Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Advertisements

A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Projektciklus- menedzsment (PCM)
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A tervezés mint menedzsment funkció
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A stratégia központú szervezet A kiegyensúlyozott mutatószámrendszer használata a gyakorlati életben.
Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration',
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
A kontrolling története
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Szervezetfejlesztési Program
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
R. S. Kaplan - D. P. Norton: A stratégiaközpontú szervezet
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
R. S. Kaplan, R. Cooper Költség és hatás Készítette: Kele Katalin Május 15.
Robert S. Kaplan- David P. Norton Stratégiai térképek
Robert S. Kaplan – David P
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
Kontrolling házi dolgozat
Humánerőforrás Kontrolling
Logisztikai kontrolling
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Ellenőrzés, visszacsatolás
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
II. Logisztikai tervezés
Termelésmenedzsment Production Management
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Vállalkozásmenedzsment I.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Kockázati értékelés kis szervezetekben Tar György Szeged, 2013.október
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
R.S. KAPLAN – D.P. NORTON: A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Készítette: Csató Csilla (DVI3UH) KÖNYV BEMUTATÓ ELEMZÉS: R. S. Kaplan, D. P. Norton: A STRATÉGIA- KÖZPONTÚ SZERVEZET Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)

? (megoldás keresés) ? KIINDULÁSI PROBLÉMA: Hogyan lesznek sikeresek a Balanced Scorecard vállalatok az új üzleti környezetben? ? (megoldás keresés) ?

Változások: kerettervek Balanced Scorecard Balanced Scorecard továbbfejlesztése ’70-es évek Centralizált irányítás ’90-es évek 2000-től új vezetési rendszer piaci újrapozicionálás erőteljes pénzügyi megközelítés mérési probléma megoldása teljesítmény célok kialakítása visszacsatolása stratégia megvalósítása, menedzselése tudás alapú stratégia merev szemlélet Stratégia mérése, leírása összpontosítás összehangolás

Balanced Scorecard továbbfejlesztése = Balanced Scorecard, mint egy recept Stratégiaközpontú szervezet kialakítása Stratégiaközpontú szervezet kialakításának 5 alapelve: Stratégiát az operatív működés elvére kell lefordítani Stratégiát a szervezethez kel alakítani Stratégiát tegyük mindennapi feladattá Stratégia alkotás folyamatos tevékenység legyen A változást a felső vezetők kezdeményezzék

1. Stratégiát az operatív működés elvére kell lefordítani Kiindulási pont: A vállalat Balanced Scorecardjának elkészítése (hisz a stratégia nem megvalósítható, ha nem tudjuk leírni, és jellemezni) keret a stratégia leírására, megvalósítására Stratégiai térkép készítése keretbe helyezi a stratégiai mintákat, ok-okozati kapcsolatok megjelölésével valamint leírja az immateriális javak más eszközökkel (vevői értékteremtés, pü-i teljesítmény) való kapcsolatát Példák: Store 24, Brown & Root, National Bank Online, Fannie Mae..stb.

2. A stratégiát a szervezethez kell alakítani Funkcionális egységek: Pénzügyi stratégia Termelési stratégia Kommunikáció Koordináció Kapcsolati rendszer kiépítése stratégiai szinergia + Marketing stratégia = Értékesítési stratégia Műszaki stratégia „az egész több legyen a részek összegénél” Beszerzési stratégia Példák: Campbell, FMC Corporation,NAM&R,KSZE

3. A stratégiát tegyük mindennapi feladattá Stratégia kialakítása …a munkatársak pontosan ismerik azt.” „Stratégiát akkor lehet megvalósítani, ha…. Stratégia kommunikálása, tanítása fentről-lefelé teammunka teammunka Egyéni munka Egyéni munka munka Terjesztés eszközei: Kommunikáció, oktatás: pl: nagygyűlés, hírlevél, programok, stratégiai fák Egyéni és csoportszintű célmeghatározás: egymáshoz igazítása Kompenzációs rendszer: „kiegyensúlyozott fizetés” (pl. CIGNA)

4.Folyamatos stratégia alkotás „A stratégiát nem lehet megvalósítani, ha annak megvitatása nincs napirenden!” Operatív irányítás Stratégiai vezetés ! rövid távú keretterv tervezési, ellenőrzési eszköz rugalmatlan hosszú távú terv tanulási-és kontroll folyamat rugalmas 2 tényező összekapcsolása: „kétkörös folyamat”: - Stratégiai tervezés + kerettervezés összevonása - Stratégia áttekintő vezetői értekezlet bevezetése - Stratégia tanulás ,alkalmazás, tesztelés folyamatának kifejlődése

5. A felső vezetők szerepe a változások elindításában Új stratégia, szemlélet megvalósítása = VÁLTOZTATÁSOK ÁTALAKÍTÁS új vezetési rendszer felső vezetők aktív bevonása Változást előidéző projektfeladatok: - szervezet mozgásba hozása - lendület megteremtése - irányítás folyamatossága - sürgősség érzésének megteremtése - domináns koalíció kialakítása - vízió és a stratégia kialakítása új kulturális értékek megerősödése

KIINDULÁSI PROBLÉMA MEGOLDÁSA: Hogyan lesznek sikeresek a Balanced Scorecard vállalatok az új üzleti környezetben? ! ! Balanced Scorecard segítségével Stratégiaközpontú szervezet kialakításával