EJTŐERNYŐS ÉS SIKLÓERNYŐS ESEMÉNYEK – 2009. KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2010. 04. 01. Janovics Ferenc balesetvizsgáló.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Advertisements

Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
TÁJÉKOZTATÓ A ÉV REPÜLÉSBIZTONSÁGI MUTATÓIRÓL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Dusa János balesetvizsgáló.
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (2) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
a Szabad Repülők Szövetsége (HFFA: Hungarian Free Flying Association)
REPÜLÉSBIZTONSÁG ÉV ÉRTÉKELÉSE Siklóernyős és ejtőernyős szakágak KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Janovics Ferenc balesetvizsgáló.
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
Kerekes László igazságügyi szakértő
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
BALESETVIZSGÁLÓ TANFOLYAM
Tájékoztató Fórum Észak Kelet-Pest Megyei Leader Egyesület 2170 Aszód Pesti út
KBSZ SZAKMAI NAPOK Jakabszállás, október 9. Janovics Ferenc balesetvizsgáló EJTŐERNYŐZÉS - SIKLÓERNYŐZÉS.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 26. Badovszky György balesetvizsgáló 5700 kg alatti helikopterek és merevszárnyú repülőgépek eseményei.
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Sipos Sándor főosztályvezető.
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK.
HELIKOPTER REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest,
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS SIÓFOK, OKTÓBER 25. JANOVICS FERENC BALESETVIZSGÁLÓ EJTŐERNYŐS ÉS SIKLÓERNYŐS ESEMÉNYEK 2006 JANUÁR-SZEPTEMBER.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL (I-IX. HÓ) KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Sipos Sándor repülési főosztályvezető.
EJTŐERNYŐS és SIKLÓERNYŐS ESEMÉNYEK 2006 KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Janovics Ferenc balesetvizsgáló.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Sipos Sándor Repülési főosztályvezető LÉGIKÖZLEKEDÉS.
A siklóernyőzés és a sárkányrepülés aktuális problémái
REPÜLÉSBIZTONSÁG STATISZTIKAI ADATAINAK ÁLTALÁNOS ISMERTETÉSE − (2008. I-VIII. hónapok) és a biztonsági ajánlások KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok,
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
A Vasúti vizsgaközpont. 49 /2004. EK, ,. 59 /2007. EK. ,
A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET HAZAI STATISZTIKAI ADATOK ALAPJÁN
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
SIKLÓERNYŐ-EJTŐERNYŐ-SÁRKÁNY statisztika és összehasonlítás
MIHÁLY PÉTER Nemzeti Közlekedési Hatóság
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK – kg tömegű légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Kovács Márk balesetvizsgáló.
VITORLÁZÓREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter 32/2009. (VI. 30.) KHEM rendelete a hajózó személyzet képzésérõl és szakszolgálati engedélyérõl.
1 TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, március 29. Sipos Sándor főosztályvezető.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Sipos Sándor főosztályvezető.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
1 ATM ESEMÉNYEK 2010-BEN KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, március 29. Németh Zoltán balesetvizsgáló.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK 2010
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET ALAKULÁSA KISGÉPES TERÜLETEN A HALÁLOS BALESETEK TÜKRÉBEN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. Sipos.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Sipos Sándor főosztályvezető.
ATM ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Németh Zoltán balesetvizsgáló.
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
Repüléseink jogi szabályozásának zavarai
Tájékoztatás az Európai Gazdaságélnkítő Csomagról ÚMVP MB Budapest, június 29. ÚMVP MB
Átláthatósági jelentések követelményei, tapasztalatok
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
A Vasúti vizsgaközpont
BGOK Konferencia Egy jogszabály születése –A „képzési rendelet” Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasútszabályozási Osztály.
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK kg és 5700 kg közötti légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Dusa János balesetvizsgáló.
1. Utolsó Padból Program szeptember
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
Pályaválasztás Pályaválasztás
A pilóta nélküli légijármű rendszerek hatósági tanúsítása
A STRATOSZ SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATA 2008 TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁHOZ KÉSZÜLT: AZ MKIK TÁMOGATÁSÁVAL, A STRATOSZ.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
SIKLÓERNYŐS BALESET PILIS, január 04.
1 A VITORLÁZÓ PILÓTÁK KOLLEKTÍV HIBAFELDOLGOZÁSÁNAK POZITÍV REPÜLÉSBIZTONSÁGI HATÁSAI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest / dr. Nacsa Zsuzsanna.
NÉHÁNY GONDOLAT A KISREPÜLŐTEREKRŐL …
A munkavégzéssel kapcsolatos legfontosabb munkavédelmi ismeretek
Változás a képzési rendszerben Jogszabályi előírások Szakképzési rendszerünk Jelenlegi képzéseink Képzési rendszer jövője Legfontosabb feladataink.
KBSZ ÚJ BEJELENTŐ FELÜLETÉNEK BEMUTATÁSA
MTSZ Oktatás Általános koncepció.
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Előadás másolata:

EJTŐERNYŐS ÉS SIKLÓERNYŐS ESEMÉNYEK – KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Janovics Ferenc balesetvizsgáló

ÉV BALESETI TÖRTÉNÉSEI

STATISZTIKA 3 Sérülési kategóriák Bejelentések megoszlása az okok szerint:  Starthiba09  Manőverhiba01  Földet érés12  Túlzott önbizalom01  Egyéb,felszállás után rosszul lett01  Egyéb, ejtőernyőnyitás utáni leoldásból technikai malőr01  Egyéb, az ejtőernyős kiugrás után nem találta a kioldót01  Egyéb, a kivizsgáláshoz nem kaptunk értékelhető adatot02  Egyéb, külföldön sérült01

ESEMÉNYEK OKAIK SZERINT 4 Siklóernyős esemény számok Ejtőernyős esemény számok Emberi tényező Tévesztés Döntésképtelenség022, 172,- Hiányos készségek 035, 115, 132, 235, , 110, 258, Észlelés hiánya 220, 094, 074, 002, 103, 237, , 137, Szabálysértés Rutinszerű200, , 121, 283, 288, Eseti072,141,

ÉV ESEMÉNYEIBŐL LEVONHATÓ KÖVETKEZTETÉSEK 1.  Ismerve a KBSZ-hez beérkezett bejelentések és a bejelentésre nem került esetek arányát, nagy a valószínűsége annak, hogy a képzés színvonala tovább csökkent az elmúlt évekhez képest. Mi lehet az oka, hiszen a starthibák, a manőverhibák, valamint a földet érés technikája ma is az oktatások és a vizsgák témakörei?  Az alapszintű (A) vizsga javasolt elméleti-gyakorlati központilag szervezett, és végrehajtott vizsgáztatása, valamint az ezekről készült dokumentációk központi kezelése nem megoldott, ezért ez a feladat a továbbiakban is a két szakág elhúzódó feladata.  A központilag irányított és gyűjtött alapfokú vizsgák dokumentációit nyílt anyaggá téve, követhetővé válna a siklórepülő képzettsége.  A jelenlegi tapasztalat szerint a balesetet követő időszakban az alapfokú és középfokú vizsgák dokumentációja nehezen követhető.  A siklóernyőzés orvosi követelményében nincs előrelépés, az NKH LI tájékoztatója szerint a 14/2002 KöViM-EüM Rendelet alapján a 2. Egészségügyi osztályba tartoznak a lajstromozásra nem kötelezett légijárművek is.

Ejtőernyős szakág frekventált repülésbiztonsági kérdése: A 2009-es év utolsó hónapjaira az MRSZ felszámolta az Ejtőernyő Gyártó és Javító Üzemét, amely azzal a repülésbiztonsági kérdéssel függ össze, hogy az MRSZ 1/2005 évi szakági intézkedésben meghatározott ejtőernyők nagyjavítását és időszakos bevizsgálását nem tudni ki fogja végrehajtani. A KBSZ december 28–án levélben kért ez irányú információt az NKH LI -től és az MRSZ elnökétől, azonban választ nem kaptunk. Siklórepülő szakág frekventált repülésbiztonsági kérdése: Az NKH LI július 23-án a Szabad Repülő Szövetsége lejárt Kiképzési Tematikáját nem hosszabbította meg. Kiképzési Tematika hiányában a év végéig csak az oktatás volt felfüggesztve január 01-től azonban csak az a személy repülhet önállóan, aki a már érvényét vesztett Kiképzési Tematika által meghatározott feltételeket végrehajtotta és ezt az illetékes szakmai vezetője igazolja. A Kiképzési Tematika hiányában nincs meg a repülni szándékozó siklóernyős pilóták szakmai szintet igazoló jogalapja ÉV ESEMÉNYEIBŐL LEVONHATÓ KÖVETKEZTETÉSEK 2.

2009. ÉV EJTŐERNYŐS BALESETE, ÉS A BELŐLE LEVONHATÓ KÖVETKEZTETÉS 7 2. sz. kép, siklás 1. sz. kép, gyorsítás

LÁTVÁNYOSSÁG, AMI A TÖMEGET VONZA sz. kép, a látvány

9 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !