A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ha az értékelést értékelik …
Advertisements


Az érettségi rendszere
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése TESTNEVELÉS.
Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
Informatika Minden szép, minden jó, mindennel meg vagytok elégedve?
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
Elektromos mennyiségek mérése
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
. J elentkezés a kétszintű érettségire 2004/2005. tanév február 10.
. Vizsgatárgyak (az idegen nyelvűekkel együtt) Középszint Emelt szint
A tételek eljuttatása az iskolákba
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Informatika Reményi Zoltán
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
A kétszintű biológia érettségi vizsgáról
Kérdőív a fizika érettségiről Horányi Gábor Kép helye.
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP /
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM EGY KÉRDŐÍVES VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI  TANULSÁGOK, DÖNTÉSI PONTOK Horváth Zsuzsanna április 9.
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
A MATEMATIKA ÉRETTSÉGI VIZSGA EGY KÉRDŐÍV TANULSÁGAI Koncz Levente április 9.
Gazdasági ismeretek.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
A válaszadók > május-június október-november
szakmérnök hallgatók számára
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Eurobarometer, %-os jövedelemnövekedés 2,1%-os sportkiadás- növekedés.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
7. Házi feladat megoldása
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Közgazdaság szakmacsoport
Érettségi esszék középszinten
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények május-június. Az utóbbi évek érettségi eredményei TanévÉrettségi átlag (RFG- AGK) Országos érettségi átlag Kitűnők száma (RFG-
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Tájékoztató 10. osztályosoknak
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
A prezentációban – ahol rendelkezésre álltak - kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak.
Az érettségi számokban
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Előadás másolata:

A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI Csapodi Zoltán 2014. április 9.

Tanítási tapasztalat szerint A kitöltők A május-júniusi vizsgaidőszakot érintő - középszintű érettségihez kötődő - tapasztalat megoszlása Tanítási tapasztalat szerint

Tanítási tapasztalat szerint Nemek szerinti bontásban A május-júniusi vizsgaidőszakot érintő - emelt szintű érettségihez kötődő - tapasztalat megoszlása Tanítási tapasztalat szerint Nemek szerinti bontásban

A történelemből írásbeli napjára szervezett OH/OKÉV javításvezetői képzésen való részt vétel aránya

A történelemből középszintű érettségi vizsgára felkészített tanulók száma

A történelemből emelt szintű érettségi vizsgára felkészített tanulók száma

Közép- és emelt szintű vizsgára vonatkozó kérdések Tartalmi követelmények és annak részletezettsége K: E:

Az emelt szintű tartalmi követelmények megítélése A legalább 1 alkalommal emelt szinten tapasztalatot szerzők A 6-9 alkalommal emelt szinten tapasztalatot szerzők

A számon kérhető tantárgyi követelmények mennyiségének megítélése közép- és emelt szinten Változtatást nem javaslók aránya Csökkentést javaslók aránya Növelést javaslók aránya Évszámok 64% 63% 9% 9% 28% 28% (36 ill. 39) Személyek 56% 62% 7% 7% 37% 31% (39 ill. 41) Topográfiai helyek 62% 62% 29% 29% (39 ill. 40) Fogalmak 56% 57% 37% 35% (44 ill. 43)

A vizsgakövetelményekben meghatározott témakörök számának megítélése Középszinten Emelt szinten

Az írásbeli vizsga időtartamának megítélése Középszinten Emelt szinten Vizsgamodell Az írásbeli vizsga időtartamának megítélése Középszinten Emelt szinten

A közép- és emelt szintű szóbeli vizsga időtartamának megítélése Középszinten Emelt szinten

A közép- és emelt szintű írásbeli feladatsorok tartalmi szabályozása részletezettségének megítélése Középszinten Emelt szinten

A közép- és emelt szintű szóbeli tételekre vonatkozó tartalmi szabályozás részletezettségének megítélése Középszinten Emelt szinten

Középszinten Emelt szinten A közép- és emelt szintű szóbeli tételsorok összetételének tartalmi szabályozása részletezettségének megítélése Középszinten Emelt szinten

A középszintű írásbeli feladatlap kettéválasztásának, – az emelt szinthez hasonlóan – I. és II. részre bontása indokoltságának megítélése

Amennyiben középszinten is külön feladatlapon jelennének meg az ún Amennyiben középszinten is külön feladatlapon jelennének meg az ún. tesztfeladatok és az ún. esszéfeladatok, a középiskolai történelmi atlasz használhatóságának megítélése

Az emelt szintű írásbelin a középiskolai történelmi atlaszt…

A közép- és emelt szintű írásbelin a válaszható ún A közép- és emelt szintű írásbelin a válaszható ún. esszéfeladatok számának (8, ill. 10 db) megítélése

A közép- és emelt szintű írásbelin a vizsgázó által kidolgozandó ún A közép- és emelt szintű írásbelin a vizsgázó által kidolgozandó ún. esszéfeladatok számának (3, ill. 4 db) megítélése

A közép- és emelt szintű írásbelin egy új összetett, problémamegoldó esszétípus bevezetésének megítélése

Az emelt szintű írásbelin egy új összetett, problémamegoldó esszétípus bevezetésének megítélése A 6-9 alkalommal emelt szinten tapasztalatot szerzők között

A középszintű szóbeli tételsor tételei számának (20-25) megítélése

Tantárgyi követelmények Változtatást nem javaslók aránya Csökkentést javaslók aránya Növelést javaslók aránya Politikatörténet 40%-os aránya 59% 63% 22% 16% 19% 21% Társadalomtörténet 30%-os aránya 55% 61% 29% 25% 15% 14% Gazdaságtörténet 20%-os aránya 66% 69% 8% 7% 26% 24% Eszmetörténet 10%-os aránya 77% 76% 11% 9% 12% 15% XIX-XX. század 50%-os aránya 69% 72% 22% 19% 9% 8% Magyar történelem 60%-os aránya 75% 77% 7% 6% 19% 17% A közép- és emelt szintű írásbeli feladatlap tartalmi jellemzőinek megítélése

Vizsgakövetelményektől független kérdések A közép- és emelt szintű írásbelin az ismeretközpontú feladatokhoz képest a képességeket mérő feladatok arányának megítélése

A közép- és emelt szintű írásbeli feladatsorokhoz tartozó javítási-értékelési útmutatók részletezettségének megítélése

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a javítási-értékelési útmutatóban az ún. esszéfeladatok értékelésénél a Feladatmegértés szempontra adandó részpontszám megítélése

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a javítási-értékelési útmutatóban az ún. hosszú esszéknél a Megszerkesztettség, nyelvhelyesség szempontra adandó részpontszám megítélése

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a javítási-értékelési útmutatóban az ún. esszéfeladatoknál a műveleti pontszámok rendszerének megítélése

Az emelt szintű írásbeli feladatsorok egységes javításához az OH által szervezett, központi javításvezető képzés értékelése