A KBSZ 2006. ÉVI BESZÁMOLÓJA A KORMÁNY FELÉ KBSZ SZAKMAI NAPOK Jakabszállás, 2007. október 9. Mészáros László főigazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Munkavédelmi hatósági tevékenysége, az ellenőrzések munkaegészségügyi tapasztalatai munkavédelmi hatósági tevékenysége, az ellenőrzések munkaegészségügyi.
Advertisements

TÁJÉKOZTATÓ A ÉV REPÜLÉSBIZTONSÁGI MUTATÓIRÓL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Dusa János balesetvizsgáló.
a Szabad Repülők Szövetsége (HFFA: Hungarian Free Flying Association)
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Kerekes László igazságügyi szakértő
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
KBSZ szakmai találkozó Siófok, április 08.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Storczer László balesetvizsgáló KÖZFORGALMI REPÜLÉS (NAGYGÉPEK) REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZETE 2006-BAN.
KBSZ SZAKMAI NAPOK Jakabszállás, október 9. Janovics Ferenc balesetvizsgáló EJTŐERNYŐZÉS - SIKLÓERNYŐZÉS.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 26. Badovszky György balesetvizsgáló 5700 kg alatti helikopterek és merevszárnyú repülőgépek eseményei.
A tételek eljuttatása az iskolákba
KBSZ SZAKMAI NAPOK Siófok, október Bajkó Erika kommunikációs vezető A KBSZ JELENTÉSI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI KÖTELEZETTSÉGEI.
KÖZFORGALMI REPÜLÉS (NAGYGÉPEK) REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZETE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Storczer László balesetvizsgáló.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Sipos Sándor főosztályvezető.
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Pál László balesetvizsgáló LÉGIFORGALMI SZOLGÁLATOKKAL KAPCSOLATOS ESEMÉNYEK.
HELIKOPTER REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest,
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS SIÓFOK, OKTÓBER 25. JANOVICS FERENC BALESETVIZSGÁLÓ EJTŐERNYŐS ÉS SIKLÓERNYŐS ESEMÉNYEK 2006 JANUÁR-SZEPTEMBER.
KÖZFORGALMI REPÜLÉS (NAGYGÉPEK) REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZETE KBSZ SZAKMAI NAPOK Jakabszállás, október 9. Storczer László balesetvizsgáló.
AZ 5700 KG FELSZÁLLÓ TÖMEG FELETTI LÉGIJÁRMŰVEK BIZTONSÁGI HELYZETE KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Agárd, április 12. Storczer László balesetvizsgáló.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL (I-IX. HÓ) KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Sipos Sándor repülési főosztályvezető.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Pál László balesetvizsgáló ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK 2006.
EJTŐERNYŐS és SIKLÓERNYŐS ESEMÉNYEK 2006 KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS Agárd, április 12. Janovics Ferenc balesetvizsgáló.
Várható változások a légiközlekedést érintő európai uniós jogi szabályozásban október 7.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Sipos Sándor Repülési főosztályvezető LÉGIKÖZLEKEDÉS.
REPÜLÉSBIZTONSÁG STATISZTIKAI ADATAINAK ÁLTALÁNOS ISMERTETÉSE − (2008. I-VIII. hónapok) és a biztonsági ajánlások KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok,
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET HAZAI STATISZTIKAI ADATOK ALAPJÁN
RIASZTÁS, KUTATÁS-MENTÉS ÉS AZ
MIHÁLY PÉTER Nemzeti Közlekedési Hatóság
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK – kg tömegű légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Kovács Márk balesetvizsgáló.
HELIKOPTER REPÜLÉS – KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
VITORLÁZÓREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter 32/2009. (VI. 30.) KHEM rendelete a hajózó személyzet képzésérõl és szakszolgálati engedélyérõl.
1 TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, március 29. Sipos Sándor főosztályvezető.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Sipos Sándor főosztályvezető.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK 2010
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET ALAKULÁSA KISGÉPES TERÜLETEN A HALÁLOS BALESETEK TÜKRÉBEN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. Sipos.
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK – HAJÓZÁS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató A ÉVI CLXXXIV. TÖRVÉNY JÚLIUS 13-TÓL HATÁLYBA LÉPETT MÓDOSÍTÁSA.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Sipos Sándor főosztályvezető.
EJTŐERNYŐS ÉS SIKLÓERNYŐS ESEMÉNYEK – KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Janovics Ferenc balesetvizsgáló.
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
1 VÁLTOZÁSOK A SZAKMAI ÉS AZ ÜZEMBEN TARTÓI VIZSGÁLATRA VONATKOZÓ SZABÁLYOKBAN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. dr. Horváth Diána.
szakmérnök hallgatók számára
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Pillanatfelvétel a magyar közbeszerzési rendszerről dr. Patay Géza.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK kg és 5700 kg közötti légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Dusa János balesetvizsgáló.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
A pilóta nélküli légijármű rendszerek hatósági tanúsítása
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
KBSZ ÚJ BEJELENTŐ FELÜLETÉNEK BEMUTATÁSA
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
A polgári légiközlekedés általános repülésbiztonsági helyzete 2016-ban
Előadás másolata:

A KBSZ ÉVI BESZÁMOLÓJA A KORMÁNY FELÉ KBSZ SZAKMAI NAPOK Jakabszállás, október 9. Mészáros László főigazgató

2 BEJELENTÉSEK SZÁMÁNAK ALAKULÁSA PoLéBiSz KBSZ Összes bejelentések száma Tényleges repülőesemények száma* Ebből külföldi lajstromban lévő légijárművet érintett

3 REPÜLŐESEMÉNYEK MEGOSZLÁSA ESEMÉNYKATEGÓRIÁK SZERINT PoLéBiSz KBSZ Balesetek Súlyos repülőesemények Repülőesemények

4 REPÜLŐESEMÉNYEK MEGOSZLÁSA LÉGIJÁRMŰ TÖMEGHATÁR SZERINT Tényleges repülőesemények (231) (357) 5700 kg felszálló tömeg felett* kg felszálló tömeg alatt*

5 LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESETEK ALAKULÁSA Balesetek számaBaleseteken belül halálos balesetek száma Balesetben elhunytak PoLéBiSz KBSZ

6 A BALESETEK MEGOSZLÁSA AZ EGYES LÉGIJÁRMŰ KATEGÓRIÁK KÖZÖTT Balesetek száma 5700 kg felszálló tömeg fölött Balesetek száma 5700 kg felszálló tömeg alatt PoLéBiSz KBSZ

7 LÉGIKÖZLEKEDÉSI BALESETEK Baleset Külföldi lajstromú légijárművel Magyarországon Magyar lajstromú (nyilvántartású) légijárművel külföldön PoLéBiSz KBSZ200647

8 A SÚLYOS REPÜLŐESEMÉNYEK MEGOSZLÁSA AZ EGYES LÉGIJÁRMŰ KATEGÓRIÁK KÖZÖTT 5700 kg. felszálló tömeg fölötti légijárművek 5700 kg. felszálló tömeg alatti légijárművek PoLéBiSz KBSZ

9 A BEJELENTÉSEK KIVIZSGÁLÁSA VIZSGÁLATI HATÁSKÖR SZERINT PoLéBiSz KBSZ Vizsgáló szervezet PoLéBiSz/KBSZ Külföldi hatóság Üzemeltetői biztonsági szervezet KBSZ részéről Intézkedést nem igényelt*

10 ÖSSZEFOGLALÓAN megállapítható, hogy a kereskedelmi célú légi közlekedés területén a légitársaságok folyamatosan bővülő géppark és növekvő teljesítmények mellett őrzik meg alapvetően biztonságosnak értékelhető működésüket. Ugyanakkor a hobbi repülők körében, illetve a mezőgazdasági célú repülésben egyre több az olyan jellegű esemény, amely mögött előidéző okként a szabályok tudatos figyelmen kívül hagyása áll. ÁLTALÁNOS TAPASZTALATOK

11 REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET ÉRTÉKELÉSE kg max. felszálló tömeg feletti magyar lajstromozású légijárművek Légijármű-park (érvényes légialk. engedéllyel) db* Repült órákLeszállások szám 2000*75 789*47 599* 2001*67 059*34 597* 2002** ** ** **

12 REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET ÉRTÉKELÉSE kg max. felszálló tömeg feletti kategória repülőeseményei PoLéBiSz KBSZ Balesetek Súlyos repülőesemények Repülőesemények

13 A BEJELENTÉSEK MEGOSZLÁSA A BEJELENTÉSKOR FELTÉTELEZETT OKOK SZERINT kg max. felszálló tömeg feletti kategória PoLéBiSz KBSZ repülőgép üzemeltetőtől független műszaki meghibásodása ismétlődő meghibásodás - 3 beteg utas, személyzet 5 12 emberi tényező 3 21 madárral, illetve állattal való ütközés légiforgalmi vonatkozású villámcsapás, illetve elektromos kisülés 5 6 egyéb 37 41

14 SÚLYOS REPÜLŐESEMÉNYEK kg max. felszálló tömeg feletti kategória súlyos repülőeseményeinek megoszlása a repülés fázisa szerint

15 ÖSSZEFOGLALVA: ha figyelembe vesszük a géppark folyamatos bővülését és a repült óraszámok emelkedését, akkor úgy kell értékelnünk, hogy a kereskedelmi célú repülésben a közlekedésbiztonsági helyzet folyamatosan javuló tendenciát mutat KG MAX. FELSZÁLLÓ TÖMEG FELETTI KATEGÓRIA

16 REPÜLŐESEMÉNYEK MEGOSZLÁSA kg max. felszálló tömeg alatti kategóriában PoLéBiSz KBSZ Balesetek Súlyos események Események

17 A BALESETEK MEGOSZLÁSA A FŐBB LÉGIJÁRMŰ CSOPORTOK KÖZÖTT kg max. felszálló tömeg alatti kategóriában 5700 max. felszálló tömeg alatti merev szárnyú motoros légijárművek helikopter UL, motoros és gyalog sárkány, siklórepülő, ejtőernyő, vitorlázó repülőgép PoLéBiSz KBSZ

18 AZ EMBERI TÉNYEZŐ SZEREPE - a motoros repülőgépek (5700 kg felszálló tömeg alatt) évi eseményeinél a bejelentéskor feltételezett okok szerint Az esemény oka Helikopter Motoros repülőgépek Műszaki tényező519 Emberi tényező Tévesztés Döntésképtelenség02 Hiányos készségek26 Észlelés hiánya13 Szabályszegés Rutinszerű19 Eseti19

19 ÖSSZEFOGLALÓAN: az 5700 kg max. felszálló tömeg alatti kategóriában tapasztalható tendenciákból a KBSZ évben a hatósági felügyelet visszatartó erejének csökkenésére következtetett úgy a forgalom, mint az oktatás területén. A hatóság ellenőrző tevékenysége érezhetően erősödött a Nemzeti Közlekedési Hatóság január 1-ével történt megalakulását követően, elsősorban a nyári szezonban. Ugyancsak tendenciaként értékelhető, hogy a hobbi- és sportrepülők egy bizonyos, de a többséget jelentő körében anyagi okokból általában csökken a repülési teljesítmény és a kevesebb gyakorlat fokozottabb balesetveszély forrása KG MAX. FELSZÁLLÓ TÖMEG ALATTI KATEGÓRIA

20 LÉGIFORGALMI VONATKOZÁSÚ (ATM) ESEMÉNYEK - légiforgalmi adatok (db) PoLéBiSz KBSZ Átrepülő forgalom Ferihegyi induló/érkező forgalom Mindösszesen

21 ATM ESEMÉNYKATEGÓRIÁK STATISZTIKAI ELOSZLÁSA PoLéBiSzKBSZ baleset 00 súlyos repülőesemény 87 repülőesemény komoly repülőesemény 32 jelentős repülőesemény 711 repülőesemény 1742

22 ÖSSZEFOGLALVA A magyar légtér alapvetően biztonságos. Vannak azonban olyan tenden- ciák, amelyek figyelemmel kisérése a jövőben fokozottan ajánlott. Ezek: közvetlen balesetveszélyt még nem okozott, de a KBSZ egyre több esetben regisztrálja ellenőrzött légtérben közforgalmi repülőgépek részéről a sebességkorlátozás túllépését, bár a katonai célú repülésekre kijelölt ellenőrzött légterek egyre kevesebb esetben korlátozzák a polgári hobbi és sportcélú repülést, mégis egyre többször sértik meg a „kisgépes” pilóták e légterek használatának szabályait, a különféle szabályozási intézkedések ellenére visszatérő probléma, hogy a közforgalmi repülés által használt ellenőrzött légtérbe motor nélküli légijárművekkel engedély nélkül repülnek be hobbi pilóták, e jelenség ellen hatásosabban fellépni csak a légtér fokozott ellenőrzésével, a légtérstruktúra felülvizsgálatával lehetne.

23 KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET!