Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

Turisztikai szuksegletek
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Aktuális pályázati lehetőségek
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
1.A gazdaság és az infrastruktúra fejlesztése, a foglalkoztatottság növelése 1.1 Mezőgazdasági és élelmiszeripari tevékenység fejlesztése •Biotermékek.
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Repülőtéri Hotelek és a Turizmus fejlesztésének lehetőségei.
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
A szabadidő fogalma.
A dualizmus kori társadalom
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
Lakner Zoltán.
Fiatalság kezében a jövő!
Székely kapuk útja. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: ,77 lej Önrész: 22.
A turizmus rendszer környezete
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
A TURIZMUS GAZDASÁGTANA A NEMZETKÖZI AGROTURISZTIKAI FESZTIVÁL gazdasági hatása Előadó:Pintérné Kanyó Judit október 29.
Szálláshelyi vendéglátás
Reklám.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
Negyedik előadás Március 11
Az animáció Kurzusvezető: Készítette: Dr. Tóth András Palla Melinda
Turisztikai desztináció menedzsment MIÉRT
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Reklámozás, Public Relations
Kalandparkok szerepe a turizmusban
A turizmus alapfogalmai
Görögország vonzerői Andalits Alexandra.
Szatmár-Szatmár Szilvaút
Bauer András – Berács József
Marketing eszközrendszere
Készítette:Szőke Gréta
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Stratégia és valóság tapasztalatai a gödöllői kistérségben Karsai Árpád 2010.június. 21. Domonyvölgy Az előadás slide-jai csak vezérszavakat.
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
A hargitai legendák és műemlékek nyomában. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: 990.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
A kulturális turizmus trendjei és a
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A Dél-borsodi Akciócsoport LEADER programja Értékelési szempontok Tiszaújváros szeptember 30.
A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat.
A Falusi és agroturizmus multiplikátor szerepe a vidékfejlesztésben Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár Szatmárnémeti szeptember
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
A kulturális örökség gazdasági-társadalmi hatásának feltárása A siroki vár felújításának tanulságai helyi szemmel Soós Gábor, Bodorkós Barbara, Lazányi.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Retailtainment.
Reklám etika.
1. A TÁRSADALMI FÖLDRAJZ TÁRGYA ÉS FELOSZTÁSA.
Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

Városi turizmus

Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú megközelítéssel - a városnak olyan sajátos és komplex termékcsomaggá kell válnia, amely értékesítői és vásárlói szemszögből is a multifunkcionalitás jegyeit hordozza (Michalkó Gábor 1999).

Városi turizmus az ókorban Az ókortól kezdve a legtöbb utazás - kereskedelmi, politikai, vagy vallási jellegű - elsősorban a városokba, vagy azokon keresztül vezetett, ezért az "városi turizmust" az utazás ősformájának is nevezhetjük.

Városi turizmus az újkorban A modern - a szó mai értelmében vett - városi turizmus fejlődéséről azonban csak az ipari társadalmak kialakulása után beszélhetünk. Az ipar fejlődése a városokhoz kötődött. A munkaidő és a szabadidő elkülönült, megnőtt a városlakók pihenési szükséglete, ezért itt alakultak ki az első szabadidős létesítmények.

Város A turisztikai marketinges számára=TERMÉK(mix) A fogyasztók a várost arra használják fel, hogy ÉLMÉNYEIK bővüljenek. A turista a szolgáltatásokat a városból vásárolja meg.

Város Komplex –1. termék –2. környezet, amiben a termék megtalálható –3. a történelmi városrészek eladhatóak, mint VONZERŐK

Város vonzerői 3 tényezőtől függnek: 1. A látogató turisztikai szükségletei 2. A hely jellegzetességei (egyedisége) 3. A helyre vonatkozó információk

Városi turisták jellegzetességei Kevesebb időt töltenek egy adott városban, mint pl.: egy adott üdülőhelyen Lényegesen magasabb szintű szolgáltatásokat vesznek igénybe, ezáltal magasabb a költési hajlandóság is.

Városi turizmus hatása a gazdaságra (multiplikátor hatás) 1. Nő a gazdasági bevétel 2. Nő az ÁFA/IFA bevétel 3. Munkahelyek teremtődnek 4. Nő a SZJA bevétel 5. Turisztikai vállalkozásokat serkent 6. Nő a vállalkozói aktivitás

Városi turizmus marketingje Nehéz a reklámozás, mert a turista szolgáltatásokat vásárol, mely bizalmon alapul. Prospektusok Városi imázs

Városok és rendezvények szervezése A városok rendezvényszervezésekkel tehetik még vonzóbbá önmagukat: 1. Kulturális program 2. Sportesemény 3. Vallási esemény, program 4. Szórakoztató program 5. Egyéb