Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő Hozzájárul a költségek csökkentéséhez, versenyképesség javításához, a piaci pozíciók javításához Szervezeti stratégia része a humánstratégia
Tanulás, fejlődés A munkaerő tudása, képessége kulcsszerepet tölt be az értékteremtés folyamatában → a képzés, fejlődés stratégiai tényező Fontos a visszacsatolás és az esetleges változtatások végrehajtása Képzési célok Teljesítményértékelés Szervezeti tanulás Karriertervezés
Vevői elégedettség 1. a „VEVŐÉRTÉK” fogalma Stratégiai mutatószámok: eredménymutatók, teljesítményokozó mutatók Európai Vevői Elégedettségi Index (ECSI) Fogyasztói felmérések: fogyasztói bizalom indexe, fogyasztói elégedettségi indexek, fogyasztói magatartás kutatása, trendkutatás
Vevői elégedettség 2. Alkalmazottaink emberileg, szakmailag és elkötelezettség, ambíció szempontjából is meg kell, hogy feleljenek az adott szervezet profiljának. Eltérő jellegű készségekkel, képességekkel és adottságokkal, más-más tudással, ismeretekkel rendelkezzenek a különféle szolgáltatási szektorokban. A ~ fontos eleme a gazdasági sikernek. Gazdasági vagyont jelent, amelynek a menedzselése elengedhetetlen a hosszú távú jövedelmezőséghez. Pl.Igazolt az ESCI és a vállalat részvényeinek értéke közötti összefüggés.
Pénzügyi nézőpont A tulajdonosok elvárásai Költséghatékonyság, jövedelmezőség vizsgálata Bérezési- és ösztönzési politika (korszerű kompenzációs rendszer kiépítése) Munkaerőköltség Cafeteria rendszer előnyei
Működési folyamatok elemzése és mérhetőségük A HR kontrolling vezetéstámogató eszköz Szervezeten belül nem igazán jut kifejezésre Mérhetőség szempontjából az alapevékenység a mérvadó A tevékenységeknek egy összefoglalt struktúrában kell megjelenniük A cég stratégiája kell, hogy a mérni kívánt területeket meghatározza
HR kulcsfunkciók kapcsolatrendszere Javadalmazás Teljesítmény Kiválasztás Értékelés Képzésfejlesztés HR kulcsfunkciók kapcsolatrendszere
Működési folyamatok nézőpont Szűkös források Dolgozók elégedettsége Pénzügyi nézőpont Vevői igények Stratégia megvalósulása Vevői nézőpont Működési folyamatok nézőpont Függés a vevőktől Fejlődési-tanulási nézőpont Belső hatékonyság Változó feltételek Munkavégzés hatékonysága
Köszönjük a figyelmet!