Sérült emberek integrált távoktatási kisérlete Arató András KFKI-MSZKI Giese Piroska KFKI-RMKI Helfenbein Henrik

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
E-learning alapú távoktatásos képzés
HÁLÓZATOK.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
Digitális képalkotás szükségletei:
A HÁLÓZAT alapjai.
Az INTERNET.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 25. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS,
Oktatási anyagok cseréje, internetes oktatás "Kutatás-fejlesztés a kárpát-medencei kisebbségi és nyugati magyar tudományos műhelyekben" Pongor Sándor.
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
NWS' 2000 Gödöllő Távoktatás a KFKI RMKI-ban Giese Piroska
Paradigmaváltás az oktatásban
E-learning és a multimédia
Internetes böngészőprogram használata, beállításai
adminisztrációs feladatok
Kiss Tibor Rendszeradminisztrátor (MCP) DevNet Solution Kft. Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
e-Learning a tanárképzésben
Kommunikáció a tudományos együttműködésben Giese Piroska Szendrei László KFKI-RMKI Networkshop’99 Next.
MOST „MObil SegítőTárs” vakoknak
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
Debrecen, március 27. Internet Fiesta 2008 Könyvtárak akadálymentesítése az Interneten Internet Fiesta 2008 Debrecen, március 27.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
A mikroprocesszor frekvenciája (mérete)
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
A továbbképzések tapasztalatai Observans Képzési Szolgáltató Kft.
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Hálózati alapismeretek
Számítógépes alapismeretek 3. gyakorlat
Az Internet alkalmazásának lehetőségei Áttekintés.
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
Hálózatok Kialakulásának okai: kommunikációs igény gépek közt,
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
Az Internet alkalmazásai
Harmadik matematikakönyvem
NÁDAI GÁBOR \t Tanulmányi rendszer fejlesztése Nádai Gábor előadása GDF TDK – 2009; Konzulens: Dr. Kovács János.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Okoskamera és megfigyelőrendszer
A MOST-ról általában Akadálymentes programcsomag
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
EGEE-II INFSO-RI Enabling Grids for E-sciencE EGEE and gLite are registered trademarks Összefoglalás M. Kozlovszky MTA SZTAKI
Bevezetés az informatikába 11. előadás Internet. Egyetlen nagy egységes elveken működő világhálózat hálózatok összekapcsolása nagy világhálóvá csomagkapcsolt.
Ingyenes, online technikai kurzusok Microsoft Virtual Academy.
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 2 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
Líceum a természettudományért TIOP A projekt célja Eszterházy hagyaték: a tudás elérhetőségéhez korszerű feltételek A természettudományos oktatás.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Internethasználat  Minden jog fenntartva. Az internet kialakulása Az internet az egész világot behálózó számítógép-hálózat. Az internetet kezdetben.
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: –Kommunikáció –Hardver megosztás.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: Kommunikáció Hardver megosztás.
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
ÚJ INTEGRÁLT TECHNOLÓGIÁK A BEHATOLÁS ELLENI VÉDELEMBEN
Kooperatív Képzés - Avaya
Számítógépes alapismeretek 3. gyakorlat
Internet és kommunikáció
BraiLab beszélő számítógépcsalád vakoknak „Only for me”
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
Előadás másolata:

Sérült emberek integrált távoktatási kisérlete Arató András KFKI-MSZKI Giese Piroska KFKI-RMKI Helfenbein Henrik ELTE-TTK Tölgyesi János ELTE/TTK

Elõadások

Elõadóterem az ELTE - TTK-n

Látó és vakos szoba a KFKI-MSZKI-ban

Távlapozós rendszer

Controller vezérlõ file-jai

A “vakos” távlapozós rendszer

Full Service Development Internet InterApplication Message Passing Protocol

Protocol l CONNECT message l DISCONNECT message l Data message l RECONNECT messsage l Acknowledgement messages

Távokató rendszer

Teszt

Tapasztalatok (1) l A tananyag elsajátitását az elõadás helyszine alapvetõen nem befolyásolja l A videokép nem játszik lényeges szerepet ugyanakkor nem elhanyagolandó a jó kamera beállitás - elõadó, távoli diákok l Fontos a hálózaton átvitt hang minõsége függ a hálózat terhelésétõl

Tapasztalatok (2) l Legyenek jól követhetõek a távlapozott tananyag ábrái –monitor elõtt ülõ diákok száma limitált –megfelelõ kép és szöveg arány off-line tanulás, egyetemi jegyzet –legyen szöveges utalás a képre “beszélõ slide-k” vakok részére –irásjelek használata - itonáció

Értékelés A Learn-ed renszer jól használható Interneten történõ valósidejû távoktatásra l olcsó - multiplatform desktop enviroment l egészséges és sérült dákok oktatására egyaránt alkalmas l a daemon alapú technológia, hatékony üzenetküldõ rendszer - daemon based message passing system l többféle applikaciót ki tud szolgálni l redukált sávszélesség igény élõ video közvetitéshez képest

URL