evolúció a városi mobilitásban a kerékpározás reneszánsza Forrás:OBIS, wikipeia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projekt általános bemutatása
Advertisements

„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
TENDERAUDITOR KFT. „Közvetlen brüsszeli pályázatok”
Megújuló forrásokból előállított villamos energia támogatása
Aktuális pályázati lehetőségek
Munkahelyi közlekedési tervek tréning Éri Vilma Környezettudományi Központ Alapítvány Marton Miklós Közép- és Kelet-európai Környezetvédelmi Központ.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
A Kerékpáros Közlekedés Előnyei. Magyar Kerékpárosklub Adatok Európából  Naponta 100 millió kerékpáros utazás  Több mint 300 millió kerékpár  Városokban.
Személyközlekedési Igazgatóság REGIONÁLIS KÖZLEKEDÉSSZERVEZÉSI IRODÁK A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS SZOLGÁLATÁBAN Aba Botond Személyközlekedési igazgató 2008.
© 2006 Avaya Inc. All rights reserved. Kommunikáció bárhol, bármikor! Rohály Gábor ügyvezető igazgató.
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
A CBC-programok és a területi kohézió Budapest, június 6.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL DR. LUKOVICH TAMÁS MAGYAR URBANISZTIKAI TÁRSASÁG ALELNÖKE.
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Lengyel Balázs, IBS Budapest Vállalkozók, spin-off cégek
„Két keréken Szatmárban“
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
CONSEDU BT. e-Learning tanácsadás és oktatás. Szolgáltatásaink Tanácsadás Tervezés Installálás Üzemeltetés Technikai támogatás Pedagógiai támogatás Testre.
Kerékpárral a Fertő–tó Neusiedlersee kultúrtájon Partnertalálkozó és workshop 3. workshop: Kerékpáros térség turisztikai fejlesztésének lehetőségei, lehetséges.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
(1) A marketingkörnyezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Online közösségi hálózatok: új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek feltérképezésére új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek.
Az EU többéves pénzügyi kerete
Tóth Judit Kerékpáros Magyarország Szövetség évi pályázatok.
Európai Mobilitási Hét – Autómentes Nap Fucsku Anita városstratégiai referens Veszprém Megyei Jogú Város – december 11.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
Budapest súlya a kreatív gazdaságban Magyarországon (2007) ,6 milliárd EUR VállalkozásokFoglalkoztatottakÁrbevétel.
Csengersimáért Közhasznú Egyesület Asociaţia fără scop Csengersimáért Comuna Dorolt Pusztadaróc Önkormányzat „Két keréken Szatmárban“ „On two wheels in.
„KÉT KERÉKEN SZEKSZÁRDON” OKTÓBER 6. Baka György Zöldtárs Alapítvány Elnök.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat szerepe a szociális város- és település-rehabilitációs folyamatokban.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
A kerékpáros nemzet: jó példák Hollandiából Virág Álmos tudományos munkatárs.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Telephelyválasztási tényezők Regionális gazdaságtan 4. gyakorlat.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Az „Autókereskedelem” jövő képe. Szabó Zoltán © 2013.
Molnár Ferenc „Innováció a vállalatirányításban és az ügyfélkapcsolat kezelésben” Debrecen, Szeptember 17.
Az aktív időskor programjára, a Szenior Akadémia hálózat kialakítására Horváth János Kowacsics Rita Budapest, Szenior Akadémia.
A budaörsi piackutatás eredményei Katona Attila Budaörs,
Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A múlt alacsony társadalmi mobilitás kis távolságú utazások helyváltoztatási eszközök alacsony kapacitása a nem saját használatú eszközök értékesítési.
Intelligens elektromos kerékpárkölcsönző rendszerek telepítése és üzemeltetése
Pályázati lehetőségek KKV-k számára, avagy mire figyeljünk ha támogatást szeretnénk január 27.
Gerje-Körút „A közös program”
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Együtt közlekedünk Kerékpáros Budapest László János Elnök
Tulajdonjog. Polgári jog.
Készítette: Dóka István
Előadás másolata:

evolúció a városi mobilitásban a kerékpározás reneszánsza Forrás:OBIS, wikipeia

Összekapcsolható-e a nem motorizált közlekedés és a közösségi közlekedés fejlesztése? Lehet-e a kerékpár közösségi közlekedési eszköz? Milyen tényezők befolyásolják a KKR telepítését? Összekapcsolható-e a nem motorizált közlekedés és a közösségi közlekedés fejlesztése? Lehet-e a kerékpár közösségi közlekedési eszköz? Milyen tényezők befolyásolják a KKR telepítését?

Mi kell hozzá? Mi kell hozzá? kerékpár kerékpáros infrastruktúra közlekedési kultúra + rendszerszemlélet Forrás: tokyobike, shanghaidaily

Exogén és endogén tényezők Endogén tényezők Fizikai háttér Hardver & technológia Szolgáltatástervezési koncepció Intézményi háttér Szolgáltatás típus Szerződések és tulajdonjog Pénzügyi eszközök Munkahely-teremtési lehetőségek Endogén tényezők Fizikai háttér Hardver & technológia Szolgáltatástervezési koncepció Intézményi háttér Szolgáltatás típus Szerződések és tulajdonjog Pénzügyi eszközök Munkahely-teremtési lehetőségek Exogén tényezők Városméret Éghajlat Mobilitás Népsűrűség Demográfiai jellemzők Gazdasági, költségvetési tényezők Földrajzi és topográfiai tényezők Infrastruktúra Exogén tényezők Városméret Éghajlat Mobilitás Népsűrűség Demográfiai jellemzők Gazdasági, költségvetési tényezők Földrajzi és topográfiai tényezők Infrastruktúra Forrás:OBIS

Forrás:OBIS, shanghaidaily Endogén tényezők: szoftverfunkciók

Endogén tényezők: Szolgáltatás-tervezési koncepció: célcsoportok és úti célok

Endogén tényezők Forrás:OBIS

Exogén tényezők: városméret és modalitás > – – Forrás:OBIS

Exogén tényezők: éghajlat Forrás:OBIS

összegzés: - alapvető kerékpáros infrastruktúra és karbantartás (pl. hókotrás) - már meglévő kerékpáros kultúra - a KKR integrálása a közlekedéspolitikába - hozzáférhetőség (térben/időben): kerékpárszám, állomás, nyitvatartási idő, szezonális elérhetőség stb. - könnyen felismerhető állomás és kerékpár design - alacsony lopás és vandalizmus mutató - alacsony összköltség (kerékpár/utazás) - fenntartható pénzügyi finanszírozás - a közösségi közlekedés és a KKR integrációja, szinergiahatás - rugalmas és környezetbarát újraelosztás Forrás:OBIS

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!