Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Minőségmenedzsment alapelvek
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Becker Pál - Turner Anna – Varsányi Judit - Virág Miklós
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A vállalkozások környezete
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Pepper Rendszerház Zrt.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia április 24.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
Kontrolling házi dolgozat
Humánerőforrás Kontrolling
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
© 2004 Dankovics-Meuser-Kristóf-Horváth
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
9. TÉMAKÖR: ÁGAZATI ÉS FUNKCIONÁLIS SAJÁTOSSÁGOK A KONTROLLINGBAN –
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Minőségdíjak.
A HEM kialakulása és fejlődése
Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében 3. előadás.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
HUMÁN KONTROLLING.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkaköri leírás, Markov analízis
Pénzügyi-számviteli mutatók
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az üzletek operatív működtetése
Toborzás elvi és módszertani kérdései
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
SEEM alapok.
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő Hozzájárul a költségek csökkentéséhez, versenyképesség javításához, a piaci pozíciók javításához Szervezeti stratégia része a humánstratégia

Tanulás, fejlődés A munkaerő tudása, képessége kulcsszerepet tölt be az értékteremtés folyamatában → a képzés, fejlődés stratégiai tényező Fontos a visszacsatolás és az esetleges változtatások végrehajtása Képzési célok Teljesítményértékelés Szervezeti tanulás Karriertervezés

Vevői elégedettség 1. a „VEVŐÉRTÉK” fogalma Stratégiai mutatószámok: eredménymutatók, teljesítményokozó mutatók Európai Vevői Elégedettségi Index (ECSI) Fogyasztói felmérések: fogyasztói bizalom indexe, fogyasztói elégedettségi indexek, fogyasztói magatartás kutatása, trendkutatás

Vevői elégedettség 2. Alkalmazottaink emberileg, szakmailag és elkötelezettség, ambíció szempontjából is meg kell, hogy feleljenek az adott szervezet profiljának. Eltérő jellegű készségekkel, képességekkel és adottságokkal, más-más tudással, ismeretekkel rendelkezzenek a különféle szolgáltatási szektorokban. A ~ fontos eleme a gazdasági sikernek. Gazdasági vagyont jelent, amelynek a menedzselése elengedhetetlen a hosszú távú jövedelmezőséghez. Pl.Igazolt az ESCI és a vállalat részvényeinek értéke közötti összefüggés.

Pénzügyi nézőpont A tulajdonosok elvárásai Költséghatékonyság, jövedelmezőség vizsgálata Bérezési- és ösztönzési politika (korszerű kompenzációs rendszer kiépítése) Munkaerőköltség Cafeteria rendszer előnyei

Működési folyamatok elemzése és mérhetőségük A HR kontrolling vezetéstámogató eszköz Szervezeten belül nem igazán jut kifejezésre Mérhetőség szempontjából az alapevékenység a mérvadó A tevékenységeknek egy összefoglalt struktúrában kell megjelenniük A cég stratégiája kell, hogy a mérni kívánt területeket meghatározza

HR kulcsfunkciók kapcsolatrendszere Javadalmazás Teljesítmény Kiválasztás Értékelés Képzésfejlesztés HR kulcsfunkciók kapcsolatrendszere

Működési folyamatok nézőpont Szűkös források Dolgozók elégedettsége Pénzügyi nézőpont Vevői igények Stratégia megvalósulása Vevői nézőpont Működési folyamatok nézőpont Függés a vevőktől Fejlődési-tanulási nézőpont Belső hatékonyság Változó feltételek Munkavégzés hatékonysága

Köszönjük a figyelmet!