Magyar Bioetikai Társaság 16. Nemzetközi Konferenciája Az erkölcsi nevelés jelentősége és helye az oktatásban ______________________________________________.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
KLEBELSBERG KUNO Miniszter: Kultuszminisztersége
Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Sáráné Lukátsy Sarolta könyvtári szakértő Szeged
Villanások A TTE első 15 éve A TTE megalakulásának sajtóvisszhangja.
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Komplex logopédiai terápia az óvodában
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról.
Készítette: Grolyóné Szabó Éva május10.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Magyar Bioetikai Társaság 19. Nemzetközi Konferenciája szeptember Információ- kommunikáció- erkölcs ________________________________________________________________________.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Minőségbiztosítás és iskolamarketing a gyakorlatban
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
2004. október 28. Változó közoktatás a változó világban Általános iskolák Józsefvárosban
A nevelési-oktatási program előzményei
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
A kerettantervek fejlesztése
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola
Iskolánk futó projektjei
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Privatizáció és liberalizáció az energiaiparban, veszteségek és lehetőségek a bányaiparban Holló Vilmos vagyongazdálkodási igazgató Balatongyörök, 2006.
KULCS AZ OLVASÁSHOZ Sáráné Lukátsy Sarolta könyvtári szakértő Szeged.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A fuvarozó vállalkozások kapcsolata a kötelező és szabadon választott gépjárművezető képzéssel Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, március.
Nagyné Horváth Emília.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
18 éves tankötelezettség A probléma és a kutatás rövid bemutatása Mártonfi György Budapest január 27.
A nevelő munka hatékonyságának mérése
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Közép-dunántúli Regionális Operatív Program Ajka Város Belváros 1. akcióterület rehabilitációja KDOP /2f Nagy László Városi Könyvtár és.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
MISSION IMPOSSIBLE a legelőn
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Nevelésügy a reformkori Magyarországon
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Előadás másolata:

Magyar Bioetikai Társaság 16. Nemzetközi Konferenciája Az erkölcsi nevelés jelentősége és helye az oktatásban ______________________________________________ „ Jöjj el, szabadság! Te szülj nekem rendet!” /József Attila/ Érték, rend, értékrend az iskolában Szontagh Pál tanár, történész közoktatási vezető

Szontagh Pál: Érték, rend, értékrend az iskolában ______________________________________________ Közoktatásunk a rendszerváltás után 1990 előtt: változatlanság, uralkodó ideológia, tradícióőrzés 1990 után: bizonytalanság, erkölcsi és egzisztenciális talajvesztés, útkeresés

Szontagh Pál: Érték, rend, értékrend az iskolában ______________________________________________ Iskolarendszer átalakulása Verseny egyenlőtlen feltételekkel Helyi adottságoktól való függés Spontán szegregáció

Szontagh Pál: Érték, rend, értékrend az iskolában ______________________________________________ Értéktudat, értékorientáció az iskolában biztos értéktudat életteljesítmény tulajdontudás szabadságtolerancia tisztesség segítőkészség becsületességönismeret hiteles példamutatás

Szontagh Pál: Érték, rend, értékrend az iskolában ______________________________________________ A politikum begyűrűzése az iskola világába – két világháború közötti nosztalgia – liberalizáció, átjárhatatlanság – kerettantervek, minőségbiztosítás – nemzetközi felmérések, értékelés átalakítása szerkezeti-tartalmi átalakítás, esélyegyenlőség

Szontagh Pál: Érték, rend, értékrend az iskolában ______________________________________________ Pedagógiai szekértáborok tekintélytisztelet szabadság konzervativizmus liberalizmus tehetséggondozásfelzárkóztatás

Szontagh Pál: Érték, rend, értékrend az iskolában ______________________________________________ Az értékelvű oktatás kulcsa: a pedagógus Kiegyensúlyozott Jól képzett Elhivatott Alkotó értelmiségi

Szontagh Pál: Érték, rend, értékrend az iskolában ______________________________________________ Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Szontagh Pál iskolaigazgató Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola