LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK 2010 LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK 2010. - 750 kg és 5700 kg MTOM közötti légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2011. március 29. Dusa János balesetvizsgáló
ESEMÉNYEK Összes esemény 39 Baleset 6 6 repülőgép Súlyos esemény 5 4 repülőgép + 1 helikopter Esemény 25 19 repülőgép + 6 helikopter Intézkedést nem igényel 3 2 repülőgép + 1 helikopter
ESEMÉNYEK
ESEMÉNYEK CSOPORTOK SZERINT GCOL: 6 esemény 1 Baleset RE 1 esemény SCF-PP: 4 esemény SCF-NP: 2 esemény USOS: 2 esemény 2 Baleset FUEL: 1 esemény 1 Súlyos esemény LALT/CFIT: 2 esemény 2 Baleset OTHR/ICE: 2 esemény 2 Súlyos esemény ARC: 1 esemény 1 Súlyos esemény ATM: 14 esemény
ESEMÉNYEK CSOPORTOK SZERINT Ground collision - gurulás közben az árokba fordult, a pilóta papucsban vezetett
ESEMÉNYEK CSOPORTOK SZERINT - G-109 nekifutásnál a légcsavar a földbe csapott (03.30, 07.14)
ESEMÉNYEK CSOPORTOK SZERINT - Z-142 víztöltő aknába gurult, légcsavar sérült; - CESSNA-340 guruláskor a szegélylámpát kiütötte; - PA-46 nekifutáskor a pályát oldalra elhagyta, orrfutója kitörött;
ESEMÉNYEK CSOPORTOK SZERINT SCF-PP - PA-31 „Navaho” a jobb motor rendellenes működése miatt a felszállást megszakította. Ok a kevés tüzelőanyag a tartályokban. FUEL - Cessna-150 légifényképezés közben a tüzelőanyag elfogyott, kényszer leszállást végzett ICE - Cessna-182 jegesedése LALT/CFIT C-172 alacsony manőver közben átesett, C-152 párába/felhőbe repült, sturcspirálból lezuhant
ESEMÉNYEK CSOPORTOK SZERINT CFIT- felszállás után, térbeli helyzetét elvesztette és a földnek csapódott
TOVÁBBI „BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK” A vonatkozó szabályok betartásával az ilyen esetek elkerülhetők, ezért biztonsági ajánlás kiadására nincs szükség. A Vb nem talált olyan körülményt, amely biztonsági ajánlás kiadását indokolná.
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! dusa.janos@kbsz.hu www.kbsz.hu