Dr. Várhegyi Éva „A pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank” cím odaítélésének szempontrendszere.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Végh Nóra Nemzetközi referens, az EPSA 2013 hazai projektkoordinátora Nemzeti Közszolgálati Egyetem.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
MasterCard - Év bankja 2010 Gauder Milán regionális igazgató MasterCard Europe.
Pénziránytű – Alapítvány a Tudatos Pénzügyekért
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
–– Hétköznapi munka több nyelv és kultúra metszéspontján Papp Annamária Nyelvi és kulturális sokszínűség Bemutatkozik.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ kommunikációs stratégiája és gyakorlata.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Nemzeti Innovációs Hivatal
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
Takács Péter hírközlési fogyasztói jogok képviselője „World Wide Identity” konferencia A FOGYASZTÓI JOGOK KÉPVISELETÉBEN…
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Pénzintézetek társadalmi felelősségvállalása és a Green Banking koncepció KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
LEADER II. pályázati forduló. A 2. pályázati forduló célja  Azoknak a helyi akciócsoportoknak a kiválasztása, melyek az 1. fordulón sikeresen túljutottak.
DPR kommunikáció alapelvei
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
dr. Sztruhár Gyula ügyvezető
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen NANE
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Pénziránytű – Alapítvány a Tudatos Pénzügyekért
Dr. Istvánovics Éva ügyvezető igazgató - Piacfelügyeleti igazgatóság A PSZÁF pénzügyi fogyasztóvédelmi tevékenysége és a témához.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Szalay György december 12.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
PARADIGMA VÁLTÁS A KÖRNYEZETVÉDELMI IPAR KOMMUNIKÁCIÓJÁBAN Kürti Deák Dóra – Biofilter – KÖRNYEZETVÉDELEM – TÁRSADALMI FELELŐSSÉG VÁLLALÁS.
Merre tart a hazai fogyasztóvédelem?
HAGYOMÁNYOS ÉS ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK AZ NFH TEVÉKENYSÉGÉBEN Pintér István főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Országos Fogyasztóvédelmi.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
„A madárbarát Magyarországért!” Ki/mi az Önkéntes? aki valamilyen közös cél elérésének érdekében, szabad akaratából hajlandó időt és energiát.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Foglalkoztatás-politika
Országos Munkaerő-piaci Szolgáltató És Szakmai Támogató Hálózat.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ projekttel kapcsolatos kommunikációja,
GINOP programidőszak rövid áttekintése.
„Információvédelem menedzselése” XXVI. Szakmai Fórum Budapest, május 16. Aktualitások az információvédelem területén Egyesületi hírek Tarján Gábor.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
Foglalkoztatási Paktum Magyarországon Gere János.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 16. A fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
Növekedés a tőzsdével ELITE Program, együttműködésben a BÉT-tel
KEHOP azonosítószámú, „Veszprém Megyei Klímastratégia” című projekt bemutatása Takács Balázs Veszprém, április 25.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

Dr. Várhegyi Éva „A pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank” cím odaítélésének szempontrendszere

Mintacím szerkesztése A díj háttere – Pénziránytű Alapítvány Miért jó a bankoknak, ha részt vesznek a versengésben? A díj részletei o A zsűri összetétele o Odaítélésének menete o A szempontrendszer o Egyéb kiegészítések Kérdések, válaszok Miről lesz szó?

Mintacím szerkesztése A Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére, más állami hatóságokkal, civil szervezetekkel és piaci szereplőkkel együttműködve jött létre a Pénziránytű Alapítvány Fő célja: a lakosság pénzügyi tudatosságának és jártasságának fejlesztése Ennek érdekében saját programokat is kidolgoz, és platformot is kíván teremteni az érintetteknek közös gondolkodásra, párbeszédre Az új díj elnevezése: „A pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank” A díj létrehozásával a Pénziránytű Alapítvány és a MasterCard közösen hívja fel a piaci szereplők figyelmét a téma fontosságára Remélhető, hogy a díj kapcsán beinduló kezdeményezéseken keresztül nő a lakosság pénzügyi tudatossága A díj háttere – Pénziránytű Alapítvány

Mintacím szerkesztése A már létező – hazai és külföldi – kezdeményezések jó például szolgálhatnak új programok beindításához A díj komoly reputációs hozadékkal bírhat az azt elnyerő banknak, ezt felhasználhatja lakossági kommunikációjában, így közvetlenül a lakosság szemében alakíthat ki pozitív képet magáról Az érintettekkel való közvetlenebb párbeszéd segít a piaci igények jobb felmérésében, a fogyasztók gondolkodásának megismerésében A díj ráirányíthatja az ügyfelek figyelmét a pénzügyi tájékoztatás/ tájékozódás fontosságára, így hosszabb távon hozzájárulhat a pénzügyi tudatosság növekedéséhez Miért jó a bankoknak, ha részt vesznek a versengésben?

Mintacím szerkesztése A díj odaítéléséről független, szakmai zsűri dönt A zsűritagok felkérésénél a fő szempont az volt, hogy személyükben hitelesek legyenek, és különböző szemszögekből ítéljék meg a pályázók alkalmasságát A zsűri tagjai: o dr. Várhegyi Éva, a Pénziránytű Alapítvány kuratóriumának elnöke, a Pénzügykutató Zrt. tudományos tanácsadója o dr. Dietz Gusztávné, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke o Papp Emília, a HVG újságírója o Szép Péter, a Scale Consulting alapító partnere o Muraközy Balázs, az MTA Közgazdaságtudományi Intézet tudományos munkatársa A zsűri összetétele

Mintacím szerkesztése A bankoknak pályázatot kell készíteniük A pályázatot on-line kérdőív formájában kell benyújtani, kötött formában A pályázatokat a zsűri értékeli az előre meghatározott szempontrendszer alapján A leadás határideje a többi kategória leadásával együtt lesz, őszén Egyetlen díj kerül kiosztásra, nincsenek helyezések A díj szakmai elismerést jelent, pénzügyi juttatással nem jár A díj átadására a „MasterCard – Év bankja” rendezvényen kerül sor A cím „vándordíj” jellegű, egy évre szól, a következő évben újra pályázható A díj odaítélésének menete

Mintacím szerkesztése 1. Stratégiai szempontok Van-e a banknak stratégiai terve a pénzügyi tudatosság fejlesztésére? A bankcsoport támogatja-e az ilyen jellegű kezdeményezéseket, vannak-e iránymutatások, amelyeket be kell tartani? Van-e olyan program, amelyet külföldi jó gyakorlatból vett át? Elkülönítettek-e a célra külön összeget? A lakossági kommunikációjában tesz-e valamit (önként) a pénzügyi tudatosság fejlesztéséért? Kezdeményezett-e erre irányuló programot más szolgáltatókkal közösen? Szempontrendszer 1/5.

Mintacím szerkesztése 2. Széles lakossági rétegeket célzó kezdeményezések A banknál létező konkrét kezdeményezések, példák: Banki tájékoztató kiadványok (összeállítása, terjesztése, feldolgozott témák) Banktól független kiadványok, anyagok készítése Oktatási célú internetes felület Banki alkalmazottak képzése az ügyfelek tájékoztatásáról Banki alkalmazottak által, házon kívül tartott ismeretterjesztés Olyan kezdeményezések, amelyek különböző korosztályoknak, vagy társadalmi rétegeknek szólnak Szempontrendszer 2/5.

Mintacím szerkesztése 3. Pénzügyi oktatás támogatása Pénzügyi ismeretek terjesztésének oktatási rendszeren belüli segítése, például: oktatási programok finanszírozása tanártovábbképzés, tananyagfejlesztés támogatása tanulmányi verseny meghirdetése iskolai csoportok fogadása bankfiókokban Szempontrendszer 3/5.

Mintacím szerkesztése 4. A bank internetes honlapja mennyire járul hozzá a pénzügyi műveltség növeléséhez? A terméktájékoztatás mennyire közérthető, mennyire objektív, „reklámmentes”? Vannak-e a választást segítő kalkulátorok? Mennyire interaktív a honlap? Például van-e családi költségvetés készítését segítő program? Megtalálható-e a honlapon az objektív tájékozódást segítő egyéb oldalak ajánlása, vagy összehasonlító programokra való hivatkozás? Szempontrendszer 4/5.

Mintacím szerkesztése 5. Kutatás Végzett-e (végeztetett-e) a bank kutatást a lakosság pénzügyi jártasságáról? Készült-e vizsgálat a fejlesztési lehetőségekről? Publikálta-e az eredményeket? 6. Kooperáció Csatlakozott-e a bank mások által indított kezdeményezésekhez? Együttműködik-e helyi szervezetekkel: önkormányzatokkal, civil szervezetekkel, vállalkozókkal valamilyen módon a pénzügyi tudatosság, jártasság terjesztésében? Szempontrendszer 5/5.

Mintacím szerkesztése Egyéb benyújtható kiegészítések, mellékletek A témában elkészült kiadványok Kutatási anyagok, elégedettségi felmérések összefoglalói A pénzügyi kultúra terjesztésének céljából készítette kreatív anyagok (bank specifikus, banktól független egyaránt) Kizáró ok Amennyiben a pályázó a szempontrendszerben említett bármelyik tevékenységet hatósági (pl. GVH) rendelkezés, vagy egyéb külső kötelezettség miatt végzi, az a pályázatban nem vehető figyelembe. A pályázathoz csatolható egyéb kiegészítések, kizáró ok

Mintacím szerkesztése Köszönöm a figyelmet! Kérdések, válaszok