A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI Csapodi Zoltán 2014. április 9.
Tanítási tapasztalat szerint A kitöltők A május-júniusi vizsgaidőszakot érintő - középszintű érettségihez kötődő - tapasztalat megoszlása Tanítási tapasztalat szerint
Tanítási tapasztalat szerint Nemek szerinti bontásban A május-júniusi vizsgaidőszakot érintő - emelt szintű érettségihez kötődő - tapasztalat megoszlása Tanítási tapasztalat szerint Nemek szerinti bontásban
A történelemből írásbeli napjára szervezett OH/OKÉV javításvezetői képzésen való részt vétel aránya
A történelemből középszintű érettségi vizsgára felkészített tanulók száma
A történelemből emelt szintű érettségi vizsgára felkészített tanulók száma
Közép- és emelt szintű vizsgára vonatkozó kérdések Tartalmi követelmények és annak részletezettsége K: E:
Az emelt szintű tartalmi követelmények megítélése A legalább 1 alkalommal emelt szinten tapasztalatot szerzők A 6-9 alkalommal emelt szinten tapasztalatot szerzők
A számon kérhető tantárgyi követelmények mennyiségének megítélése közép- és emelt szinten Változtatást nem javaslók aránya Csökkentést javaslók aránya Növelést javaslók aránya Évszámok 64% 63% 9% 9% 28% 28% (36 ill. 39) Személyek 56% 62% 7% 7% 37% 31% (39 ill. 41) Topográfiai helyek 62% 62% 29% 29% (39 ill. 40) Fogalmak 56% 57% 37% 35% (44 ill. 43)
A vizsgakövetelményekben meghatározott témakörök számának megítélése Középszinten Emelt szinten
Az írásbeli vizsga időtartamának megítélése Középszinten Emelt szinten Vizsgamodell Az írásbeli vizsga időtartamának megítélése Középszinten Emelt szinten
A közép- és emelt szintű szóbeli vizsga időtartamának megítélése Középszinten Emelt szinten
A közép- és emelt szintű írásbeli feladatsorok tartalmi szabályozása részletezettségének megítélése Középszinten Emelt szinten
A közép- és emelt szintű szóbeli tételekre vonatkozó tartalmi szabályozás részletezettségének megítélése Középszinten Emelt szinten
Középszinten Emelt szinten A közép- és emelt szintű szóbeli tételsorok összetételének tartalmi szabályozása részletezettségének megítélése Középszinten Emelt szinten
A középszintű írásbeli feladatlap kettéválasztásának, – az emelt szinthez hasonlóan – I. és II. részre bontása indokoltságának megítélése
Amennyiben középszinten is külön feladatlapon jelennének meg az ún Amennyiben középszinten is külön feladatlapon jelennének meg az ún. tesztfeladatok és az ún. esszéfeladatok, a középiskolai történelmi atlasz használhatóságának megítélése
Az emelt szintű írásbelin a középiskolai történelmi atlaszt…
A közép- és emelt szintű írásbelin a válaszható ún A közép- és emelt szintű írásbelin a válaszható ún. esszéfeladatok számának (8, ill. 10 db) megítélése
A közép- és emelt szintű írásbelin a vizsgázó által kidolgozandó ún A közép- és emelt szintű írásbelin a vizsgázó által kidolgozandó ún. esszéfeladatok számának (3, ill. 4 db) megítélése
A közép- és emelt szintű írásbelin egy új összetett, problémamegoldó esszétípus bevezetésének megítélése
Az emelt szintű írásbelin egy új összetett, problémamegoldó esszétípus bevezetésének megítélése A 6-9 alkalommal emelt szinten tapasztalatot szerzők között
A középszintű szóbeli tételsor tételei számának (20-25) megítélése
Tantárgyi követelmények Változtatást nem javaslók aránya Csökkentést javaslók aránya Növelést javaslók aránya Politikatörténet 40%-os aránya 59% 63% 22% 16% 19% 21% Társadalomtörténet 30%-os aránya 55% 61% 29% 25% 15% 14% Gazdaságtörténet 20%-os aránya 66% 69% 8% 7% 26% 24% Eszmetörténet 10%-os aránya 77% 76% 11% 9% 12% 15% XIX-XX. század 50%-os aránya 69% 72% 22% 19% 9% 8% Magyar történelem 60%-os aránya 75% 77% 7% 6% 19% 17% A közép- és emelt szintű írásbeli feladatlap tartalmi jellemzőinek megítélése
Vizsgakövetelményektől független kérdések A közép- és emelt szintű írásbelin az ismeretközpontú feladatokhoz képest a képességeket mérő feladatok arányának megítélése
A közép- és emelt szintű írásbeli feladatsorokhoz tartozó javítási-értékelési útmutatók részletezettségének megítélése
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a javítási-értékelési útmutatóban az ún. esszéfeladatok értékelésénél a Feladatmegértés szempontra adandó részpontszám megítélése
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a javítási-értékelési útmutatóban az ún. hosszú esszéknél a Megszerkesztettség, nyelvhelyesség szempontra adandó részpontszám megítélése
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a javítási-értékelési útmutatóban az ún. esszéfeladatoknál a műveleti pontszámok rendszerének megítélése
Az emelt szintű írásbeli feladatsorok egységes javításához az OH által szervezett, központi javításvezető képzés értékelése