1956-osok életút jellegzetességei a Kádár- korszakban Szerző: Makai Vivien Konzulens: Dr. Valuch Tibor Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Szociológia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
K A L A ND V Á GY Ó K Na K… Szociológia alapszak és Szociológia mesterképzési szak a Miskolci Egyetemen!
Advertisements

SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOSOK MOTIVÁCIÓINAK LONGITUDINÁLIS VIZSGÁLATA Kiss Orhidea Edith Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi.
Az első házasság felbomlása
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
A SHARE kutatás kínálta elemzési lehetőségek Gál Róbert & Vargha Lili Szirák, 2011.
XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem
Szeretteim! Nemsokára elérkezik a születésnapom. Nagyon sok ember vásárol ilyenkor és készülnek már külön erre az alkalomra szóló rádió- és TV-műsorok,
Kutatási terv.
A Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégiumban
Baranya Megyei Munkaügyi Központ Állami Foglalkoztatási Szolgálat Pécs, Király u. 46.
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
KLASSZIKUS SZOCIOLÓGIA ELMÉLETEK BBTE Szociológia és Szociális Munkásképző Kar Szociológia Tanszék Szociológia szak Péter László.
A közösségi élet vizsgálata Völcsökön avagy a „hiány” funkciójáról
Polgári szellem és értékrend Márai Sándor művében
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
„Férfinak és nőnek teremtette”
Elbukni... Kudarcot vallani... Csődöt mondani... Taccson lenni...
Szeress úgy, mintha Téged még soha senki sem bántott volna meg!!!
Két magzat beszélget az anyja hasában …
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Önkéntesség a Debreceni Egyetem hallgatói táborában Lipcsei László MSZT Konferencia november 12.
“13 tanács egy életre" „13 tanács egy életre”.
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
ALAPIGE: 1Kir 3,
EÖTVÖS LORÁND ÉLETE ÉS MUNKÁSSÁGA
A sütemény.
Művelődés és szórakozás
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
13 tanács egy életre.
1 1 1.
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
Az értékrend szerepe egy szilágysági falu magyar lakosainak migrációs stratégiáiban Készítette: Keresztury Ágnes Miskolci Egyetem Kulturális és Vizuális.
A SZÉLSŐJOBBOLDALI IDEOLÓGIA REPREZENTÁCIÓJA A DEBRECENI EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN Sőrés Anett Debreceni Egyetem, Szociológia MA II. Témavezető: Prof. Dr.
Iskolai életutak az alacsony végzettségűek körében
Pillanatkép a nagyatádi vásárcsarnok piacozóiról Társadalmi, gazdasági helyzetük és piacozáshoz fűződő viszonyuk elemzése OTDK előadás április 15.
Orbán Ida Országos Tudományos Diákköri Konferencia Április 14.
Az életközépút válsága: teljes összeomlás vagy egy új esély?
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Ismeretlen szerzŐ verse
Nézd csak meg ezeket a képeket! Ha netán azon gondolkozol, hol is található ez a szálloda, hát ez nem egy szálloda. Ez egy lakóház!!! Mindez a Sheikh Zayed.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
AZ ELŐADÁS CÍME KÉSZÍTETTE: VEZETÉKNÉV Keresztnév KONZULENS:
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Fiatalok politikai szocializációja - közösségekben való részvétel Bognár Adrienn PTE - BTK Szociológia Tanszék.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Előítélet a Visegrádi Négyek országaiban - Egy nemzetközi empirikus család-életmód kutatás eredményei ( ) Dr. Tarkó Klára, Dr. habil. Benkő Zsuzsanna,
Szeretet nélkül kapcsolat-romboló erő, szeretettel kötőanyag
BARÁTSÁG KARKÖTŐ.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Prezentáció KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
FEKETE VALÉR (SIOR) PÁSZTORVÖLGYI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM.
Eötvös Lóránd élete Készítette:Bráder Amanda 9.b.
BARÁTSÁG Anikónak szeretettel.
BABEŞ-BOLYAI TUDOMÁNYEGYETEM BÖLCSÉSZKAR MAGYAR NÉPRAJZ ÉS ANTROPOLÓGIA TANSZÉK ERDÉLYI MAGYAR TUDOMÁNYOS KONFERENCIA EGY SZÖVEGTÍPUS KONTEXTUSA Gál Géza.
Kimondom már bátran: az Õ irgalma nélkül Semmit sem sem ér az életem.
Önmenedzselés Előadó: Selmeci József Csongor. Változó külső és belső világunk A körülöttünk folyó változások egyik legfontosabbika az, hogy megnőtt a.
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
A FELSŐ-TISZA VIDÉKI LAKOSSÁG SEBEZHETŐSÉGE: ÁRVÍZI ÉS ÉGHAJLATVÁLTOZÁSI KOCKÁZATOK Vári Anna - Tamás Pál - Ferencz Zoltán MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Iskola és család Eltérő és hasonló megközelítések a prevenciós beavatkozások tervezésében A magára hagyott nemzedék A drog veszélyes - veszélyben van a.
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

1956-osok életút jellegzetességei a Kádár- korszakban Szerző: Makai Vivien Konzulens: Dr. Valuch Tibor Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Szociológia és Szociálpolitikai Tanszék Április 15.

 Történelmi emlékezet  Megéléstörténet vizsgálata  Politikai szocializáció

A forradalomban résztvevők életét megpróbálták ellehetetleníteni, és a boldogulásukat minden eszközzel megakadályozni, függetlenül attól, hogy milyen társadalmi csoportból származtak. A forradalomban résztvevők életét megpróbálták ellehetetleníteni, és a boldogulásukat minden eszközzel megakadályozni, függetlenül attól, hogy milyen társadalmi csoportból származtak.

 8 életút-interjú elemzése és feldolgozása (2 értelmiségi, 2 kisiparos, 2 munkás, 2 földműves) (2 értelmiségi, 2 kisiparos, 2 munkás, 2 földműves)  Szakirodalom tanulmányozása  További tájékozódás

Az interjúalanyok adatai a forradalom előtt:  Lakhely  Családi körülmények  Iskolai végzettség  Politikai beállítódás  Kor  Családi állapot

Az interjúalanyok adatai a forradalom közben, és után:  Aktivitás  Börtönbüntetés  További büntetéstípusok  Stigma?

 E. Goffmann, és a stigmatípusok  A forradalmi múlt, mint szégyenbélyeg „…Hát aztán utána valahogy az az időszak volt ez, amikor, hát az ember talán még a családon belül is félt egymástól.” (Birinyi László) (Birinyi László)

 Különböző életút-azonos érzések  „Minden rosszban van valami jó…”

Kutatás folytatása:  Nagyobb minta  Több megválaszolandó kérdés

„ Én meg nem bántam, amit tettem. Úgy érzem, én jól tettem. Én senkinek az életére, vagy még egy pofonnal sem törtem rá. Az igazságtalanságot, a gazemberséget nem szerettem, nem szeretem, és én az ellen küzdöttem, küzdök most is. Meg nem alkudok, én nem tudok kétszínű lenni. Én, a jó isten eddig megsegített, hogy felemelt fejjel, egyenes gerinccel jártam, ezután is így szeretnék járni.” (Csóra József)