Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
A minőség céljai #1 A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire teljesíti a saját jellemzők összessége a (vevői) követelményeket Abból indul ki, hogy a vevő (ügyfél) tudja, hogy mit akar Szoftver esetében minőséget egyre inkább a felhasználói élmény minőségével mérhetjük össze (Pl.: Microsoft Windows vs. Linux)
A minőség céljai #2 Megkülönböztetünk: igényeket, elvárásokat illetve kimondott vagy jelenlegi, és látens (rejtett, nem tudatos) igényeket …ezeknek való megfelelés a cél.
Mi lehet a minőség célja? Kompatibilitás Integrációs képességek, működés standard jellege Megfelelés Beszállítóként Szállítóként Versenyelőny Bizalom megteremtésének előnye Más versenytársakkal szemben Más termékekkel szemben
Dokumentációk MIR Folyamatok, folyamatleírások különböző szabványok által meghatározva Egyedi Kicsi vs. nagy
A minőség költségei MIR költség vs. minőség költség Nehezen mérhető Bérköltség Bevezetés/audit költségek Munkaidő költség Megváltozott folyamatok alternatív költsége
Megéri? A legtöbb esetben a kérdés nem merül fel …közvetlenül biztosan nem Nehéz kimutathatóság
A feladat ismertetése 5 db esettanulmány, 4 fős csoportok Az esettanulmány feldolgozása írásos formában (nettó oldal, 1,5-es sorköz, 12-es betűméret, fedőlap, tartalomjegyzék külön) 30 perces PPT prezentáció elkészítése (utolsó 2 órán előadandó) Első alkalommal előadók +5 pontos bonust kapnak