Tehetségsegítő Tanács

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Advertisements

Magyar Tehetséggondozó Társaság
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Tehetségazonosítás gyakorlata
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Az iskolai tehetséggondozás
Iskolánkról.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Előzmények: 2006-ban megalakult a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége és a 1043/2006.(IV.19.) kormányhatározattal támogatott Nemzeti Tehetségsegítő.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK FELADATAI, LEHETŐSÉGEI
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Pályaorientáció Bikal, február 11. Bácskay András Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
ADNI ÉS KAPNI A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MŰKÖDÉSÉNEK TAPASZTALATAI Kormos Dénes Kárpát – medencei Tehetségsegítő Tanácsok Kollégiumának elnöke CSÍKSZEREDA.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A tehetséggondozás helyzete a nagykanizsai térségben
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Előadás másolata:

Tehetségsegítő Tanács A Tehetségsegítő Tanács olyan helyi, vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a lehető legszélesebb szakmai és társadalmi összefogással segíti a tehetségek felkutatását, fejlesztését, a tehetségesek produktumainak hasznosulását és a szükséges erőforrások bővítésének lehetőségeit. Tevékenységével hozzájárul a tehetségbarát társadalom kialakításához.

Tehetségsegítő Tanács feladata A Tehetségsegítő Tanácsok feladata, hogy intézményi, helyi, térségi, megyei vagy regionális szinten összefogják az adott terület tehetségsegítő kezdeményezéseit, és egyeztető, döntéshozó, véleményformáló fórumként kialakítsák az adott területen folyó tehetségsegítő tevékenységek optimális együttműködését.

Tehetségsegítő Tanácsok Helyi együttműködés: sokszor új vonalak mentén Értékleltár: válasz-lehetőségek a nem várt helyzetekre Tehetségfejlesztő közösség: a tehetség nem kallódik el A jövő értékeinek szervezése a térségben 3

A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS HELYE A TEHETSÉGGONDOZÁS HÁLÓZATÁBAN

A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK FUNKCIÓI Szakmai funkció Társadalompolitikai funkció Gazdasági funkció Erőforrás-bővítő funkció

A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK TERÜLETI SZERVEZŐDÉSI SZINTJEI Helyi szint  Helyi szintű Tehetségsegítő Tanácsról beszélünk abban az esetben ha:  Egy településen folyó tehetségsegítő munka segítésére jön létre a szakmai-társadalmi összefogás. Egy nagyobb intézményen belüli különféle szervezeti egységek tehetségsegítő munkájának összehangolása és segítése érdekében hozzák létre a tanácsot. Ilyenek lehetnek többcélú közoktatási intézmények vagy felsőoktatási intézmények.  

A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK TERÜLETI SZERVEZŐDÉSI SZINTJEI Térségi szint Regionális szint Országos szint Az Országos Tehetségsegítő Tanács feladatait a Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum a Nemzeti Tehetségsegítő Tanáccsal közösen látja el.  

Miért hasznos a tehetségsegítő tanácsok megalakítása? A tehetségsegítésben dolgozó szakemberek nem maradnak magukra, kiszámíthatóbb és egyre bővülő támogatói körben dolgozhatnak. Kapcsolódnak a Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program hálózatához Egy-egy térségben áttekinthetőbbé válnak a tehetségsegítés különböző tartalmi és szervezeti keretei

Miért hasznos a tehetségsegítő tanácsok megalakítása? Könnyebben megszervezhető a tehetségesek megfelelő programokba irányítása, mentorálása. Jobban megszervezhető a tehetségesek követése, kisebb az elkallódás veszélye. (pl. esetleges iskolaváltás esetén,vagy lakóhelyváltozás következtében) A tehetségesek hamarabb kerülnek kapcsolatba a gazdaság szereplőivel, nagyobb esély kínálkozik a képességük hasznosítására. Az adott térségben hozzájárulhat a tehetséges fiatalok közösségeinek megszerveződéséhez, a bekapcsolódásához a társadalmi és gazdasági folyamatokba. Új lehetőségek nyílnak meg a helyi társadalom szereplőinek együttműködésében, a tehetségbarát társadalom kialakításában.

A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MEGSZERVEZÉSE A megalakulás kezdeményezése A Tehetségsegítő Tanácsok létrehozására alapvetően több irányból indulhat kezdeményezés. A tehetségprogramokban résztvevő szakemberek, szervezetek részéről. Ilyenek lehetnek a tehetségpontok, tehetséggondozó műhelyekben dolgozók, vagy együttműködő mentorok.  Kezdeményezők lehetnek a programokban résztvevők, a tehetséges fiatalok önszerveződési formái. Az önkormányzatok, az önkormányzatok különböző szintű társulásai.  Felsőoktatási intézmények.  Szakmai szolgáltató intézmények.   Civil szervezetek, egyházak és ezek különböző szintű együttműködési formái.  

A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MEGSZERVEZÉSE Előkészítés A kezdeményező, vagy kezdeményezők kinyilvánítják elkötelezettségüket a tehetségsegítés és a tehetségbarát társadalom építése érdekében. Áttekintik a tervezett illetékességi területükön a tehetségsegítés hagyományait, jelenleg működő programjait.  Elvégzik a partnerek azonosítását.  

A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MEGSZERVEZÉSE A megalakulás dokumentumai  Az alakuló ülést, a megalakulását kezdeményező, vagy kezdeményezők készítik elő.   A Tehetségsegítő Tanács alakuló ülésére az alábbi dokumentumokat célszerű beterjeszteni:  A tanács célkitűzései, szervezeti felépítése. (javaslat a téma- vagy munkacsoportokra) A partneri hálózat bemutatása. Éves munkaterv. A tanács ügyrendje. Javaslat a tanács vezetőire, és titkárára (a munkacsoportok vezetőire). javaslat a felügyelő bizottság tagjaira

A Tehetségsegítő Tanács Ügyrendjében meghatározandók  A Tehetségsegítő Tanács Ügyrendje   1. Általános rendelkezések  a TT neve  a TT címe  az Ügyrend célja  2. A TT jogállása 3. A TT feladat- és hatásköre 4. A TT összetétele 5. A TT tagjainak jogai és kötelességei - elnök, titkár, felügyelő bizottság elnöke - 6. Összeférhetetlenség 8. A TT működési rendje

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA 2010.április 21. – Szándéknyilatkozat: „A Magyar Géniusz Program keretében létre kívánjuk hozni az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsát” Bencés Gimnázium és Szakközépiskola Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium Fráter György Katolikus Gimnázium és Kollégium Kossuth Lajos Evangélikus Gimnázium és Pedagógiai Szakközépiskola Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA 2010.december 8. – megalakult az EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium és Pedagógiai Szakközépiskola Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium Fráter György Katolikus Gimnázium és Kollégium Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon Szent Benedek Gimnázium és Szakképző Iskola Pannonhalmi Bencés Gimnázium, Egyházzenei Szakközépiskola és Kollégium Diósgyőri Református Általános Iskola Görög Katolikus Általános Iskola Jókai Mór Református Általános Iskola Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Kisboldogasszony Óvoda Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA 2011-ben csatlakoztak az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsához:   Fáy András Görög Katolikus Közgazdasági Szakközépiskola Balázs Győző Református Líceum Vörösmarty Mihály Katolikus Általános Iskola és Óvoda 2013 január elején csatlakoztak az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsához: Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Iskola Felsőzsolcai Szent István Katolikus Általános Iskola Gárdonyi Géza Katolikus Általános Iskola és Óvoda Miskolc-Szirmai Református Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Óvoda Kazinczy Ferenc Református Általános Iskola Pittypalatty-völgyi Református Körzeti Általános, Két tannyelvű és Alapfokú Művészeti Iskola Református Pedagógiai Szakszolgálat

Az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsának célkitűzései Szakmai konzultáció a tehetséggondozás terén Pedagógiai, módszertani tapasztalatok átadása Az általános és a középiskolai tehetséggondozás összehangolása, (6 és 8 osztályos gimnáziumok) Egységes mérés-értékelési rendszer kidolgozása Adatbázis létrehozása a tehetséges tanulókról A tehetséges tanulók kísérése, követése A tehetséges tanulók mentorálása Az iskolai szakkörök nyitottá tétele

Az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsának célkitűzései Együttműködés a tehetségazonosítás terén Pszichológiai mérések megszervezése Pedagógus továbbképzések közös szervezése Tehetség-tanácsadás a szülők számára Közös projektek indítása Pályázatírás-koordinálás, segítés, együttműködés Jó gyakorlatok bemutatása, átadása Tehetségsegítés partneri hálózat bővítése Tehetségnap szervezése, tehetségpontok kialakítása

Csatlakozás az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsához Az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsához a „Szándéknyilatkozat” aláírásával csatlakozhat bármely egyházi fenntartású közoktatási intézmény, amely tehetségsegítő tevékenységet végez, és az előzőekben megjelölt célok megvalósításában együtt kíván működni.

Csatlakozás az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsához A Tehetségsegítő Tanács munkájában részt venni kívánó szervezet eddigi tehetséggondozó tevékenységének bemutatása szükséges , - vagy annak bemutatása szükséges, hogy milyen indokok, előzetes elképzelések alapján kíván csatlakozni a Tehetségsegítő Tanácshoz. (Szándéknyilatkozat)

Az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanács működése szakmai konzultációkat tart pedagógus műhelyfoglalkozásokat szervez (vendégeink, meghívott előadóink voltak: Kormos Dénes, Franz J.Mönks, Dr. Balogh László, Bajor Péter, Dr.Csermely Péter) a Magyar Géniusz Program keretében pedagógus továbbképzéseket szervez Tehetségnapokat szervez tehetséggondozó szakköröket tart tehetséggondozó táborokat szervez tehetségdiagnosztikai felméréseket végez tehetség-tanácsadást tart a szülők számára.

Az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanács működése A programban résztvevő iskolák száma: 18(7 középiskola,11 általános iskola) - Minden iskolában van tehetségkoordinátor - Több iskolában a program keretében alakul meg a tehetséggondozó munkacsoport a tehetségkoordinátor vezetésével. - 10 tehetségkoordinátor megszerezte a Tehetségfejlesztő pedagógus kiegészítő diplomát. 3 pedagógus jelenleg végzi a kiegészítő diplomát adó tehetségfejlesztő pedagógus szakot (4 félév). 5 pedagógus végzett 120 órás szakirányú pedagógus továbbképzést, 12-en 60 órás, 53-an 30 órás, és 21-en 15 órás tehetség témakörű továbbképzésről kaptak tanúsítványt.

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA -Tehetséges diákok diagnosztizálása és mentorálása a miskolci egyházi fenntartású iskolák közös programjain. -A tehetséges tanulók felismerése, és tehetségük fejlesztése. -Lehetővé teszi és megvalósítja a különböző iskolafokozatok és iskola típusok közötti együttmű-ködést a tehetséges tanulók fejlesztésének érdekében.

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA -Figyelmet fordít a diákok motivációjára, a kreativi-tásra, és a család, a tanulói környezet (kortárs hatás) alakítására. -A szaktárgyi fejlesztés mellett hangsúlyos az egész személyiség fejlesztése, a tanuló gyenge oldalának fejlesztése is és a közösség fejlesztése is valamint lazító programok szervezése. -Közös adatbázis létrehozásával lehetővé teszi a különböző iskolák pedagógusainak együttműködését tehetség fejlesztő munkájuk összehangolását.

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA Az 5. évfolyamra járó tanulók tehetségdiagnosztikai felmérése. Tehetség-tanácsadás a felmérésben részt vett tanulók szüleinek. Adatbázis létrehozása az általános iskolai tanulókról „tehetség útlevél” készítése a középiskolákba felvett általános iskolai tanulókról. Az egyházi iskolák tanulói részvételével „Tehetség nap”-ok szervezése. Vetélkedők, sportversenyek szervezése.

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA Közös programok, versenyek: Városi hittanverseny Miskolci Ökumenikus Tehetségnap- a középiskolák tanulói számára Quo vadis országos szavalóverseny Hit éve szavalóverseny Liturgikus felolvasó verseny Miskolci Ökumenikus Tehetségnap – az általános iskolák tanulói számára (1-8. évfolyam) Diákpünkösd Miskolci egyházi iskolák sportnapja

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA Tehetségdiagnosztikai felmérés A Miskolci Nevelési, Logopédiai, Pályaválasztási Tanácsadó és Pedagógiai Intézet tehetségfejlesztési szakértőjével 2013. május-juniusban az 5. évfolyam tanulóinak tehetségdiagnosztikai felmérését végeztük kérdőívekkel: Iskolai motiváció Tanulási stílus Önértékelés Szorongás Osztályfőnöki kérdőív Szülői kérdőív

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA A TEHETSÉGÚTLEVÉL segíti a szeptembertől középiskolában tanuló diákok hatékony tehetséggondozását azzal, hogy hasznos pedagógiai információkkal segíti az új osztályfőnököket, lehetővé teszi számukra az új diákok jobb és korábbi megismerését. A tanulók általános iskolai tanárai a TEHETSÉGÚTLEVÉL elkészítésével átadják pedagógiai tapasztalataikat a középiskolás tanároknak. A TEHETSÉGÚTLEVELET az általános iskolai osztályfőnök vagy a tehetségkoordinátor készíti el, és az általános iskola igazgatója küldi el az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsához. Az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsa továbbítja a középiskolák igazgatóinak.

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA A tehetségútlevél készítésekor az alábbi azonosítási eszközt használjuk: Az átlagon felüli intellektuális képességnek a tanulási jellemzők csoportja felel meg. A motivációs és a kreativitási jellemzők változatlanok maradtak. A skála negyedik eleme, a vezetői – társas jellemzők csoportja nem szerepel az eredeti modellben. A tehetségútlevél 1. része a Renzulli – Hartman skála. A táblázatokat a tanuló osztályfőnöke tölti ki minden egyes tanulóról külön-külön. A tehetségútlevél 2. része egy táblázatból áll, amely a tanuló általános és speciális tehetség területeit, tanulási stílusát, különleges képességeit, a szülői hátterét, és mentorát tartalmazza. Információt nyújt a tanuló esetleges problémáiról az új osztályfőnökének és igazgatójának. A táblázatot a tanuló osztályfőnöke, vagy a tehetségkoordinátor tölti ki, felhasználva a mellékelt „szóbank”-ot.

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA A POTENCIÁLISAN TEHETSÉGES GYERMEKEK MEGTALÁLÁSA Nevezze meg, hogy az Ön által ebben az évben tanított 5. osztályos gyermekek közül kik azok, akiket az alábbiakban felsorolt területek tekintetében az első helyre tenne! Ha az adott gyermekről úgy véli, hogy nem csak egy képességterületen ő a legjobb, a nevét többször is leírhatja.  A legtöbb ötlet:__________________________________________________  A legeredetibb ötletek:____________________________________________ A legkidolgozottabb ötletek:________________________________________  A legsokoldalúbb:_________________________________________________  A legjobb humorérzékű:____________________________________________  A legjobb „elemző”:________________________________________________ A legtöbb szokatlan kérdés feltevője:__________________________________ A leggyorsabban „kapcsoló”:_________________________________________  A legnagyobb tudású:______________________________________________  A leggazdagabb szókincsű:__________________________________________  A leginkább önálló:________________________________________________

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA Érdeklődés, szabadidő   Van-e kedvenc tantárgyad? Mi az?   Nyertél-e már valamilyen versenyen? Milyen versenyen?   Milyen tanórán kívüli elfoglaltságaid vannak jelenleg?(sport, szakkör stb. – akár az iskolában, akár másutt )  Mit csinálsz otthon, amikor nem tanulsz (a tévézésen és számítógépezésen kívül)? Pl. van-e hobbid, gyűjtesz-e valamit stb. Van-e olyan szabadidős tevékenységed, amit megszállottan végzel?     Milyen tévéműsorokat nézel?   Milyen könyveket szeretsz, ill. miket olvastál az utóbbi fél évben? (a kötelezőn kívül)    Könyvtári tag vagy-e? Hol? Milyen gyakran jársz könyvtárba?   Milyen újságokat, folyóiratokat szoktál nézegetni?   Milyen szakmát, hivatást szeretnél majd választani?   Mi az, amivel egyáltalán nem szeretsz foglalkozni?

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA Köszönöm a megtisztelő figyelmet.