Amikor a tanítvány ellentmondott a mesternek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hieroglifák.
Advertisements

Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
RÓZSA a virágok királynője.
A HORVÁT NEMZETISÉGI OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN
Ernest Renan és a nemzet
Polgári szellem és értékrend Márai Sándor művében
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Klasszicizmus Romantika
Készítette: Soós Kitti. A téma bemutatása Önkéntesség A téma aktualitását az adja, hogy az Európai Unió a 2011-es évet, az aktív polgárságot előmozdító.
Negyedik előadás Március 11
A POLGÁRI DEMOKRÁCIA MODELLJEI, III.
1. Az évek során ez a rendezvénysorozat átalakult, de az eredeti célkit ű zése nem változott: - felhívni a figyelmet az európai kultúrák gazdagságára,
FÖLDRAJZI NEVEK 2. előadás Faragó Imre Névhasználattal kapcsolatos fogalmak, településnevek.
Az egyetem mint szocializációs színtér Campus-lét a Debreceni Egyetemen Műhelykonferencia Debrecen, december 3. Szabó Ildikó DE Szociológia és Szociálpolitika.
Kultúra, nemzet emlékezet
Kultúra, nemzet emlékezet 10. A modern magyar nemzettudat előzményei.
Nemzet, nemzetállam, homogenizáció
Többség- Kisebbség Nyugat- Európában
Többség – kisebbség helyzete Magyarországon
Interkulturális kommunikáció (1.ea.)
A reneszánsz.
POLITIKAI IDEOLÓGIÁK © kurtán sándor pefele 2009.
A felvilágosult abszolutizmus
Településmarketing Értékaudit.
A Szerb,Horvát,Román és Szlovák Nemzetiségi kultúra kibontakozása Készítette: Rezi Noémi.
„Az Ókori-Kelet” kis államok - nagy örökség
A nemzet és a nacionalizmus
A MODERN NEVELÉSTUDOMÁNY GYÖKEREI
TÖRTÉNELEM TANTÁRGYBÓL
Közösségi portálok használata
MRTT V. VÁNDORGY Ű LÉS Miskolci Egyetem A bizalmi t ő ke szerepe a “Harmadik Olaszország” iparági körzeteinek kialakulásában Vadasi Aida.
Politológia előadás A Pártrendszerek. Politológia előadás A Pártrendszerek.
Változatos viszonyok Retro majális és a szocializmus emlékezete Várpalota – Inotán Készítette: Urbán Csilla.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KULTURÁLIS ANTROPOLÓGIA III.. A 60-as évek antropológiája E. Wolf: részterületek, terminusválság El ő zmények: 1.Angolszász strukturalista funkcionalizmus.
Kisebbségi kultúrák.
„A kultúra azért különlegesen szép terméke az emberi viselkedésnek, mert egyedi és megismételhetetlen. Minden igaz közösség egyszeri jelenség. A kultúra.
A népi proto-nacionalizmustól a kormányzati szempontokig
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Kisebbségek, etnikumok
Történelem és antropológia – történeti antropológia
Izrael.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Esélyegyenlőség Előadó: Megyesi Rita.
A multikultúra megítélése
Ideológiák.
Szervezeti struktúra és kultúra
Európa városi történelme
Kulturológia története III.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
AMIT SZENTKORONA A MÁNAK ÜZEN PROF. DR. DR. VASS CSABA.
Colquhoun: The Concept of Regionalism A regionalizmus eszmerendszerének kialakulása - történeti áttekintés: ● 20.századi avantgárd megközelíthető: felvilágosodás.
Készítette:Pógyor István. A kisebbség, társadalmi értelemben egy adott társadalmon belül többé- kevésbé elkülöníthető, sajátos azonosságtudattal rendelkező.
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
A MAGYAR NACIONALIZMUS SZÜLETÉSE
A nemzeti film fogalma Példa: francia külvárosfilmek.
Nemzeti, etnikai, kisebbségi helyzet az OMM-ban
Jelenkori társadalmi problémák és konfliktusok Tantárgyfelelős: Dr
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
Faj, Nemzet, Etnikai csoport, Kisebbségek Tantárgyfelelős: Dr
Népek és népesség az Árpád-kori Magyarországon
A népesség összetétele
A felvilágosult abszolutizmus
A dualizmus gazdasága és társadalma
Európai Unió területén élő kisebbségek
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Nemzetiségi kérdés és etnikai viszonyok a dualizmus korában
Ókori közel-keleti vallások
Előadás másolata:

Amikor a tanítvány ellentmondott a mesternek Az etnikai mag mestere Anthony D. Smith

Anthony D. Smith Anthony D. Smith (szül. 1939) angol társadalomtudós, a műfaj klasszikusa, Filozófiát és szociológiát hallgatott, E. Gellner antropológus tanítványa volt, aki mesterével szembefordult, Az etnoszimbolikus irányzat klasszikusává vált,

Smith A nemzetek eredete A nemzet egy saját névvel rendelkező történelmi és kulturális közösség, amely közös területtel, gazdasággal, közoktatási rendszerrel és jogokkal rendelkezik. – ideáltípus, sok deficittel, A középkorban elkezdődött, A földrajzi környezet és a háborúk véletlenszerű politikai következményeiként alakultak, ahol az uralkodó osztály mindezt mennyire tudatosította és törvényekkel, oktatással, igazgatással mennyire erősítette meg az identittást,

Smith A nemzetek eredete A nacionalizmus ekkor mint mozgalom jelenik meg, mint kisebbségi helyzetben lévő mozgalom, Múltba helyezi a nemzetet és annak létrehozásán fáradozik, Úgy tesz mintha létezne, A közös célokra (az autonómiai, egység, identitás ) kultúrára s hálózatkezdeményezésre van szükség, Vannak olyan nemzetek, amelyek a háborúk és a kulturális homogenitás termékei és nem mozgalomé (kasztíliai, angol)

Az etnikai mag A 19. századi fefogásban a nemzet örök, – ez nem igaz, Változó identitás, Egységes közigazgatási rendszer nem volt, Etnikai közösségek, A népcsoport közös neve, Leszármazásának és közös eredetének mítoszai, Az együttes történelmi emlékek, Közös történelemi terület vagy haza, és képzettársítások, Közös kultúra több eleme, nyelv, szokások, vallás, Közösség tagjai közötti szolidaritás érzése,

„Vertikális” és „laterális” etnikai közösségek Arisztokratikusan szerveződő közösségek megpróbálják alávetni a a démotikus, vertikálisan szerveződő közösségeket, A magyar és a lengyel nemesség példája, A modernisták igaza, „rekonstruálták”, Kulturális szimbólumok kellenek, mert a területiség az kevés, Állampolgári a területi s a kulturális összekapcsolódást adja, Az etnikai magnak szerepe lett a modern nemzet kialakulásának,

A bürokratikus „bekebelezés” Lateriális eltűnök (filiszteusok, asszírok) Mások fennmaradtak perzsa, egyiptomi, oszmán-török, Bürokratikus szisztéma kellett, hogy ezek fennmaradjanak,

„A vertikális rendszer” Az értelmiség feladata lett a közösség újrafelfedezése és megvalósítása, A démotikus etnikum állampolgári nemezetté válását kísérő folyamat Periférikus alávetett kisebbségi lét aktív, határozott átpolitizálódott közösségé vált, A közösség határa körülhatárolt terület kialakítása, A terület feletti gazdasági ellenőrzés megszerzése, gazdasági autarchia, Versengő etnikai csoportok állampolgárokká válása politikai célok érdekében történt, A politikai és erkölcsi szempontból a nép középpontba állítása, nemzeti értékeknek, mítoszoknak, A hagyományos elitek ellenállása,

Az értelmiségiek szerepe, A nép szimbólumait használták, Nemzet és a haza összekapcsolásának módja a történelmi jellegzetességek naturalizálása, A közösség bevonása a nemzeti forradalomba, Közös vonása a dolgoknak, etnikai viszonyok és történelem térképeit és a nemzeti törekvések erkölcsi tartalmát”, Az értelmiségiek átalakították a lateriális viszonyokat is,

Summázat A nemzet modern jelenség premodern kultúrákban gyökeredzik, ha nincs meg kell teremteni a kulturális szimbólumokat, mert széthullik, Egyszerre konstrukció és egyszerre folyamat termékeként jött létre,

Summázat Az etnikai alapok alapjaiban határozták meg a fejlődés útját,s hatással voltak a nemzeti kultúra kialakulásra, Lateriális etnikumok kialakulásában az államnak és a hivatalnokrétegnek óriási szerepe volt, Vertikális etnikumok esetében az értelmiségiek pótolták ezt a hiányosságot, nagyobb összecsapás a hagyományok őrzőivel, A nemzetek és az etnikai nacionalizmus inkább valami pótvallás funkciót láttak el,