NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM Az első lépés az élethosszig tartó tanulás folyamatában?!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Pályaválasztás 2014/15.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
FELVÉTELI tájékoztató
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Nyílt napok látogatottsága
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Beiskolázási tájékoztató december
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
as tanév Záró értekezlet.
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
A 2004/2005-ös tanév rendje Oktatási Minisztérium március 17.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
2008. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA. KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA ÉRETTSÉGI ELŐKÉSZÍTŐ középszintű emelt szintű ÉRETTSÉGI VIZSGA Feltétele: a tanuló.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
EDR a lakosság riasztásának szolgálatában Budapest, Tanka László tű. ezredes BM OKF.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Célja: - az utolsó két évfolyamon heti plusz két órában az emelt szintű érettségihez szükséges többletismeretek.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Tájékoztató 10. osztályosoknak
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Felvételi tájékoztató
Pályaválasztási szülői értekezlet
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Szakiskolai fejlesztési program
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Szent László Középiskola Szekszárd
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Informatika munkaközösség
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Előadás másolata:

NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM Az első lépés az élethosszig tartó tanulás folyamatában?!

(Élmény)beszámoló címszavakban 1.Intézményi fejlesztések a 90-es évektől – partnerközpontú szemlélet. 2.A komplex program célkitűzései, megvalósításuk. 3.Az intézményvezetés a program ellenőrzésében, értékelésében.

Intézményen belüli fejlesztések középpontban az idegennyelv-oktatás Kéttannyelvű szakközépiskolai képzés humán erőforrás fejlesztése az idegennyelv-oktatás hatékonyságának növelésére, tantárgyak összehangolása – anyanyelvi kompetencia és idegen nyelvi kompetencia egymásra épülő fejlesztése, partnerkapcsolat teremtése külföldi iskolákkal. Fővárosi Önkormányzat kiegészítő nyelvoktatási programja integrált nyelvoktatási program a célnyelvi környezetben történő táborozás során, projektalapú idegennyelv-oktatás a nyári intenzív tanfolyamokon

„Helyezd a kapcsolatteremtést az értékrended csúcsára, és szervezd köré az életed!” (Brian TRACY) „A ”CSINÁLD MAGAD” mozgalmak ideje lejárt… Azoké a jövő, akik működő partnerkapcsolatokat tudnak kialakítani. Az együttműködésre képes, együtt dolgozó és tanuló, a tapasztalataikat, információikat egymás között megosztó egyénekből végül egy közösség formálódik.” (John Milton FOGG)

2003/2004 tanév A közoktatásról szóló évi LXXIX. Törvény június 23-án elfogadott módosítása (a 28.§ (4) bekezdése, a 29.§ (2) bekezdése) alapján indítható a képzés.

A nyelvi előkészítő évfolyam alapkoncepciója I.A nyelvi előkészítő évfolyamon folyó képzés célja II.A nyelvi előkészítő évfolyam helye a közoktatási rendszerben III.Az idegennyelv-oktatás alapelvei a nyelvi előkészítő évfolyamon, a nyelvi előkészítő évfolyam helye intézményünk struktúrájában IV.A nyelvi előkészítő évfolyamon tanítandó tantárgyak V.Az ellenőrzés és értékelés VI.A továbbhaladás feltételei VII.Az évfolyamon tanító tanárok felkészülése és a diákok felkészítése a nyelvi előkészítő évfolyamra

Az ön- és továbbképzés moduljai 1.A projekt munka szerepe a személyiségfejlesztésben, a hatékony nyelvtanulásban. Célnyelvi környezetben történő táborozás során megvalósítható projektek az idegennyelvi kompetenciák fejlesztésére. 2.Az informatika-oktatásban szerzett ismeretek felhasználása a nyelvtanításban és nyelvtanulásban. 3.Az önismeretre alapozott tanulás tanítása az idegen nyelvtanítás és tanulás folyamatában. 4.Az idegen nyelvi kompetenciák megalapozása a logikus gondolkodást fejlesztő matematika tantárgy keretén belül. 5.A demokrácia és állampolgári ismeretek a célnyelvi civilizáció kapcsolódási pontjai az idegen nyelvoktatásban. 6.Az idegen nyelv tanuláshatékonyságának növelése az anyanyelvi kompetenciák fejlesztésével. „Tanítás közben az ember maga is tanul.”

A nyelvi előkészítő évfolyamon folyó képzés célja az idegen nyelvoktatás hatékonyságának növelése az anyanyelvi kompetenciák fejlesztésére alapozva, a magas (ECDL) szintű informatikai ismeretek megalapozása, a demokratikus gondolkodásmód, a jogkövető magatartás elsajátítása, az esélyegyenlőség elvének gyakorlati megvalósítása.

A nyelvi előkészítő évfolyamon tanított tantárgyak Angol nyelv heti 12 óra csoportbontásban Informatika heti 5 óra csoportbontásban Anyanyelvi kompetencia heti 2 óra csoportbontásban az idegennyelv szolgálatában Matematika heti 3 óra csoportbontásban Önismeret és heti 3 óra csoportbontásban tanulás tanulása heti 1 óra osztálykeretben Demokrácia és állampolgári ismeretek heti 1 óra csoportbontásban Testnevelés heti 2 óra Osztályfőnöki heti 1 óra

Tantárgyak közötti megoszlás

2004/2005. tanév Tantárgyak Kiemelt programok (nyilvánosság) Tantárgyak közötti együtt- működés Tanárok közötti kooperáció Értékelés Angol nyelv Bemutató óra Fővárosi Pedagógiai Napok Informatika Demokrácia Anyanyelv Önismeret Tanulás tanulása

Az első hálaadás

2004/2005. tanév Tantárgyak Kiemelt programok (nyilvánosság) Tantárgyak közötti együtt- működés Tanárok közötti kooperáció Értékelés Angol nyelv Bemutató óra Fővárosi Pedagógiai Napok Komplex záródolgozat Schedule Osztályzat Informatika Tananyag és házi feladat egyeztetés Felkészítés- ben való részvétel Demokrácia Szöveges értékelés negyed- évenként Anyanyelv Kiselőadások (csoport) Előadás az Artúr mondakörből (szülők, tanárok) Év végi értékelő est (szülők, tanárok) Önismeret Tanulás tanulása

KISELŐADÁSOK 2004/2005 magyar nyelvű kiselőadás 5 percben csoporttársak szaktanári értékelés fotódokumentáció 2005/2006 magyar nyelvű prezentáció 10 percben novemberben angol nyelvű előadás 5 percben áprilisban csoporttársak szöveges értékelés videofelvétel 2006/2007 magyar nyelvű prezentáció 10 percben novemberben angol nyelvű prezentáció 5 percben áprilisban osztályközösség szöveges értékelés előre megadott szempontok alapján videofelvétel 2007/2008 magyar nyelvű prezentáció 10 percben novemberben angol nyelvű prezentáció 5 percben áprilisban nyílt tanóra szöveges értékelés előre megadott szempontok alapján DVD felvétel

2004/2005. Artúr mondakör (Trisztán és Izolda) szülők, tanárok 2005/2006. Artúr mondakör szülők, tanárok iskolai ebédlő 2006/2007. Artúr és a Kerekasztal lovagjai Kispesti Munkásotthon 64 fős szereplőgárda 300 fős közönség 2007/2008. Rómeó és Júlia február 28. SZÍNHÁZI PROJEKT

TanévTantárgy Értékelés módja 2004/2005 angol nyelv, informatika osztályzat egyéb tárgyak szöveges értékelés negyedévenként kötetlen formában 2005/2006 angol nyelv, informatikaosztályzat egyéb tárgyak szöveges értékelés negyedévenként egységesített formában 2006/2007 angol nyelv, informatikaosztályzat egyéb tárgyak részletes szöveges értékelés negyedévenként egységesített formában 2007/2008 angol nyelv, informatikaosztályzat egyéb tárgyak ütemezett szöveges értékelés (negyedévenként az aktuális projektek értékelése)

TANTÁRGYAK KÖZÖTTI INTEGRÁCIÓ

A program ellenőrzése, értékelése 1.Személyes jelenlét szaktanárként, kiemelt programokon, értekezleteken, rendszeres konzultáció. 2.A programban tanító tanárok írásos véleménye és a diákok észrevételei. 3.Mérések, összehasonlító elemzések

2005/2006. tanév angol nyelv belső mérés – középszintű érettségi írásbeli eredmények elégtelen0 db elégséges3 db közepes14 db jó11 db jeles5 db

Összesített eredmények elégtelen0 db elégséges0 db közepes17 db jó12 db jeles4 db

2006/2007 tanév 9. A,B – komplex vizsga

2006/2007. tanév Angol nyelv belső mérés és informatika érettségi Eredmények informatikából elégtelen (0%)0 db elégséges (20%)0 db közepes (40%)0 db jó (60%)7 db jeles (80%)27 db A 10. A osztályból a középszintű angol nyelvi érettséginek megfelelő belső mérés: 7 fő jeles, 21 fő jó, 5 fő közepes és 1 fő elégséges eredményt ért el.

11.A angol emeltszintű érettségi – belső vizsga jeles8 fő jó9 fő közepes12 fő elégséges4 fő elégtelen0 fő

Tanulmányi átlagok alakulása képzéstípusonként

Igazolt és igazolatlan órák megoszlása képzéstípusonként

„Én nem hiszek a körülmények hatalmában. Hiszem viszont, hogy ebben a világban csak azok boldogulnak, akik megkeresik a megfelelő körülményeket, és ha nem találják, megteremtik azokat.” (George Bernard SHAW) „Ne várj, a legjobb alkalom soha nem fog elérkezni. Kezdj hozzá ott, ahol éppen most vagy, és használj bármilyen eszközt, ami csak a kezedbe kerül, hiszen a legjobb szerszámokat útközben úgyis meg fogod találni.” (Napoleon HILL)

Köszönöm a figyelmet, várom kérdéseiket! Trefort Ágoston Kéttannyelvű Középiskola Varga Katalin igazgatóhelyettes