„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 2 EU-val kapcsolatos tevékenységek Európa-nap /-hét (projekt-nap / -hét); Nyílt napok az EU-ról Minden évben egy-egy nemzet napja az EU-s tagállamok közül Témahét az iskolában az EU-val kapcsolatban Vetélkedő osztályon és iskolán belül, helyi, regionális országos szinten (pl. a kistérségi Kamasz Parlament rendezésében; internetes formában is) Kiállítás (pl. plakátok, tárgyak, rajzok, képek, képeslapok stb. az EU- ról, egyes tagországokról, egy témáról) EU tájékoztató sarok, fal (pl. folyosón, könyvtárban) Közös program Uniós ország oktatási intézményével Részvétel nemzetközi oktatási projektben (tanár-diák kapcsolatok) Meghívott vendég, szakértő előadása Szakköri tevékenység"
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 3 EU-val kapcsolatos tevékenységek EU ismeretek végzettséggel rendelkező pedagógus E-twinning kapcsolat EU akadályverseny Helyi Ped. Int. által kiadott munkafüzet feldolgozása Interaktív tájékoztatók (pl. PILLAR Alapítvány) Órarendbe építve: „EU ismeretek” c. tantárgy Tanórán: több tantárgy ismeretanyagának részeként Egyetem hallgatók által tartott EU-s tanórák EU-s szabványjelzések, Vállalkozásismeret: EU jogszabályok, Minőségbiztosítás és EU-s szabványok" Nyelvi szakkörökön közös projekt készítése
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 4 EU-val kapcsolatos tevékenységek Iskolaújság: Mit kell tudni az EU-ról? (cikksorozat, EU-s totó) Tudatos vásárló leszek: fogyasztóvédelem az EU-ban (kérdőívek feldolgozása osztályfőnöki órán) Eurorégiós rendezvényeken való részvétel Filmvetítés az EU-ról Részvétel a regionális Információs pont rendezvényein Tavasz Nap Európában nemzetközi rendezvénysorozatba való bekapcsolódás Külföldi hallgatók segítségével interkulturális- multikulturális ismeretek feldolgozása (pl. tanulási szokások az EU-ban) Európa Parlament modellezése (MEP)