„Erőszakmentes, egészségtudatos iskola”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyt az esélyteleneknek
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
A Társadalmi Bűnmegelőzés Nemzeti Stratégiája és kapcsolódási pontjai a Nemzeti Drogstratégiához Gyökös Melinda Hotel Hélia, Budapest június 24.
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Tehetségpont létrehozása
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
A Magyar Vöröskereszt tevékenysége Pest megye népegészségügyében
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Magyar Bioetikai Társaság 19. Nemzetközi Konferenciája szeptember Információ- kommunikáció- erkölcs ________________________________________________________________________.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
VÁR A VAJDA – 2010/2011 ________________________________________________ Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 1089 Budapest, Vajda Péter utca.
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
2004. október 28. Változó közoktatás a változó világban Általános iskolák Józsefvárosban
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
A társadalmi bűnmegelőzés stratégiája egy éves tapasztalatai.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Kik vagyunk? A szervezet alapítói elsősorban az ELTE szociális munkás, szociológus, szociálpolitikus, pszichológus és jogász hallgatói közül kerültek.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

„Erőszakmentes, egészségtudatos iskola” Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Erőszakmentes, egészségtudatos iskola” A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Helyzetelemzés - emelt szintű ének-zene oktatás (1963) - emelt szintű testnevelés oktatás (1971) - sportiskolai képzés (2008) - hátránykompenzáló, képesség-kibontakoztató nevelés (2003) - Pedagógusképzés - Sportiskolai módszertani központ - ÖKOISKOLA

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

Az iskola szakmai hálózata Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Az iskola szakmai hálózata Vajda Péter Ált. Iskola Sportegyesületek SIOSZ NUSI-UPI ELTE R. Wallenberg Középiskola SULINOVA Kht OMAI-HEFOP Irányító Hatóság Józsefvárosi Zeneiskola, néptánc ÖKOISKOLA Drog-prevenció OPKM S P O R T I K L A TUDOMÁNYOS MŰHELY E D G Ó U É Z N Á C M MŰVÉSZETI KÉPZÉS „Együtt működünk” konzorcium Országos Táplálkozás-tudományi Intézet FKFK Semmelweis Egyetem OFI

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Alapvetések: 1. „Az ismertté vált fiatalkorú bűnelkövetők döntő többsége olyan hátrányos helyzetű, marginális családi környezetből származik, ahol a szegénység, a munkanélküliség és a napi szociális problémák meghatározó élményt jelentenek. Szüleik többsége segéd-, kisegítő vagy betanított munkás, foglalkozás- vagy munkanélküli. Már kora gyermekkorukban szegregált és marginalizált környezetben élnek.” (Társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája) 2. „Az iskola az utolsó lehetőség, amivel meg lehet állítani a kerületben elég látványosan megmutatkozó folyamatot, az alul levők leszakadását, és meg lehet talán ezt a folyamatot fordítani” (Dr. Jóvér Béláné alpolgármester)

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 3. „A kerületi beszámolók alapján ezek a bűncselekmények sokszor annak köszönhetőek, hogy a diákok egyszerűen nem tudják értelmes tevékenységgel elfoglalni magukat, a város szívében élő fiatalok nem tudnak menni sehova, ahol hasznos időtöltéssel szembesülnének, ezért sok esetben bandákba verődnek, céltalanul lézengenek, üzletközpontokban töltik napjuk kiemelkedő részét. A céltalanság, az unalom, a kalandvágy sokszor deliktumok megvalósítására ösztönzi őket. Saját és kerületi előadók útján begyűjtött tapasztalatok útján kijelenthetem, hogy a diákok nagy része nem érzi tette súlyát, nem ismerik fel a határokat, vagy ha igen csak későn, melynek következtében egy tréfából hamar a bűncselekmények, és eljárások útjára lépnek.” (Jelentés a közép- magyarországi régió   gyermekkorú illetve fiatalkorúak bűnelkövetési helyzetéről és a  2008. évben végzett   bűnmegelőzési tevékenységről)

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Iskolai problémák: - iskolakerülés - családi háttér - deviáns életvitel - intézményi deviancia - békés együttélés a többséggel, egymás kölcsönös elfogadása, alapvető normarendszer tiszteletben tartása

A tanulók környezetének összehangolt működése Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola A tanulók környezetének összehangolt működése Szülői ház SZÜLŐI HÁZ ISKOLA KORTÁRS-CSOPORT LAKÓ-KÖRNYEZET SPORT-EGYESÜLET CÉLCSOPORT

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Józsefvárosi Erőszakmentes Iskola program RÉV8 Zrt – MNP II. T3 Szociális és bűnmegelőzési program - Áldozattá válást csökkentő prevenciós programok - Bűnmegelőzési tanórák felső tagozaton - Tantestületi továbbképzés - Intenzív családtámogató szolgáltatás

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Klubnapközi, játszóház - Hagyományos csoportkeretek felbomlása - Szabad pedagógus- és foglalkozásválasztás - Hagyományos családi időtöltések megismerése - Szülők bevonása, részvétele

Közép-magyarországi Regionális Egyeztető konferencia 2009.06.30. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Internet szakkör, ECDL tanfolyam, diákhonlap, iskolaújság - Kommunikációs fejlesztés - Naprakész tartalmak - Hátránykompenzáció

Közép-magyarországi Regionális Egyeztető konferencia 2009.06.30. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Rekreációs és sport foglalkozások - egészséges életmódra nevelés - közösségfejlesztés - szociális kompetenciák fejlesztése - szabadidő hasznos és tartalmas eltöltése

Közép-magyarországi Regionális Egyeztető konferencia 2009.06.30. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Életmód-foglalkozások - kertgondozás - háztartástan - KRESZ-ismeretek kerékpárral - polgári védelmi ismeretek - egészségnevelés - drogprevenció

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Lakókörnyezeti programok - iskola megismertetése a lakókörnyezettel - részvétel a kerület életében - környék lakosságának bevonása a nevelési folyamatba

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Néptánc, társastánc, kézművesség - kiegészítő készségek, képességek fejlesztése - közösségi tevékenykedtetés - kultúraközvetítés, egymás népszokásainak megismerése

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Szülők iskolája ismeretterjesztő eladások kicsiknek-nagyoknak nem (csak) „iskolai” témákról

Családi napok „Az iskola az a hely, ahol jó (együtt) lenni” Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Családi napok „Az iskola az a hely, ahol jó (együtt) lenni”

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola Diáknapok, kirándulások, műsorok - esély a sikerre - kötetlen együttlét - szabadidős alternatívák

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „A gyermekek hosszú éveket töltenek az iskolában, ezért az iskola az egészség védelme szempontjából kiemelkedő jelentőségű színtér: jól vagy kevésbé jól, de mindenképpen befolyásolja a gyermekek egészséges testi-lelki fejlődését.” /Egészségügyi Minisztérium Népegészségügyi Főosztály: Összefoglaló tájékoztatás szülők számára a gyermekek egészsége érdekében végzendő iskolai tennivalókról/

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola

Erőszakmentes, egészségtudatos iskola – 2009.12.11. Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Szontagh Pál igazgató Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 1089 Budapest, Vajda Péter utca 25-31. www.vajdaiskola.hu igazgato@vajdaiskola.hu