A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET HAZAI STATISZTIKAI ADATOK ALAPJÁN KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, 2013. április 15. Bíró Ottó balesetvizsgáló
AZ ELŐADÁS TARTALMA A HAZAI REPÜLÉSBIZTONSÁG HELYZETE ÁTTEKINTÉSE MEGHATÁROZOTT (1; 2) REPÜLÉSBIZTONSÁGI TELJESÍTMÉNYMUTATÓK ALAPJÁN A REPÜLÉSBIZTONSÁG FEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI
Bejelentések száma éves szinten 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 Összesen 216 277 333 295 478 558 562 506 491 523 466
Balesetek és súlyos események alakulása éves szinten
Halálos balesetek száma A hazai menetrend szerinti forgalomban közlekedő légijárművekkel halálos légiközlekedési baleset az elmúlt tíz évben nem fordult elő.
HAZAI KERESKEDELMI FORGALOM
A súlyos események okai HAZAI KERESKEDELMI FORGALOM A súlyos események okai
Halálos balesetek száma HAZAI MTOM <2250KG Az események, súlyos események és balesetek számának alakulása 2002-2012 Év 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 Összesen Halálos balesetek száma 2 4 5 3 1 31 Áldozatok száma 7 9 49
A balesetek és halálos balesetek okai HAZAI MTOM <2250KG A balesetek és halálos balesetek okai
Halálos balesetek száma HAZAI LAJSTROMOZÁSRA NEM KÖTELEZETT LÉGIJÁRMŰVEK Az események, súlyos események és balesetek számának alakulása 2002-2012 Év 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 Összesen Halálos balesetek száma 3 1 2 4 19 Áldozatok száma
NEMZETKÖZI KITEKINTÉS MENETREND SZERINTI KERESKEDELMI FORGALOM A globálisan bekövetkezett halálos balesetek száma 10 millió felszállásra vonatkoztatva. (Forrás: ICAO) Megjegyzés: A diagram nem tartalmazza a jogellenes beavatkozás miatt bekövetkezett eseteket.
Baleset SMS; SSP hiányossága. ICAO Függelékek: (1; 6; 8; 11; 13; 14) Repülésbiztonsági Program: (SSP) Repülésbiztonság menedzsment rendszerek: (SMS) Elfogadható repülésbiztonsági szint: (ALoS) Baleset SMS; SSP hiányossága.
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! biro.otto@kbsz.hu www.kbsz.hu