felmérések Vizsgatárgy független kérdések a vizsgarendszerről Magyar nyelv és irodalom Matematika Történelem Angol Német Biológia Fizika Földrajz Informatika Kémia Testnevelés
A válaszok száma 20 %-os válaszadási arány
Vizsgatárgy független kérdések a vizsgarendszerről
Sikeres tanácskozásokat kívánok!