Alakulóban az ekoiskolák (?) hálózata MNB Tanárszeminárium, április 17.
A pénzügy:közügy Az egyének helyzete (család, nyugdíj, egészség, hitel, megtakarítás, befektetés, stb.) A nevelés szerepe: - család, iskola, pénzintézetek, civilek OKM: stratégia, NAT, ÚMFT MNB: látogatóközpont, A pénz beszél…, POP Civilek: JAM, Tudatos Pénzügyekért Alapítvány, Banki Hitel Károsultak Egyesülete, …
Pénzügyi ismeretek/gazdasági nevelés a közoktatásban Lehetőségek Kötelező Nagy létszámot érint Fiatal életkor Számonkérhetőség Kompetenciafejlesztés Megújulás Veszélyek A pedagógusok sem tudják Formálissá válik Tantárgyiasul (?) „Vizet prédikálunk” Elidegenít
A tanuló hálózat, mint lehetőség Költséghatékony Eredményes A „bottom-up” és a „top-down” törekvések találkozása Együtt könnyebb Önkéntes Rugalmas
Az „ekoiskola” hálózat: A TPA kezdeményezésére, az OKM támogatásával, a gazdasági-pénzügyi kultúra szintjének emelésére jön létre. Határozatlan futamidejű (= hosszú távú) Cím alapú/Kritériumrendszer– pályázni kell – 3 évre szól A cím elnyerése szakmai rangot jelent Tevékenységek Költségek Pilot szakasz Szervezet, irányítás, működtetés
Kérdések, dilemmák Kik és milyen mértékben legyenek benne? (fenntartó, szülők, diákok, helyi társadalom) Hogyan oldható meg a szervezeti részvétel, illetve a vezetői támogatás? Mi motivál? Mik a sikeresség mutatói? Hogyan valósítható meg a felelősségmegosztás? Van-e ideális méret? Hogyan történhet a növekedés? Kinek mennyibe kerül?
Ez az Ön kérdésének a helye ?