Stephen Baker - Numerátorok A blogíró - avagy miért éljük nyilvánosan az életünket.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Digitális világ A tudatos mobilhasználat Adatvédelem.
Advertisements

Digitális világ Mindent rólad - Személyes adatok gyűjtése.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
Microsoft Internet Explorer
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Készítette: Kozák Magdolna. Google  „google”: eredetileg „googol”, ami a matematikában azt a számot fejezi ki, ahol egy 1-es után 100 darab nulla van.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Online gazdasági informatika szótár fejlesztése OGIL Dr. Pitlik László, Pásztor Márta, Popovics Attila, Bunkóczi László, Pető István Szent István Egyetem,
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 6 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
Adatbányászat a kontrollingban
Adatbányászat az Internet korszakában
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Piackutatás.
Szintaktikai elemzés március 1.. Gépi tanulás Osztályozási feladat: Adott egyedek egy halmaza és azok osztályba tartozási függvénye (tanító halmaz),
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
2005. Stratégiai menedzsment és informatikai támogatás (A Vezetői információs rendszerek tantárgyhoz) Gaul Géza.
Műszaki tudományok az interneten
Családi vállalkozás.
Közösségi hálók Központi helyen aggregálva az ismerősök a Windows Liveról, Facebookról és Twitterről Csoportok Hogy még könnyebb legyen kiszűrni a.
Kereső programok használata
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
Közösségi portálok használata
VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi Hogyan fogja a gyermekünk használni az internetet? Fiatal családok tervei az internetszabályozással.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
A modell fogalma, a modellezés jelentősége
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Matematikai eszközök a környezeti modellezésben
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁSOK - MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS ALTERÜLET Liptákné Czakó Ildikó Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai.
IKT struktúra.
A szövegértési feladatok összeállítása
Az emberi agresszió.
Hol keressünk tudományos munkákat kutatásunkhoz?.
SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Keresés a weben Kulcsszavas keresés: Google (
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Élet az Interneten.
Személyiségfejlesztő blogok
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
1.  Szerzői:  Panagiotis Bouros (University of Hong Kong),  Shen Ge (University of Hong Kong),  Nikos Mamoulis (University of Hong Kong)  Esemény:
Kutatási beszámoló 2002/2003 I. félév Iváncsy Renáta.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
OSINT eszközök a gyakorlatban avagy hogyan gyűjtsünk és elemezzünk nyílt adatokat személyekhez kapcsolódóan Dr. Gorza Jenő PhD nyá. ezredes, c. egyetemi.
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
Személyes információszervezés a gyakorlatban JÁVORKA BRIGITTA ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR – KÖNYVTÁRI INTÉZET.
Internet tudományos használata Skultéti Attila 2015.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
SEO vagy Tartalommarketing? Válassz!. Mi köze a SEO-nak a tartalommarketinghez? SEO Tartalom- marketing SEO.
Információ és kommunikáció
Erre használom az internetet
Számítógépes bűnözés.
A könyvtári integrált rendszerek statisztikai moduljának használata
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Kovács Gergely Péter Az egyed-kapcsolat modell
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Látásvizsgáló készülék
Internet és kommunikáció
Üzleti intelligencia megoldások, avagy vezetői döntéstámogatás (XXI.)
Gépi tanulás.
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
Előadás másolata:

Stephen Baker - Numerátorok A blogíró - avagy miért éljük nyilvánosan az életünket

Kik a numerátorok? Olyan matematikusokból és statisztikusokból álló elit alakulat, amely különböző eszközökkel és technikákkal elemzi az ember személyiségjegyeit és a megszerzett adatokat hasznosítható információvá alakítja.

A szerző blogjáról Stephen Baker Montclair NJ, feleség + 3 gyerek Kétszintes ház, két macska Előzőleg Párizsban élt Előző munkahelyek Tanulmányai, zenei előképzettsége, kedvenc elfoglaltsága Személyes fotók

Adatbányászat – data mining Az adatbányászat a nagymennyiségű adatokban rejlő információk fél-automatikus feltárása mesterséges intelligencia algoritmusok alkalmazásával (például neurális hálók, szabálygenerálók, asszociációs modellek). Alterület: webmining – az interneten található képi, szöveges és egyéb adatok feldolgozhatóvá való alakítása. Hasznosítható: kereskedelem, piackutatás, felmérések, hírszerzés.

Az embertől az adathalmazig Fókuszcsoport: nehezen szervezhető, költséges Előzmények, látogatott oldalak megfigyelése, elemzése Banki tranzakciók Szokás-modell készítése Ajánlatok (pop-up ads, , levél)  vásárlásösztönzés

Umbria Communications Az Umbria Communications-t 2004-ben alapította Howard Kaushansky Célja: a blogok világának matematikára fordítása, továbbá az emberi viselkedés modellezése

Bloggerek megoszlása

Piackutatás Keresőmotorok: Google, Yahoo!...etc. Miért nem?  témához kapcsolódás mértéke alapján, nem időszerű Miért jobb a blog-megfigyelés?  már az első héten hasznos információt közöl a fogyasztói visszajelzésekről Törzsekre való osztás  korcsoportok és a vizsgált termék közti kapcsolat

Törzsek és kapcsolatok Pl.: Gatorade ital  elsődleges célcsoport: Sportolók Másodlagos: „iszákos egyetemisták”  az elektrolit-tartalom csökkenti a másnaposság hatásait Pl.: Bluetooth adatforgalom áremelkedése: Negatív menedzseri visszajelzés Megoldás: készülék áremelés+”ingyenes” bluetooth

Megosztó oldalak

Mit tudhatnak meg rólunk az adatlapunk alapján? Név Kinézet Ismerősök Érdeklődési kör Családi állapot Szexuális beállítottság Lakhely Születési dátum Tanulmányok Vallás Politikai beállítottság Gondolatok Új kapcsolatok Csoportok, alkalmazások, kedvencek

Keresőmotorok használatának gyakorisága

Kommentátorok és feladataik A kommentátorok egy olyan emberekből álló csoport, amely saját, személyes gondolkodása alapján kategorizálja a blogokat, sajátos személyiségjegyeket keresve az adott csoportnak megfelelően. Ezt címkézett digitális mappákba helyezik és felhasználják a gép tanítására, töredékét pedig a tesztelési fázisra hagyják. A keresést nem csak szavakra, de többszörös szókapcsolatokra terjesztik ki, hogy az esetleges hibázás mértékét csökkentsék. A kutatás első kérdése a nem és kor szerinti megkülönböztetés, különböző stílusjegyek alapján.

Hibafaktor Túl sok hiba Kommunikáció okozta félreértések  mondat- kiegészítés, irónia, szarkazmus Egyetlen szó megváltoztathatja a gépi eredményt. Szócsoportok tanítása: bigrammák, tigrammák, n-grammák. Törzsekbe való besorolási hiba  stílusjegyek nem 100%-os előfordulása. Pontosabb eredmény elérése: nem hasonlóság, hanem különbség-vizsgálattal.

Splog: Spam blogok Álblog Célja: a Google jövedelemszerzésének kiaknázása a blogreklámokból Adsense Megoldás: többdimenziós vektorgeometria

Megosztás Post  ping  Umbria  feldolgozás Ha a postot vektorrá alakíthatják, akkor az embert is lehet matematikailag modellezni? Tévedés: mekkora károkat okozhat, ha hibásan szűrik ki a veszélyt jelentő egyedeket?

Köszönöm a figyelmet!