Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/12 - 2012 – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
MF RFK Kecskemét, június 3.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
A pedagógusminősítési rendszer
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása „Komplex szolgáltatásfejlesztés az Eszterházy.
Előzmények Sikeres pályázat a kézirat elkészítésére (2004) A könyv megjelenése (2006)
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Összefoglaló a felsőoktatási.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
„A XXI. századi köznevelés”
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
2005 február 7Dr. Tánczos László BME EISZK1 Az oklevélmelléklet készítő program alkalmazásának előkészítése Tánczos László igazgatóhelyettes az Oktatási.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
ICECUBE Intelligens h ű t ő szekrény szoftver tervezete.
e-Portfólió bemutatása hallgatók számára
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Turisztikai informatikai alkalmazások BA Turizmus- vendéglátás – Gödöllő Összeállította: Pető István TARTALOMKEZELŐ RENDSZEREK.
Az e-portfolió lehetőségei az ILIAS 4.2 verziójában Budai Attila
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Online közösségek pedagógusoknak
Előadás másolata:

Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA

Az oktatási e-portfólió típusai Szerepkör: oktató – hallgató Életkor: 3- ? Előnyök - Hátrányok Intézmények: óvoda – általános és középiskola – főiskola – stb.

Dokumentáló (nem szelektív)Prezentációs (szelektív) 4. szemeszter Dokumentum 1. Dokumentum 2. Dokumentum 3. Dokumentum 4. Dokumentum 5. Dokumentum 6. Dokumentum 7. Dokumentum 8. Dokumentum 9. Dokumentum szemeszter Dokumentum 1. Dokumentum 3. Dokumentum 10. A szelekció kritériumai A hallgatói e-portfólió típusai

A hallgatói e-portfólió megvalósítása

A hallgatói e-portfólió szerepei  e-portfólió koordinátor (informatikai és pedagógiai ismeretek)  e-portfólió rendszergazda (informatikai ismeretek)  oktatókigény szerint képzésjellemzően jelenléti  tutorokigény szerint képzésjellemzően jelenléti  hallgatókképzésjelenléti és táv

Kommunikáció a hallgatói e-portfólió szereplői között e-portfólió-koordinátor e-portfólió-rendszergazda oktatók tutorok hallgatók Koordináció Tanszékek

A hallgatói e-portfólió megvalósítása Felhasználók és engedélyek Január A rendszer megismerése Június MájusÁprilisMárcius Február Értékelés kidolgozása Sablonok létrehozása Előkészítés Portfólió elkészítése Hozzáférés aktiválása Portfólió értékelése Hallgatói reflexió HallgatókKoordináció Tanszékek Hallgatók Portf. elkészítéseÉrtékelés

Az út…

Megvalósítás 1.

Megvalósítás 2. Nyílt forráskódúe-portfólió rendszerrel(MAHARA) -Aktív fejlesztő- közösség -Dinamikus fejlődés és fejleszthetőség -Olcsó (ingyenes) Felhasználói oldalról megközelítve: -Belépünk a weboldalra -Megkeressük a tantárgyakat -Elolvassuk a feladatkiírást -Feltöltjük a kért fájlokat Gondolkodni… Mahara-Moodle- Neptun kommunikáció

Megvalósítás 2.

Tanárképzési MA tárgyak Neptune-portfólió

A hallgatói e-portfólió előkészítése Sablonok publikálása Január Sablonok Megtervezése (Cél és tananyag Elemzés stb.) Február Sablonok offline elkészítése (feladatleírás, szövegek, rubrikák, szerkezet, navigáció) Koordináció Tanszékek Sablonok online változatának elkészítése Sablonok szakmai és technikai ellenőrzése Koordináció

Vissza A hallgatói e-portfólió előkészítése

Vissza A hallgatói e-portfólió előkészítése

MájusÁprilisMárcius Feladat értelmezése Tevékenységek elvégzése Hallgatók Hozzáférés aktiválása Dokumentumok feltöltése és/vagy beadása A hallgatói e-portfólió előkészítése

Értékelési módok:  Automatikus (zárt végű)  Tutori  Oktatói X A hallgatói e-portfólió értékelése

A hallgatói e-portfólió hozzáférési jogai Koordináció Hallgató ÉrtékelőHallgatóTanszék Előkészítés Portf. elkészítése Értékelés JanuárJúnius USA - Európa

„A foglalkozáson lenyűgözött tanárnő nyugodtsága és végtelen türelme...”

Köszönjük a figyelmet!