A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, 2006. április.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Modláné Görgényi ildikó Főigazgató Budapest Június 30.
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Aktualitások a szakképzésben
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
A szak- és felnőttképzés Magyarországon
DE AMTC MTK Víz- és Környezetgazdálkodási Tanszék
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
Az informatikai szakmai vizsgakövetelmények Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április 5.
OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet.
Gubicza Zsanett képzési referens Budapest,
A környezetgazdálkodási agrármérnök és természetvédelmi mérnök BSc alapképzések kompetenciáinak tartalmi értékelése és fejlesztése Dr. habil. Juhász Csaba.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Az informatikai és hírközlési szakképzés jelenlegi helyzete és a fejlesztés készültségi foka (OKJ és modul rendszer helyzete, a szakmai alapozás és képzés.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
DAT’2006 – Budapest, november 21. CompTrain projekt ismertetése - együttműködés a szakképzés fejlesztésében.
Foglalkoztatási kihívások(2), a szakképzési rendszer fejlesztése mint az egyik lehetőség LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre.
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés aktuális kérdései
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
INFO-ERA KONFERENCIA HELYI TANTERV KÉSZÍTÉSE A SZAKKÉPZÉSBEN.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
A kompetencia alapú, moduláris szakképzési szerkezet
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Szakképzési dokumentumok
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Informatikai Szakképzési Portál
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Onkológiai szakdolgozók képzése
Modul rendszerű oktatás bevezetésének feladatai a Kaposvár-TISZK-ben és a partneriskoláiban.
OKJ A szakmai vizsgák. Szakmai vizsga I. Fogalmak II. A szakmai vizsga időtartama és keretei III. A szakmai vizsga feladatai, tevékenységei, és.
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A megújult OKJ és ami ebből következik A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
A szak- és felnőttképzési alrendszer illeszkedése
Modláné Görgényi Ildikó Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet A szakképzés – mérés, értékelés Javaslatok az Országos képesítési keretrendszer bevezetésének.
A képzett szakemberekért Hogyan szolgálja a modulrendszerű képzés a gyorsan változó kötött pályás piaci igényeket? Kiszter István osztályvezető június.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Innovációk a szakképzésben OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
OKJ Szakmai- és vizsgakövetelmények. Szakképesítések modularizációja AB C
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
moduláris szakképzési szerkezet
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
és ami ebből következik moduláris szakképzési szerkezet
A szakképzés tartalmának, szerkezetének és módszertanának változása,
Előadás másolata:

A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április 5.

OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet

A MODERNIZÁCIÓ LÉNYEGE  A munkaerő-piaci igényeknek megfelelő szakképzési tartalmak meghatározása  Moduláris, átjárható és átlátható szakképzési szerkezet kialakítása  A munkaerő alkalmazkodó-képességének és mobilitásának fejlesztése

MEGVALÓSÍTÁS Foglalkozás/munkakörelemzés (480) Validálás (9395 szakértő) Feladatelemzés és kompetenciaprofil- készítés (480) Összehasonlítások –Kompetenciaprofilok egymással –Foglalkozási csoportok jellemzői egymással –Kompetenciaprofilok szakmai követelményekkel Javaslat az új szerkezetű OKJ-re

Szakképesítések és követelménymodulok 1. A:1 B:2 C:3 123

Szakképesítések és követelménymodulok 2. A:1+4 B:2+4 C:

Szakképesítések és követelménymodulok 3. A:1+4 B:2+4+5 C:

Szakképesítések és követelménymodulok 4. A: B: C:

Kompetencia- profil Tulajdonságprofil Összegző bejegyzések kategóriánként Feladatprofil 1. feladat 2. feladat 3. feladat 4. feladat 5. feladat 6. feladat 7. feladat 8. feladat 9. feladat 10. feladat 11. feladat 12. feladat

Két foglalkozás/munkakör tartalmának átfedése Részleges átfedés

Halmaz – részhalmaz kapcsolat Két foglalkozás/munkakör tartalmának átfedése

3. szakképesítés 4. szakképesítés 1. szakképesítés2. szakképesítés Szakképesítések lehetséges átfedései

Szakképesítések követelményeinek felépítése Kiegészítő modulcsoport Alap modulcsoport Egyedi modulcsoport

Példa egy szakképesítés-csoport moduláris felépítésére

szakképesítés csoport Fémipari anyagvizsgáló Géplakatos Szerkezetlakatos Felvonószerelő Építő- és szállítógép szerelő ÉpületlakatosHegesztő 5 csak az alap-modulcsoportban van közös a kiegészítő modul- csoportban is van közös alap-modulcsoportjaik azonosak a kiegészítő modulcsoportban is van közös van legalább egy közös moduljuk

OKJ Javaslat az új szerkezetű OKJ bevezetésére Kompetencia alapú, moduláris szerkezet Jellemzői: Szakképesítések Rész-szakképesítések Elágazások Ráépülések Átjárható, átlátható Rugalmas ugyanakkor stabil

OKJ – 2006.

Köszönöm a figyelmet MODLÁNÉ GÖRGÉNYI ILDIKÓ