Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. www.vilag-nyelv.hu FPN Budapest, 2004.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Felvételi tájékoztató
Advertisements

A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Pályaválasztás 2014/15.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
A közoktatás fejlesztésének időszerű kérdései Budapest november 22. Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető..
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Angol nyelvi kompetencia
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Beiskolázási tájékoztató december
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
A 2004/2005-ös tanév rendje Oktatási Minisztérium március 17.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont 1 SZAKMAI NAP Az akkreditált egynyelvű és kétnyelvű középfokú francia nyelvvizsgák bemutatása 2. Ebédszünet.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A kerettantervek fejlesztése
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Bemutatkozik a MIOK Gimnázium és Szakképző Iskola
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Felnőttoktatási tájékoztatója
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Az idegennyelvi képzés helyzete a bolognai- rendszerű képzésben (Nyelvi követelmények) MFRFK Gödöllő április 22.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Tájékoztató 10. osztályosoknak
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Pályaválasztási szülői értekezlet
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
DARUS a gyermekekért.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Szakiskolai fejlesztési program
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Kétszintű érettségi 2018 május
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Tájékoztató a 2020-as felsőoktatási felvételi eljárásról
Előadás másolata:

Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004

Nyelvtudás ma Magyarországon és az EU tagállamokban  A teljes lakosság 19,2%-a beszél valamilyen idegen nyelvet a 2001-es népszámlálás szerint  A 15 év feletti magyar lakosság 25%-a beszéli az öt fő nyugati nyelv egyikét  A tagállamokban a 15 év feletti lakosság 53%-a beszél legalább egy idegen nyelvet

A 15 év feletti lakosság nyelvtudása ma Magyarországon és a többi új EU- tagországban Eurobarométer, március

Szociális egyenlőtlenségek a nyelvtanulási lehetőségekben  Emelt óraszámban tanul: az anyagilag jobb helyzetben lévők 17.5%-a, a rosszabb helyzetben lévők 2.7 %-a  Magánórákat vesz: 11.4% a 0.8%-szal szemben

A Világ – Nyelv program fő céljai és alapelvei Jelentősen emelni a tanulók nyelvtudását  legalább két idegen nyelven  5-6 éven belül Célterület az általános és középiskola Pozitív diszkriminációt kell alkalmazni

Fejlesztések a közoktatásban  Nyelvi előkészítő évfolyam  Új nyelvi érettségi  Sikeres nyelvvizsga díjának visszatérítése  Világ – Nyelv pályázati csomag  2003/2004: a Nyelvtanulás Éve

Nyelvi előkészítő évfolyam  A 9. évfolyamon szeptember 1-től bevezethető egy intenzív nyelvtanulási szakasz: az órák legalább 40%-ában idegen nyelveket kell oktatni, 15%-ban pedig informatikát  évfolyam: emelt szintű érettségire felkészülés  Gimnáziumban és szakközépiskolában 1-1 osztályban, majd évente további 1-1 osztályban bevezethető

A nyelvi előkészítő évfolyam iskolatípus szerinti eloszlása A programot 406 intézményben indították el: 230 gimnáziumban, 171 szakközép- iskolában, 5 gimnázium és szakközépiskolában. (749 csoport)

A nyelvi előkészítő évfolyam országrészek szerinti eloszlása Az összes nyelvi előkészítő osztály 29%-a indult Budapesten szinte minden kerületben legalább 1 osztály átlagban 5 osztály kerületenként

A nyelvi előkészítő évfolyamok nyelvek szerinti eloszlása  angol vagy angol és egy másik nyelv67%  német vagy német és egy másik nyelv 31%  egyéb 2%

Felkészítés a nyelvi előkészítő évfolyam idegen nyelvi tartalmának tanításához  Ajánlások a helyi tanterv elkészítéséhez, módszertani javaslatokkal  Tantervi útmutató  Akkreditált, 30 órás továbbképzések OM-támogatással  Tanmenetjavaslat a számítógépes nyelvi órákra  Fórum a Világ – Nyelv honlapon  Konferenciák

Tervek a nyelvi előkészítő évfolyam folytatásához  további akkreditált, támogatott kurzusok  tanmenetjavaslatok a további évekre  a számítógépes nyelvoktatás további támogatása  az évfolyamok monitorozása, pedagógia kutatások

Új nyelvi érettségi 2005-től  Mind a négy alapkészséget méri  Kommunikatív kompetenciát vizsgál  Kiválthatja a nyelvvizsgát

Sikeres nyelvvizsga díjának visszatérítése  A 2003/2004-es tanévben végzős középiskolásoknak az OM visszatéríti sikeres nyelvvizsgájuk díját  Legfeljebb egy, C típusú középfokú nyelvvizsga díja igényelhető vissza

Világ – Nyelv pályázati csomag  2003-ban több mint ezer pályázóból közel ötszázat támogattunk  2004-ben 11 alprogram keretében 21 pályázati tevékenységre lehet pályázni  Új elemek: Alap-osan, Nyelv + számítógép, Mértékelés / idevágó Ph.D. kutatások támogatása

2003/ A Nyelvtanulás Éve  Nagyszabású rendezvény- és kiadványsorozat a nyelvtudás népszerűsítésére  Középiskolai nyelvi vetélkedő  Konferenciák A számítógépes nyelvoktatásról – 2004 március 6.: 600 érdeklődő, 300 résztvevő Az általános iskolai nyelvoktatásról – május 15.

Világ – Nyelv pályázati csomag  Minden nyelvoktatási szintet érint: közoktatás, felsőoktatás és felnőttképzés  Főbb területek: tanárképzés, továbbképzés, tartalomalapú nyelvoktatás, forrásközpontok létrehozása, kísérleti oktatási projektek, a nyelvtanulás terén hátrányt szenvedők támogatása, kevésbé tanult nyelvek tanítása

Máthé Elek Kapcsolat