Veszprém Megyei Államigazgatási Kollégium Ügyviteli-, informatikai és szervezetfejlesztési munkacsoport 2011-2012. évi tevékenységének bemutatása Beitl Attila informatikai főosztályvezető Veszprém Megyei Kormányhivatal 20/256-56-74 beitl.attila@vpmkh.hu
Ügyviteli-, informatikai és szervezetfejlesztési bizottság ülései 2011. december - a Bizottság alakuló ülése; - elfogadásra került a Bizottság ügyrendje; - 2012. évre kitűzendő feladatok átbeszélése; - HelpDesk rendszer fejlesztési lehetőségeinek ismertetése - a rendszerrel szemben támasztott hardver és szoftveres feltételek ismertetése
Ügyviteli-, informatikai és szervezetfejlesztési bizottság ülései 2012. május - az eddig elkészült rendszer bemutatása, a rendszer működésének ismertetése; - további fejlesztési lehetőségek ismertetése; - 2012. évi munkaterv előkészítése
Veszprém Megyei Kormányhivatalnál kifejlesztett Help Desk rendszer működésének bemutatása
Előzmény: A Kormányhivatalok létrejöttével, a szakigazgatási szervek funkcionális informatikai működtetését újra kell szervezni; Nem minden szakigazgatási szervnél van informatikus; Az informatikai főosztályra érkező feladatok hatékonyabb feldolgozása vált szükségessé; Informatikai vezetői rendszer szükségessége (dolgozók szakmai ellenőrzése, szükség esetén beavatkozás)
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala 03/2011. számú szakmai ajánlás A Kormányablak funkcionális jellegű szolgáltatástámogatását a KEKKH szakmai irányítása mellett a Kormányhivatal Informatikai Főosztálya látja el; A Kormányhivatal Informatikai Főosztálya látja el a kormányablak informatikai szolgáltatásainak funkcionális jellegű I. szintű HelpDesk feladatait.
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala 05/2011. számú szakmai ajánlás A kormányhivatal egységes kialakítását és működését célzó informatikai alapinfrastruktúra kialakításának biztosítása és működtetése érdekében az informatikai erőforrásaira alapozva szervezze meg az informatikai funkcionális szolgáltatás támogatását; A kormányhivatalok az informatikai funkcionális és szakmai szolgáltatásaikat a területi I. szintű „Help Desk” egységes keretein belül hozzák létre. A funkcionális feladatokat a KEK KH szakmai irányítása mellett, míg a szakmai feladatokat a központi szakigazgatási szervekkel egyeztetett szolgáltatási szinteknek megfelelően kell biztosítani.
I.-II.-III. szintű Help Desk rendszerek összeköttetései
HD - belépés
HD – vezetői információk
HD – vezetői hibajegy státusz
HD – adminisztrátori felület
HD – funkcionális e-mailek
HD – felhasználói nézet
Hibajegyek száma 2012 február 1 - április 30
Összegzés Szakigazgatási szervek HelpDesk rendszereinek összehangolása KH HelpDesk rendszerével. (pk.: Munkaügyi Központ, Földhivatal) A rendszer tovább paraméterezhető (Wiki, SLA rendszerek, számítógépek javításainak karton nyilvántartásai); Jelen gazdasági helyzetben új IT irány az OpenSource rendszerek használata. A licencelt rendszerekkel szemben nagyságrendekkel olcsóbb.
HD – fejlesztési lehetőségek
Elismerés a VPMKH-nak Jelen HelpDesk rendszer kialakítását elsőként a Kormányhivatalok közül, a Veszprém Megyei Kormányhivatal vezette be. A rendszer használatára és az elért eredményekre a KEK KH és a többi Kormányhivatal is felfigyelt, a tapasztalatok átadására nagy igény mutatkozik.
Köszönöm a figyelmüket! Beitl Attila