Az iskolai könyvtár telepítés, térszervezése és felszerelése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iskolai Könyvtári Világnap
Advertisements

Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése „Tudásdepó-Expressz” BÁCSALMÁS.
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
A MATARKA használata a Nyíregyházi Főiskolán Pillanatképek egy tájékoztató könyvtáros életéből. Nyíregyházi Főiskola Központi KönyvtárHatvani István.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Gyermekvédelmi munka áttekintése
Újból hálózatban? Újdonságok a GYEMSZI IRF Országos Egészségpolitikai Szakkönyvtár életében Dr. Palotai Mária GYEMSZI IRF MKE Műszaki Könyvtáros Szekció,
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Könyvtári munkafolyamatok. Főfolyamatok Alfolyamatok Részfolyamatok Támogató folyamatok.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
BLK:OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK1 OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK.
Az iskolai könyvtár állománya
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Információ feldolgozása
Minkó-Csontos Anna SZTE EK Könyvtárhasználati tájékoztató.
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
PUBLIC RELATIONS ISMERETEK
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Készítette: Gyugel Dina Dalma.  Manapság a könyvtárakban, számítógép nélkül nem tudnának a könyvtárosok semmit sem használni, mivel a legtöbb könyvtárban.
Könyvtárhasználat.
Berzsenyi Dániel F ő iskola Regionális Fels ő oktatási Forrásközpont Épült: november november 06.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
BLK:MÁSFAJTA ELHELYEZÉS1 AZ ÁLLOMÁNY MÁSFAJTA ELHELYEZÉSE CSALÁDI KÖNYVTÁRAK.
BLK: AZ ÁLLOMÁNY ELHELYEZÉSE1 AZ ÁLLOMÁNY ELHELYEZÉSE SZABADPOLCOS ELRENDEZÉS.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Iskolai könyvtárak külföldön. Kezdetben közös fejlődés  USA és Európa – sz. közös fejlődés a közművelődési könyvtárakkal Németország, Dánia, Franciaország,
KÖNYVTÁR ÉPÜLETE ÉS BERENDEZÉSEI. Az épület feladatai ÁLLOMÁNY –MEGŐRZÉSE –VÉDELME –HASZNÁLATA REPREZENTÁCIÓ SZELLEM TISZTELETE.
KÖNYVTÁR ÉPÜLETE ÉS BERENDEZÉSEI. Az épület feladatai ÁLLOMÁNY –MEGŐRZÉSE –VÉDELME –HASZNÁLATA REPREZENTÁCIÓ SZELLEM TISZTELETE.
A könyvtárak szerepe az információs társadalomban
Ezúton is szeretnénk felhívni a figyelmeteket a legújabb, a pedagógiai munkátok során is felhasználható Internetes oldalakra és szolgáltatásokra! Ezúton.
A Deák Ferenc Megyei és Városi Könyvtár - mint fogadó intézmény -
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
A könyvtár, mint közösségi tér. Tények a VPG könyvtáráról A könyvtár állománya: dokumentum Tartós tankönyvek:4 000 Periodikák :
A könyvtár, mint közösségi tér. Tények a VPG könyvtáráról A könyvtár állománya: dokumentum Tartós tankönyvek:4 000 Periodikák :
Könyvtári informatika II.
A DEENK szervezete, munkafolyamatai
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
A könyvtárak rendje Hozzáférhetőség szempontjából a könyvtárakban megkülönböztethetünk zárt raktárat és szabadpolcos tárolást. A zárt raktárhoz csak a.
OLVASÓSZOLGÁLAT = A KÖNYVTÁRI SZOLGÁLTATÁSOK FIZIKAI SZÍNTERE
A GYŰJTEMÉNY KVANTITATÍV ELEMZÉSE AZ ELEMZÉS KÉRDÉSE: SZÁMSZERŰEN ÉS ARÁNYAIBAN HOGYAN OSZLIK MEG A GYŰJTEMÉNY?
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
A megye napilapja= a hatékony hirdetéshordozó. 4 megye: Fejér, Vas, Veszprém, Zala 5 napilap: Dunaújvárosi Hírlap, Fejér Megyei Hírlap, Napló, Vas Népe,
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
A zalaegerszegi Kölcsey Ferenc Gimnázium könyvtára
KÖNYVTÁRISMERET.
Beszélgessünk a MOL Könyvtáráról Készítette: Kaposi Józsefné és munkatársai október 25.
Készítette: Zombory Andrea Kommunikáció az egyetemen
Közösségi Önsegítő Rendszer (KÖR) mint jó megoldás teleházak számára.
Comenius Logo (teknőc).
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Könyvtárak.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu szeptember.
Az iskolai könyvtárakban végzett szakfelügyelet tanulságai Gondolatébresztő április
Könyvtártörténet Könyvtár részei A könyv
Tittel Pál Könyvtár és Médiacentrum
Tendenciák a felsőoktatási könyvtári szolgáltatások területén március 10. Batiz Judit szolgáltatásvezető 1.
Dr. Hegyi Ádám adjunktus SZTE BTK Kulturális Örökség és Humán Információtudományi Tanszék Könyvtár- és informatikai alapismeretek.
Könyvtár: Nagyobb mennyiségű könyvnek rendszerezett (közhasználatra szánt) gyűjteménye. Szerepe: beszerezni, őrizni, hozzáférhetővé tenni a tudást és az.
Könyvtárhasználati ismeretek BSC A TF könyvtárának bemutatása Tájékoztatási segédletek Weboldal használata Salamin Krisztina
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
A Semmelweis Egyetem online forrásairól, azok használatáról
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Könyvtártörténet Könyvtár részei A könyv
A Semmelweis Egyetem online forrásairól, azok használatáról
Előadás másolata:

Az iskolai könyvtár telepítés, térszervezése és felszerelése

Az iskolai könyvtár telepítése Forgalmas közlekedési útvonalon Könnyen elérhető helyen Várható növekedés figyelembe vétele Az szolgáltatások igénybevételének mértéke A terek nagyobb hányada az állomány használatát szolgálja és ne az elhelyezését Minimálisan egy tanulócsoport elhelyezése ne egybefüggő tér, hanem funkcionálisan elkülönítve

Iskolai könyvtári terek 1. Bejárati helység 2. Nyilvántartási övezet 3. Csoportos tanulás és foglalkozások helyszíne 4. Könyv kiválasztó övezet 5. Egyéni tanulás, kutatómunka övezete 6. Pedagógiai műhely 7. Reprográfia 8. Stúdió 9. Raktár 10. Könyvtárostanár munkahelye

Általános iskolák térszerkezete Az általános iskolai könyvtár térszerkezete Létszám Norma kötet/tan kötet/tan kötet/tan. Könyvtári terek: Szabadpolcos könyvkiválasztó 100 kötet/m26000 kötet 60 m kötet 80 m m2 Egyéni tanulói, nevelői helyek: könyv2 m2/fő8,4 m2 (3 fő)14 m2 (5 fő)19,6 m2 (7 fő) nem nyomtatott anyagok2,8 m2/fő– 40 m2 (20 fő) 60 m2 (30 fő) Többcélú csoportos foglalkoztató2,5 m2 (2 fő) 40 m2 (30 fő) Pedagógiai műhely––20 m225 m2 Raktár, sokszorosító (nyomtatott és nem nyomtatott dokumentumok) 300 kötet/m2–20 m225 m2 Könyvtáros(ok) munkahelye 15 m2 (1 fő) 20 m2 (1,5 fő) 20 m2 (2 fő) Szociális helyiségek 10 m215 m220 m2 Mindösszesen 133,4 m2249 m2329,6 m2

középiskolai könyvtár térszerkezete Létszám Norma (30 köt/tan) 600 (25 köt/tan) Könyvtári terek: Szabadpolcos könyvkiválasztó 100 kötet/m kötet 100 m kötet 120 m kötet 150 m2 Egyéni tanulói, nevelői helyek:könyv2 m2/fő22,4 m2 (6 fő) 28 m2 (10 fő) 42 m2 (15 fő) nem nyomtatott anyagok 2,8 m2/fő– 80 m2 (40 fő) 120 m2 (60 fő) Többcélú csoportos foglalkoztató2,5 m2 (2 fő) 40 m2 Pedagógiai műhely20 m225 m230 m2 Raktár, sokszorosító (nyomtatott és nem nyomtatott dok.)300 kötet/m220 m225 m230 m2 Könyvtáros(ok) munkahelye 15 m2 (1 fő) 20 m2 (2 fő) 25 m2 (2,5 fő) Szociális helyiségek 10 m215 m225 m2 Mindösszesen 207,4 m2353 m2457 m2 Középiskolák térszerkezete

Bejárati helység Klubszerűen kialakított Napilap, folyóirat lapozó Közérdekű információ, hirdetések, Könyvtári találkozóhely Ruhatár, táskatartó

Nyilvántartási, ellenőrzési övezet Kölcsönzőpult Olvasószolgát Tájékoztatási pont Katalógusok és internet közelsége

Csoportos tanulás és foglalkozások helye Könnyen megközelíthető Fallal elválasztott Nagyobb zajszinttel járó foglalkozások Alkalmas frontális és csoport munkára Szüksége eszközök kéznél

Könyvek és egyéb médiumok kiválasztó övezete A könyvek szabadpolcos kihelyezésű anyaga kötet/m 2 Levegős elhelyezés Kisebb nagyobb egyéni tanulóhelyek kialakítása Része a folyóirat olvasó

Az egyéni tanulás és kutatómunka övezete A bejárattól a legmesszebb elhelyezve Fallal vagy polcokkal elkülönített Kézikönyvtár elhelyezése 2 m 2 /fő illetve 2,8 m 2 /fő helyigény

Pedagógia műhely Pedagógiai gyűjtemény és műhely Technikai eszközök Órára való felkészülés Reprográfia, gyártás Papírmásolás, hang- és videofelvétel készítés Stúdió – Rádió és tv műsorok készítése

Raktár Használaton kívüli könyvek, és értékes könyvek 300 kötet/m 2 Könyvtárostanár munkahelye Feldolgozás és beszerzés 15 m 2 /fő térigény + 5 m 2 további dolgozónak