A thaiföldi turisztikai reklámok társadalomtudományi elemzése OTDK előadás Budai Anna, SZTE Témavezető: Pusztai Bertalan
Az előadás felépítése A turizmus és a társadalomtudományok A kutatás ismertetése Módszertani kérdések Értelmezési lehetőségek
A turizmusról Kortárs migrációs folyamat Interkulturális rendszer Globalizáció Kulturális közvetítő – médium
A dolgozat célja Új téma beemelése a társadalomtudományos vizsgálatokba Új szemléletmód: vizuális kultúrakutatás A reklámokat nem marketingtermékként vizsgálom A turizmus egyfajta médiareprezentációjaként tekintek rájuk
Módszertan I. Vizuális kultúrakutatás Hazánkban még kevéssé ismert (de! Magyar Építőművészet – Vizuális Kultúra tematikus számok) William J. T. Mitchell – képi fordulat Interdiszciplinaritás jellemzi
Módszertan II. Narratológia – a dolgozatban alkalmazott módszer További lehetőségek: –Tartalomelemzés –Szemiotika Kiegészítő vizsgálat ezen előadáshoz
Tartalomelemzés Két thaiföldi és egy dán reklám tartalomelemzéses vizsgálata Különböző vizuális elemek előfordulási gyakoriságának rögzítése Kódolás
Amazing Thailand 2010 nyugati változat
Amazing Thailand 2010 keleti változat
Dánia
Címkék Nyugatnak szánt thai reklám Keletnek szánt thai reklám Dánia reklámja A reklámban megjelenő karakterek etnikai hovatartozás „Nyugati”9019 Közel-keleti000 Távol-keleti6110 A reklámban szereplők neme Nő9710 Férfi658 A reklámban szereplők kora Gyermekek szerepeltetése106 Család megjelenítése002 Test mutatása kevés ruhában Nő100 Férfi001 Mosolygás15102
Értelmezési lehetőségek Turisztikai autentikusság Hatalmi diskurzusok –Posztkolonialitás –Szexturizmus Ezek összefüggésrendszere További kutatási lehetőségek
Köszönöm a figyelmet!