Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: 459-4200 Fax: 303-1000 Az e-kormányzat és az elektronikus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Advertisements

Közigazgatási reform és távmunka
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
MTA Regionális Kutatások Központja Innovatív szolgáltatások hatása a területi fejlődésre Nagy Gábor, geográfus, CSc. MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet,
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
ICEG Európai Központ 1118 Budapest, Dayka G. u 6/B. Telefon: (1) Fax: (1) honlap:
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Budapest Pénzügy és Számvitel1.  Szereplők  KÜLSŐ (piaci szereplők, hatóságok)  BELSŐ érintettek (vezetők, dolgozók, tulajdonosok)  Szakmai.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Céginformáció Június 6. Értékesítési és kockázatkezelési technikák a pénzintézeti gyakorlatban Szalkai Éva.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
Az Ügyfélkapu TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása.
Az elektronikus építési napló (e-napló)
A vállalkozások környezete
1.előadás A makroökonómia tudománya. A makroökonómia mutatói.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében
Elektronikus kormányzat
Közigazgatási technológia
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
3. Előadás Marketing Információs rendszer
Indikátorok a Magyar Egészségadattárban
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Kormányzati portál, ügyfélkapu és az e-közszolgáltatások
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
”Babits Mihály a Net-en” Moldován István OSZK MEK osztály Irodalomtörténeti Szimpózium Babits Mihály születésnapján Szekszárd, november.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
A kommunális statisztikától a klímaváltozás méréséig
Nemzeti Egészségügyi Számlák (NESZ) május 23. Mentusz Zsófia Központi Statisztikai Hivatal.
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
A GYEMSZI közbeszerzési feladatai 1.GYEMSZI saját közbeszerzései 2.GYEMSZI irányítása alatt lévő intézmények közbeszerzéseinek ellenőrzése, felügyelete.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A piackutatás alapjai E-Learning.
2003. november 25.FVM e-agrárium1 Magyar Információs Társadalom Stratégia e-agrárium Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Informatikai Főosztály.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
IKTA-FÓRUM Fehér Éva Projektmenedzser Budapest IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése DARFT Informatikai.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
Dr. Apjok András Budapest, SZIM, Magyar Információs Társadalom Stratégia Az egészségügyi és szociális ágazati információs stratégia ismertetése,
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
Az Európai Unió Információs-társadalom politikája
Előrejelzés-tervezés-indikátorok
A kutatási program leírása
Cégalapítás Ukrajnában
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás Előadás a VIII. Országos (Centenáriumi) Neumann Kongresszusra

2 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás BEVEZETŐ Információs társadalom --- e-Kormányzat * eEurope Action Plan * Nemzeti Fejlesztési Terv * Magyar Információs Társadalom Stratégiája Elektronikus aláírás

3 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás KUTATÁS BEMUTATÁSA KUTATÁS CÉLJA, MÓDSZEREK Termék- és szolgáltatáspiac meghatározása, a termék és szolgáltatáspiac vertikális és horizontális kapcsolatrendszerének leírása desk research, field research Módszertan szempontrendszerének kidolgozásához primer és szekunder adatok gyűjtése mélyinterjúk, fókuszcsoportok Monitoring módszertan kidolgozása

4 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás KUTATÁS BEMUTATÁSA KUTATÁS EREDMÉNYEI mérési dimenziók mérési indikátorok, paraméterek mérési módszerek

5 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS PIACI SZEREPLŐK (1.)

6 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS PIACI SZEREPLŐK (2.)

7 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS PIACI SZEREPLŐK (3.) Lakosság Üzleti szféraSzolgáltatók, fejlesztők, gyártók Közigazgatás Bankok Jogalkotás G2C B2C B2B B2G G2B G2G

8 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás SZOLGÁLTATÁSOK SPEKTUMA Alapvető közszolgáltatások (eEurope 2005 alapján) Lakosság számára nyújtott alapvető közszolgáltatások elérhetőségének mutatói: e(l1) - e(l12) – Jövedelemadók – Álláskeresés a munkaügyi központoknál – Társadalombiztosítási juttatások – Személyi okmányok – Gépjárművek nyilvántartásba vétele – Építési engedély kérelmezése – Rendőrségi bejelentés – Közkönyvtárak – Hatósági bizonyítványok – Jelentkezés felsőoktatási intézményekbe – Lakcímváltozás bejelentése – Egészségügyhöz kapcsolódó szolgáltatások

9 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás SZOLGÁLTATÁSOK SPEKTRUMA Alapvető közszolgáltatások (eEurope 2005 alapján) Üzleti szféra számára nyújtott alapvető közszolgáltatások elérhetőségének mutatói: e(v1) - e (v8) – Alkalmazottak utáni társadalombiztosítási hozzájárulás – Társasági adó – Fogyasztási adó – Új cég bejegyzése – Adatközlés a Statisztikai Hivatal számára – Vámáru nyilatkozat – Környezetvédelemmel kapcsolatos engedélyek – Közbeszerzés

10 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás SZOLGÁLTATÁSOK SPEKTRUMA Alapvető üzleti szolgáltatás Lakosság számára nyújtott alapvető üzleti szolgáltatás elérhetőségének mutatója: – elektronikus banki szolgáltatás Üzleti szféra számára nyújtott alapvető üzleti szolgáltatás elérhetőségének mutatója – elektronikus banki szolgáltatás

11 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás MODELL BEMUTATÁSA Mérési skála 1. szint: információ – online információ a szolgáltatásról 2. szint: interakció – űrlapok letöltésének lehetősége 3. szint: kétirányú interakció – űrlapon online benyújtása, feldolgozása 4. szint: tranzakció – egyedi elbírálások lehetősége, döntéshozatal, fizetések 5. szint: tranzakció elektronikus aláírással hitelesítve

12 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás MODELL BEMUTATÁSA Adatfelvétel módszere 1. Az egyes közszolgáltatások hozzárendelése a szolgáltatást nyújtó közigazgatási szervhez, szolgáltatás jellegének meghatározásával (központi/területi/helyi szint) 2. Mintavétel 3. Az URL azonosítása 4. Web-alapú felmérés, a web-oldalak pontozás – e(li) (i=1…12) és e(vj) (j=1…8) meghatározása

13 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás MODELL BEMUTATÁSA Elemzés módszere (1.) 1. Az alapvető közszolgáltatások elérhetőségének mutatója a következőképpen írható le: Ahol: E – közszolgáltatások online elérhetőségi mutatója – lakosság számára nyújtott közszolgáltatások online elérhetőségi mutatója – üzleti szféra számára nyújtott közszolgáltatások online elérhetőségi mutatója

14 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás MODELL BEMUTATÁSA Elemzés módszere (2.) 2. A lakosság és az üzleti szféra számára nyújtott közszolgáltatások online elérhetőségi mutatóját a következőképpen adhatjuk meg: lakosság –üzleti szféra - Ahol: – lakosság számára nyújtott közszolgáltatások online elérhetőségi szintje (i=1…12) – üzleti szféra számára nyújtott közszolgáltatások online elérhetőségi szintje (j=1…8)

15 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás EGYENSÚLYMUTATÓ – lakosság által igénybe vett közszolgáltatások aránya – üzleti szféra által igénybe vett közszolgáltatások aránya Akkor mérhető és számítható, ha valós tranzakciók bonyolódnak

16 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás EGYÉB MUTATÓK – lakosság infrastrukturális felkészültsége – üzleti szféra infrastrukturális felkészültsége FELHASZNÁLÓI INFRASTRUKTÚRA

17 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás EGYÉB MUTATÓK – a szolgáltatók által a lakosság számára nyújtott ár változása – a szolgáltatók által az üzleti szféra számára nyújtott ár változása – az elektronikus szolgáltatások igénybevételével, biztonsággal, bizalommal kapcsolatos attitűdök változása a lakosságban – az elektronikus szolgáltatások igénybevételével, biztonsággal, bizalommal kapcsolatos attitűdök változása az üzleti szférában KORREKCIÓS MUTATÓK

18 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás EGYÉB MUTATÓK – GDP indexe – nagyvállatok számának indexe – internet penetráció indexe MAKROMUTATÓK ÉS VONATKOZÁSI MUTATÓ

19 Az e-kormányzat és az elektronikus aláírás ÖSSZEGZÉS AZ ELMÉLETI MODELL SEGÍTSÉGÉVEL * leírható a piac szerkezete * összefüggések tárhatók fel az elektronikus aláírással és alkalmazásaival kapcsolatban * előrejelzések adhatók meg a piac alakulásával, a használati tendenciákkal kapcsolatban * létrehozhatók különböző, az adott célnak megfelelő integrált mutatók