Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Mi is a Magyar Turizmus Zrt. ? Magyar Állam tulajdonában lévő nemzeti turisztikai marketingszervezet. Küldetése: – hozzájáruljon a hazai turisztikai kínálat piacra viteléhez, – annak márkaként történő megjelenéséhez, és – ezáltal elősegítse a turizmusból származó bevételek növelését.
Mit csinál a Magyar Turizmus Zrt.? Feladatunk belföldön és külföldön: Arculatépítés, imázs javítása, ismertség növelése A turisztikai kínálat piacra juttatásának segítése versenysemleges módon Regionális együttműködések támogatása a turizmusmarketing területén Marketingkommunikációs tevékenység Turisztikai információ biztosítása
EGYÜTT !!!!!! Személyes kapcsolattartás a vendéggel = TOURINFORM Információk első kézből = TOURINFORM Visszajelzések első kézből = TOURINFORM adatbázis töltése Szolgáltatói kapcsolattartás Tökéletes helyismeret
Új „családtag”: AMC A Magyar Turizmus Zrt. és az AMC (Agrármarketing Centrum) jével egyesült: A Magyar Turizmus Zrt. szervezeti felépítése: Vezérigazgatóság Turisztikai Vezérigazgatóság AMC Vezérigazgatóság
egy kis Statisztika A KSH adatai alapján 2011-ben a vendégek száma ( fő) összességében 7,3%-kal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma ( éjszaka) 5,4%-kal nőtt 2010-hez viszonyítva. Sőt, a belföldi vendégéjszaka szám átlépte a 10 milliós „álomhatárt” (KSH: fő)
és még egy kis Statisztika január-augusztusi adatait figyelembe véve a vendégéjszaka szám szintén nőtt 3,8%- kal azonos időszakához viszonyítva. – Külföldi vendégéjszaka szám +7,3% – Külföldi vendégéjszaka szám a szállodákban +10,8% – Belföldi vendégéjszaka szám +0,3% – Belföldi vendégéjszaka szám a szállodákban +3,5%
Mit tervez a Magyar Turizmus Zrt ban? Társaságunk első sorban szolgáltatói jellegét szeretné erősíteni, ezért partnerséget ajánl a szolgáltatóknak! Célunk, hogy a hazai turisztikai desztinációkat promótálva segítsük és erősítsük a szolgáltatók saját marketingtevékenységét!
Mit tervez a Magyar Turizmus Zrt ban? A Társaság belföldi kommunikációja három szinten zajlik majd jövőre is: – Image-kommunikáció „Magyarország, mint márka” – Országos stratégiai termékkampányok Az előbbi tematika szerint – Regionális termékkampányok Szolgáltatók csatlakozási lehetőségével! + Szakmai hírlevelek, beszámolók, sajtóesemények
Mit tervez a Magyar Turizmus Zrt ban? A Társaság külföldi kommunikációja is három szinten zajlik majd jövőre: – Központi stratégiai kommunikáció „Magyarország, mint márka” – Központi taktikai termékkampányok pl.: Budapest Winter Invitation Termál Út - Nyugat-Dunántúl – Külképviseleti piac-specifikus kampányok
Stratégiai turisztikai termékek BELFÖLDÖN Egészségturizmus Bor és gasztronómia Kultúra (fesztiválok) Vízparti turizmus Aktív és ökoturizmusKÜLFÖLDÖN Budapest Balaton Egészségturizmus MICE Fesztiválok, nagyrendezvények
Mit tervez a Magyar Turizmus Zrt ban (belföldön)? Az utazás, mint élmény és mint az utazáskor elérni kívánt életérzés, hangulat köré csoportosítjuk azokat a turisztikai termékeket, amelyek belföldön valós utazási motivációt jelentenek.
Mit tervez a Magyar Turizmus Zrt ban (belföldön)? Január – februárban, és majd november – decemberben Előtérben az egészségturizmus, és Észak-Alföld, Dél-Alföld, Nyugat-Dunántúl „harmónia”
Mit tervez a Magyar Turizmus Zrt ban (belföldön)? Március – április – májusban Előtérben az aktív turizmus, és Balaton, Észak-Magyarország, Tisza-tó „ébredés”
Mit tervez a Magyar Turizmus Zrt ban (belföldön)? Június – július – augusztusban Előtérben a vízpart turizmus, a fesztiválok, és Budapest-Közép-Dunavidék, Balaton, Közép-Dunántúl „zsongás”
Mit tervez a Magyar Turizmus Zrt ban (belföldön)? Szeptember – októberben Előtérben a bor és a gasztronómia, kultúra és Dél-Dunántúl, Nyugat-Dunántúl, Észak-Magyarország „derű”
Kommunikációs eszközök 2013-ban A használt médiacsatornák átalakulnak jövőre! Elsődleges kommunikációs felületünk a megújuló portálunk lesz: és Az online és mobil applikációs megjelenések arányát folyamatosan szeretnénk növelni az elkövetkező években a nemzetközi trendeknek megfelelően. (social media, Facebook, Twitter, Google+ stb.)
Újdonság a kommunikáció terén 2013-ban Mobil applikációk Országos szinten termékekre, valamint régiókra is szeretnénk mobil applikációt készíteni jövőre Az alkalmazásokhoz köszönettel vesszük a szolgáltatói kezdeményezéseket
Belföldi és külföldi kiállítások Belföldi kitelepülések, fesztiválok Nyomtatott (és online) kiadványok Média megjelenések Klasszikus kommunikációs eszközök 2013-ban
Egyéb szakmai tevékenységünk és TDM koordináció Magyar Turizmus Minőség Díj Virágos Magyarország verseny EDEN Az Év Ökoturisztikai Létesítménye V4 együttműködés ETC Contact Center (0-24) üzemeltetése Kutatás (ETC, UNWTO)
Szolgáltatóknak ajánljuk 2013-ban Megújuló portálunkon és mobil applikációkban való megjelenési lehetőség Csatlakozási lehetőség a stratégiai termékkampányokhoz az adott időszakban Csatlakozási lehetőség a regionális termékkampányokhoz (pl.: Balaton7, Vizeskeddj) Társfinanszírozott akciók
TOURINFORMOKNAK ajánljuk 2013-ban Szakmai partnerség a továbbiakban is Csatlakozási lehetőség a stratégiai termékkampányokhoz az adott időszakban Csatlakozási lehetőség a regionális termékkampányokhoz (pl.: Balaton7, Vizeskeddj) Társfinanszírozott akciók Együtt gondolkodás, visszajelzések fontossága
TOURINFORM HELYZETJELENTÉS 127 iroda 107 éves, 20 szezonális 25 minősített, 102 normál Önkormányzati vagy önk.többségű fenntartásban: 78, TDM fenntartás: 49 Ügyfélforgalom nélküli(megyei): 3 Szerződés bontottunk minőségi problémák miatt: 8 (Abaújszántó, Encs, Pusztamérges, Ruzsa, Buzsák, Rétság, Nyíracsád, Kistelek)
Köszönöm a figyelmet!