A 2010. ÉVI KOMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos kompetenciamérés eredményeinek helyi felhasználása és az intézkedési terv Zalaegerszeg május 21.
Advertisements

Egy innováció nyomában
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Kompetenciamérés eredményei 2009 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Az országos mérések megújult rendszere
Értékelés a pedagógiában
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
TIMSS 2007.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Statisztika II. VI. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
Regresszióanalízis 10. gyakorlat.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
Idősor elemzés Idősor : időben ekvidisztáns elemekből álló sorozat
Matematikai eszközök a környezeti modellezésben
Mennyiségi sorelemzés
1 Szóródás Példák. 2 Szóródás munkatábla Árak nagysága (eЄ) xixi fifi didi
Többtényezős ANOVA.
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
A tanulói jelentés.
Mire jó a FIT elemző szoftver?
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Statisztikai alapfogalmak
Kompetencia mérések elemzések
Kérdések 1. Miért kell olyan sokat várni az eredményekre a mérés után?
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Országos kompetenciamérés 2014
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Országos kompetenciamérés
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
Kompetenciamérés – Salgótarján
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
SZFP II Kompetenciamérés
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Országos Kompetencia Mérés 2011
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A ÉVI KOMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó

Ú JDONSÁGOK A FIT- JELENTÉSEKBEN Új, évfolyamfüggetlen skálák matematikából és szövegértésből egyaránt Új ábrák: a két év alatti fejlődés bemutatása

Korábban Ú J SKÁLA 6. évfolyam, évfolyam, évfolyamos Core-teszt feladatai évről évre változatlan titkos kb tanuló írja meg 8. évfolyam, Adottképességpontotelértdiákokszáma Standardizáltképességpont Adottnehézségfeladatok ME24301ME02903 ME13701ME33101 ME03301ME15801 ME09102ME24401ME24403ME00804 ME31302 ME02701ME09702ME02702ME02901ME12602 ME13702ME00802ME23202ME20602 ME23801ME07401ME27201ME26103ME05103 ME25201ME11601 ME04801ME34401ME17601 ME11602ME14502ME04701 ME20601ME24901ME16601ME02602ME23201 ME05102ME26101ME25501ME12601ME08003ME26401 ME13501ME25901ME10401ME09701ME05101 ME21001ME12301ME17401 ME14501ME32202 ME12501ME26301 ME08001 ME27601 Közös feladatok más-más paraméterekkel

Tartalmi keret A Z ÚJ SKÁLÁNÁL Előfeltételek: Mindhárom évfolyamon ugyanazt a képességet mérjük Közös „híd” feladatok Mindhárom évfolyam, 2010 Mindhárom évfolyam Core- tesztjeinek feladatai évről évre változatlan titkos kb tanuló írja meg

Ú J KÉPESSÉGSZINTEK Korábban: Minden évfolyamon négy szint De! Évfolyamok között nem összevethető Az új skálán Hét szint összesen Egy-egy szint minden évfolyamon ugyanazt jelenti Matematika képességskála szint2. szint3. szint4. szint5. szint6. szint7. szint 1. szint alatt A 3. képességszintet elérők tanulók képesek ismerős kontextusban megjelenő egy-két lépéses problémák megoldására el tudnak végezni egyértelműen leírt matematikai eljárásokat, amelyek szekvenciális döntési pontokat is magukban foglalhatnak képesek egyszerű problémamegoldási stratégiák kiválasztására és alkalmazására képesek különböző információforrásokon alapuló adatmegjelenítések értelmezésére és alkalmazására, majd ezek alapján érvek megalkotására

Matematika

Ú J ÁBRÁK A mérési azonosító 2008-as bevezetése A es 8. és 10. évfolyamos tanulók két évvel korábbi eredménye ismert Vizsgálható a tanulók fejlődése két év alatt

L EGEGYSZERŰBB MEGKÖZELÍTÉS A TANULÓI JELENTÉS ÁBRÁJA ( MATEMATIKA, 8. ÉVFOLYAM ) Regressziós görbe: az általános összefüggést mutatja Ha egy tanulónak ismert a 2008-as eredménye, ez alapján az ő évi eredménye a regresszió alapján becsülhető

U GYANEZ T ELEPHELYI SZINTEN A telephely évi átlageredménye A tanulók két évvel korábbi eredményeinek átlaga NEM a telephely két évvel korábbi eredménye! Egy osztály a évi mérésben Osztályok a évi mérésben A mérési azonosító segítségével!

U GYANEZ T ELEPHELYI SZINTEN

A TELEPHELY TANULÓINAK FEJLŐDÉSE Egy-egy tanuló fejlődése az átlagostól jelentősen eltérhet!

Á TLAGOS FEJLŐDÉS ORSZÁGOSAN Tetszőleges korábbi eredmény mellett a várható 2010-es eredmény becslése egy átlagos telephelyen De! Feltételezhető, hogy a tanuló fejlődése függ a vele együtt tanulók kiinduló eredményétől is! Ezért: az országos becslésnél a tanuló saját és jelenlegi telephelyének átlagos korábbi eredményét is figyelembe vettük! Az országos becslés egyenese telephelyenként eltérő a tanulók korábbi átlageredményétől függően

A TANULÓK FEJLŐDÉSE

Minél jobb korábbi eredménnyel rendelkezik valaki, annál kevesebbet fejlődik Sőt! 10. évfolyamon matematikából: Emiatt magas korábbi eredménynél a regresszió valamivel alulbecsüli a fejlődés mértékét, alacsony korábbi eredménynél pedig felülbecsüli! Vigyázat! Statisztikai jelenség: regresszió az átlaghoz!

A TANULÓ EREDMÉNYÉT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK A tanuló eredménye A szülők iskolai végzettsége A pedagógusok munkája Kulturális háttér Szociális helyzet Motiváció, önbizalom, attitűdök Alapvető képességek, IQ, tehetség Egyéb környezeti hatások Az iskolai környezet Nem

A Z ISKOLÁTÓL FÜGGETLEN EREDMÉNYT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK, AMELYEK ISMERTEK A évi eredmény Nem A szülők iskolai végzettsége A család anyagi helyzete (vagyontárgyak száma) A kulturális háttér (könyvek száma) Az iskola típusa és a településtípus A vele egy osztályban és telephelyen tanulók szüleinek végzettsége A vele egy osztályban és telephelyen tanulók 2008-as eredménye A tanuló becsült évi eredménye A tanuló tényleges évi eredménye A két érték k ülönbsége a modellben figyelembe vett tényezőktől f üggetlen része az eredménynek

A tényleges eredmény jobb, mint a modell alapján becsült A tényleges eredmény gyengébb, mint a modell alapján becsült

A JELENTÉSEK EREDMÉNYESSÉGI MUTATÓI A tanulók eredményei Az eredmény a családi háttérhez képest Az eredmény a korábbi eredményhez képest Az eredmény a komplex modellben figyelembe vett tényezőkhöz képest

T ANULÓI JELENTÉS A FEJLŐDÉST BEMUTATÓ ÁBRA

K ÖSZÖNÖM A FIGYELMET !