HAJÓZÁSI ADATRÖGZÍTŐ - Voyage Data Recorder KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Kiss László balesetvizsgáló
2 QUEEN VICTORIA
JELENTŐS HAJÓZÁSI BALESETEK 3
SOLAS V. FEJEZET július 1. után épült személyhajók és a 3000 BRT feletti hajók. a 2002.július 1. előtt épült Ro-Ro személyhajókra a 2002.július 1. utáni első regiszteri szemlén kell felszerelni BRT hajók, melyek július 1. előtt épültek július BRT feletti hajók, melyek július 1. előtt épültek 2009.július 1. 4
AZ ADATRÖGZÍTŐ HASZNÁLATÁNAK CÉLJA 5 Megbízható objektív adatszolgáltatás egy esetleges baleset bekövetkezése esetén a balesetvizsgálóknak, ezáltal a bekövetkezett baleset oka(i), illetve a felelősség könnyen megállapítható.
A HAJÓZÁSI ADATRÖGZÍTŐ BLOKKDIAGRAMJA 6
AZ ADATRÖGZÍTŐ ÁLTAL RÖGZÍTETT ADATOK Dátum (óra,perc,másodperc) A hajó pozíciója A hajó pillanatnyi sebessége A hajó útiránya A szél sebessége,és iránya A kormánylapát állásszöge A főgép fordulatszáma A VHF rádión történő kommunikáció ill. a kormányállásban elhangzó szöveg Radarkép (15 másodpercenként) Vízmélység 7
AZ ADATRÖGZÍTŐ KAPSZULA FAJTÁI Rögzített (legfelső fedélzeten) Előnye:30 napig folyamatosan sugározza a rajta elhelyezett rádió beacon a jeleket, mechanikai igénybevételeknek jobban ellenáll. 8
RÁDIÓ BEACON 9 30 napig képes rádiójelet sugározni 37.5 khz frekvencián, amint a víz alá merül 1 órán át 1100 C°-ot ki kell bírnia 10 órán keresztül 260 C° 6000 m mélységet képes elviselni 30 napig
FELÚSZÓ KAPSZULA Könnyebb és gyorsabb adat hozzáférést biztosít, mint a rögzített kivitelű. Használata esetén nincs szükség EPIRB bójára. Emergency Position Indicating Radio Beacon 10
EPIRB BÓJA ALULNÉZET 11
REMOTE ALARM PANEL 12 A kormányállásban van felszerelve. Az egész rendszer működéséről tájékoztat.
ADATLETÖLTÉS 13 Adatletöltés a rögzített kapszulából
ADATLETÖLTÉS A MEREV LEMEZRŐL 14
MASTER DISPLAY 15
16 HAJÓ POZÍCIÓJA ILLETVE SEBESSÉGE
FŐGÉP ÉS A HAJÓCSAVAR ADATAI 17
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 18