A thaiföldi turisztikai reklámok társadalomtudományi elemzése OTDK előadás Budai Anna, SZTE Témavezető: Pusztai Bertalan.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kelet-nyugati Átjáró A világzene és az interkulturális kommunikáció kapcsolata a pécsi Balkán Világzenei Fesztivál vizsgálata alapján Készítette: Halász.
Advertisements

K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
1. A Baradla-barlang aggteleki fogadótérségének fejlesztése Megvalósítás időtartama: Projekt összege: 108,3 MFt.
Az Index.hu USA-képe. A kutatás célja Az Index.hu Külföld rovatában közzétett hírek és az amerikaiakról a köztudatban él ő sztereotípiák összefüggéseinek.
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Globalizáció és oktatás
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Nevelés- és oktatásszociológia
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Tájékozódás az interneten az agyvérzés témakörében
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Összehasonlító politikatudomány. 3 egymással összefüggő elem Más országok berendezkedésének izolált tanulmányozása – angolszász kultúra – így csak implicit.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 24. Készítette: Batár Ádám.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Konzulens: Dr. Pitlik László
A közösségiség megjelenése a magyar, a székely és a cigány népmesékben
Békés L. Márton Farsang Zsuzsanna Címszavakban A manipulatív főcímek hatása a politikai véleményalkotásra.
A SZÉLSŐJOBBOLDALI IDEOLÓGIA REPREZENTÁCIÓJA A DEBRECENI EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN Sőrés Anett Debreceni Egyetem, Szociológia MA II. Témavezető: Prof. Dr.
Összehasonlító elemzés egyes külföldi választási reformok tapasztalatairól, társadalmi, politikai költségeiről Keil András OTDK április 16.
Átalakulás – Az európai zöld pártok és struktúrájuk viszonya a klasszikus bázisdemokratikus elvekhez Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Budapest,
Nukleáris non-proliferáció az Atomsorompó Egyezmény keretein belül
Magyarország a 2010-es Sanghaji Világkiállításon Dr. Huszty András.
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
Az Utónévkereső portál előzményei Raátz Judit raatz. mta
A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
2010.februr.13. Szombat Budapest és környéke természeti értékei III. Természetismereti és létesítményellenőrző túra MEGHÍVÓ.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
EGY MÉRÉS NEM MÉRÉS? NEMZETI ÉS TELEPÜLÉSI SZINTŰ IFJÚSÁGI STRATÉGIÁK KUTATÁSI SZÜKSÉGLETEI Kádár-Csoboth Péter Nemzetközi trendek, új kihívások.
KETTŐ AZ EGYBEN: MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS GYAKORLATI HELY KIALAKÍTÁSA A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGIAI KARÁN Dr. Viskolcz Noémi Szegedi.
II. Demográfia Népesség összetételének vizsgálata
Nagyboldogasszony Ünnepe Vértesbogláron - Egy civil szervezet falusi rendezvényének szponzorálása -
A kulturális turizmus trendjei és a
SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
A Huffman féle tömörítő algoritmus
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Helyettesítő termékek a tej esetében
Az alapvető kommunikáció
A MAGYAR NACIONALIZMUS SZÜLETÉSE
Tematikus kutatás, 2. félév Témák és feladatok. Kutatás – írás Témák (szűkítés, konkretizálás) Módszerek (külön is: PhD-sok rövid bemutatója: történeti.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Integráció, inkluzió PPK,
Egészségtudatosság a debreceni egyetemisták körében Készült az "Egészségtudatosság a évesek körében - Hozzáállás- elemzés interjús vizsgálat alapján"
A Huffman féle tömörítő algoritmus Huffman Kód. Az Algoritmus Alapelvei Karakterek hossza különböző A karakter hossza sűrűsége határozza meg: Minél több.
A családi fényképek értelmezési és gyűjtési lehetőségeiről Terendi Viktória Tradíció Tábor június 27. Örkény.
Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK.
JÖVŐKUTATÁSI PARADIGMÁK Magyar UNESCO Bizottság Társadalomtudományi Albizottságának Jövőkutatási Bizottsága Budapest, június 4. Dr. Hideg Éva egyetemi.
Integrált marketingkommunikáció Prof. Dr. Józsa László.
„R” helyett „Q”? – Új lehetőségek a faktoranalízis alkalmazásában
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Adatelemzési gyakorlatok
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Az SZMBK Intézményi Modell
Záróvizsga IBS.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

A thaiföldi turisztikai reklámok társadalomtudományi elemzése OTDK előadás Budai Anna, SZTE Témavezető: Pusztai Bertalan

Az előadás felépítése A turizmus és a társadalomtudományok A kutatás ismertetése Módszertani kérdések Értelmezési lehetőségek

A turizmusról Kortárs migrációs folyamat Interkulturális rendszer Globalizáció Kulturális közvetítő – médium

A dolgozat célja Új téma beemelése a társadalomtudományos vizsgálatokba Új szemléletmód: vizuális kultúrakutatás A reklámokat nem marketingtermékként vizsgálom A turizmus egyfajta médiareprezentációjaként tekintek rájuk

Módszertan I. Vizuális kultúrakutatás Hazánkban még kevéssé ismert (de! Magyar Építőművészet – Vizuális Kultúra tematikus számok) William J. T. Mitchell – képi fordulat Interdiszciplinaritás jellemzi

Módszertan II. Narratológia – a dolgozatban alkalmazott módszer További lehetőségek: –Tartalomelemzés –Szemiotika Kiegészítő vizsgálat ezen előadáshoz

Tartalomelemzés Két thaiföldi és egy dán reklám tartalomelemzéses vizsgálata Különböző vizuális elemek előfordulási gyakoriságának rögzítése Kódolás

Amazing Thailand 2010 nyugati változat

Amazing Thailand 2010 keleti változat

Dánia

Címkék Nyugatnak szánt thai reklám Keletnek szánt thai reklám Dánia reklámja A reklámban megjelenő karakterek etnikai hovatartozás „Nyugati”9019 Közel-keleti000 Távol-keleti6110 A reklámban szereplők neme Nő9710 Férfi658 A reklámban szereplők kora Gyermekek szerepeltetése106 Család megjelenítése002 Test mutatása kevés ruhában Nő100 Férfi001 Mosolygás15102

Értelmezési lehetőségek Turisztikai autentikusság Hatalmi diskurzusok –Posztkolonialitás –Szexturizmus Ezek összefüggésrendszere További kutatási lehetőségek

Köszönöm a figyelmet!