„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
Advertisements

E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
–– Hétköznapi munka több nyelv és kultúra metszéspontján Papp Annamária Nyelvi és kulturális sokszínűség Bemutatkozik.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Németh Tamás — Főtitkári beszámoló … Főtitkári beszámoló az Akadémia évi költségvetésének végrehajtásáról Németh Tamás Magyar Tudományos Akadémia.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
A Szegedi Tudományegyetem harmadik missziós tevékenységei és az EU fejlesztéspolitikája DR. LUKOVICS MIKLÓS Docens, SZTE GTK Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
Burai Béla Történelem Szakkör december 4.. Mi a szakkör? - iskolán (órákon) kívüli tevékenységi forma - más országokban már több évtizede működik.
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
N. Tóth Ágnes egy. doc. Erasmussal Szombathelyen Mit tapasztal nálunk a külföldi hallgató? AVAGY Mire készüljön a magyar, ha külföldi egyetemre pályázik?
Magyar diákok külföldön. Miért? Kaland? Állás? Referencia?
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április „Mondd el és meghallgatom. Írd le és elolvasom. Vonj be és megtanulom.”
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
KERNER Barbara Pécs, 2006 Kerner Barbara Pécs, A 455 milliós piac.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Az OFA Kht. Civil Műhely Szakmai tanácsadás, információcsere, helyi és regionális foglalkoztatási partnerségek fejlesztése 1.Foglalkoztatási Civil Műhely.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Szakmai munkánk a pályázatban
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
Szent István Gimnázium
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Csúcstermék=csúcsminőség? április Nem mindig az új a legjobb!
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Projekt hét a Békésyben decemberében „A globalizáció veszélyei, környezettudatos élet”
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Szakiskolai fejlesztési program
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
A Kézmosás Világnapja A Kossuth Lajos Gimnázium Tiszaigari Általános Iskolájában
Előadás másolata:

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben 

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 2 EU-val kapcsolatos tevékenységek  Európa-nap /-hét (projekt-nap / -hét); Nyílt napok az EU-ról  Minden évben egy-egy nemzet napja az EU-s tagállamok közül  Témahét az iskolában az EU-val kapcsolatban  Vetélkedő osztályon és iskolán belül, helyi, regionális országos szinten (pl. a kistérségi Kamasz Parlament rendezésében; internetes formában is)  Kiállítás (pl. plakátok, tárgyak, rajzok, képek, képeslapok stb. az EU- ról, egyes tagországokról, egy témáról)  EU tájékoztató sarok, fal (pl. folyosón, könyvtárban)  Közös program Uniós ország oktatási intézményével  Részvétel nemzetközi oktatási projektben (tanár-diák kapcsolatok)  Meghívott vendég, szakértő előadása  Szakköri tevékenység"

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 3 EU-val kapcsolatos tevékenységek  EU ismeretek végzettséggel rendelkező pedagógus  E-twinning kapcsolat  EU akadályverseny  Helyi Ped. Int. által kiadott munkafüzet feldolgozása  Interaktív tájékoztatók (pl. PILLAR Alapítvány)  Órarendbe építve: „EU ismeretek” c. tantárgy  Tanórán: több tantárgy ismeretanyagának részeként  Egyetem hallgatók által tartott EU-s tanórák  EU-s szabványjelzések, Vállalkozásismeret: EU jogszabályok, Minőségbiztosítás és EU-s szabványok"  Nyelvi szakkörökön közös projekt készítése

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 4 EU-val kapcsolatos tevékenységek  Iskolaújság: Mit kell tudni az EU-ról? (cikksorozat, EU-s totó)  Tudatos vásárló leszek: fogyasztóvédelem az EU-ban (kérdőívek feldolgozása osztályfőnöki órán)  Eurorégiós rendezvényeken való részvétel  Filmvetítés az EU-ról  Részvétel a regionális Információs pont rendezvényein  Tavasz Nap Európában nemzetközi rendezvénysorozatba való bekapcsolódás  Külföldi hallgatók segítségével interkulturális- multikulturális ismeretek feldolgozása (pl. tanulási szokások az EU-ban)  Európa Parlament modellezése (MEP)