2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, 2008. április 10. Gincsai János főosztályvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KBSZ NEMZETKÖZI TAPASZTALATAI
Advertisements

OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
KISVASÚT – NAGY BAJ - események keskenynyomközű vasutakon
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
BALESETVIZSGÁLÓ TANFOLYAM
RIVER INFORMATION SERVICES
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
AZ ELMÚLT IDŐSZAK TAPASZTALATAI - a KBSZ szemszögéből
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
BALESETI STATISZTIKA - a vasútbiztonsági irányelv változása KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 31. Gincsai János főosztályvezető.
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Állam munkavédelmi feladatai
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
KBSZ SZAKMAI NAPOK Siófok, október Bajkó Erika kommunikációs vezető A KBSZ JELENTÉSI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI KÖTELEZETTSÉGEI.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, október 26. Gincsai János főosztályvezető KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY BEMUTATÁSA.
A KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY 2008.ÉVI ESEMÉNYEINEK STATISZTIKAI ELEMZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, Mihály András balesetvizsgáló.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS SIÓFOK október 24. Orosz Dalma főosztályvezető KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY megalakulása és tevékenysége (Azért dolgozunk,
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Sipos Sándor főosztályvezető.
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
A KBSZ ÉVI BESZÁMOLÓJA A KORMÁNY FELÉ KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Mészáros László főigazgató.
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető.
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL (I-IX. HÓ) KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Sipos Sándor repülési főosztályvezető.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok, október 25. Sipos Sándor Repülési főosztályvezető LÉGIKÖZLEKEDÉS.
REPÜLÉSBIZTONSÁG STATISZTIKAI ADATAINAK ÁLTALÁNOS ISMERTETÉSE − (2008. I-VIII. hónapok) és a biztonsági ajánlások KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Siófok,
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
MŰSZAKI MEGHIBÁSODÁS? - Avagy mi okozhat műszaki meghibásodást
VASÚTI KÖZLEKEDÉS 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT
A ÉVI CLXXXIV. TÖRVÉNY JÚLIUS 1-TŐL HATÁLYBA LÉPETT MÓDOSÍTÁSA
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.
A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET HAZAI STATISZTIKAI ADATOK ALAPJÁN
Vonatok ütközése Tárnok, március 14. Rózsa János
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
SIKLÓERNYŐ-EJTŐERNYŐ-SÁRKÁNY statisztika és összehasonlítás
RIASZTÁS, KUTATÁS-MENTÉS ÉS AZ
VITORLÁZÓREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
1 TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, március 29. Sipos Sándor főosztályvezető.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET ALAKULÁSA KISGÉPES TERÜLETEN A HALÁLOS BALESETEK TÜKRÉBEN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. Sipos.
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK – HAJÓZÁS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató A ÉVI CLXXXIV. TÖRVÉNY JÚLIUS 13-TÓL HATÁLYBA LÉPETT MÓDOSÍTÁSA.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Sipos Sándor főosztályvezető.
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
1 VÁLTOZÁSOK A SZAKMAI ÉS AZ ÜZEMBEN TARTÓI VIZSGÁLATRA VONATKOZÓ SZABÁLYOKBAN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. dr. Horváth Diána.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Vasútszabályozási Osztály
Európai vasúti körkép hatósági szemmel
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
TÓCÓVÖLGY – BALMAZÚJVÁROS AS 41 VASÚTI BALESET KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Karosi Róbert balesetvizsgáló.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
Előadás másolata:

2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető

BEJELENTÉSEK Bejelentések/Vizsgálatok/ Biztonsági Ajánlások I. né Légiközlekedés479/71521/ /5+1 Vasúti közlekedés178/16*478/9136/5 Víziközlekedés 66/17*59/917/3 KBSZ 24 órás baleseti ügyeletére 2007-ben összesen 1058 (723) bejelentés érkezett. * A vasúti és a hajózási szakterület március 1-től látja el tevékenységét.

3 BEJELENTÉSEK  Leggyorsabb bejelentés: 8 perc (Szőny: 17 perc)  3 óránál későbbi bejelentés: 8 db (hajnali kábellopás, felsővezetéki probléma)  Átlag: 42 perc  Korrigált átlag: 37 perc (a 8 kirívóan lassú figyelmen kívül hagyásával)  Negatív példák:  Halálos útátjáróban történt ütközés: 1 óra 33 perc  Szembeközlekedés: az osztrák kivizsgáló szerv értesítette a KBSZ-t elsőként A bejelentések gyorsasága

4 KBSZ által vizsgált események  Ütközés: 1 eset (Pestszentlőrinc, anyagszállító tgk.)  Siklás: 2 eset (Szolnok tartálykocsi, Bp. Keleti)  Útátjáróban történt baleset: 3 eset (Tócóvölgy)  Mozgó vasúti jármű okozta személyi sérülés:  Tűzeset:  Egyéb: Váratlan vasúti esemény Vasúti baleset Súlyos vasúti baleset 1 eset Szőny  Jelzőmeghaladás (szembeközl.): 1 eset (Zagyvapálfalva)  Egyéb (áramütés): 1 eset (Kaba, gyermek)

5 VASÚTI BALESET A vasutat – a helyi vasút kivételével - mint személyszállításra és árutovábbításra szolgáló kötöttpályás közlekedési rendszert és annak tartozékait, a vasúti pályát és annak tartozékait, az üzemi létesítményeket és a vasúti járműveket érintő, a vasúti közlekedés során bekövetkező személyi sérüléssel, jelentős anyagi kárral, környezet jelentős szennyezésével, a vasúti közlekedés biztonságának veszélyeztetésével, vagy a vasúti rendszer üzemeltetésének jelentős megzavarásával járó esemény (pl.: ütközés, kisiklás, baleset vasúti átjáróban, mozgó jármű okozta személyi sérülés, tűzeset) (2005. évi CLXXXIV. törvény) „baleset” „vasúti baleset” („Accident”) olyan nem kívánt vagy nem szándékos váratlan esemény, illetve ilyen események sajátos láncolata, amelynek káros következményei vannak. A balesetek a következő kategóriákra oszthatók: ütközés, kisiklás, balesetek vasúti átjárókban, mozgó járművek okozta személyi sérülés, tűzesetek és egyéb balesetek. (2004/49 EK irányelv 3. cikk k, pont)

6 STATISZTIKA „Az ebben a mellékletben szereplő adatok esetében a Magyarországon alkalmazott meghatározások használhatók a mutatókra és a költségszámítási módszerekre vonatkozóan…” (40/2006. GKM r. 2. melléklet) Vonatkozó szabályozók: 92/2003., 1192/2003. EK rendeletek 40/2006. GKM rendelet 2004/49 EK irányelv évi CLXXXIV. törvény ERA, EUROSTAT iránymutatások, módszerek

7 BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK A év során összesen 16 biztonsági ajánlás került kiadásra, 8 esemény kapcsán.  Végrehajtva: 3 db  Elfogadva: 1 db  Vitatott: 2 db  Újkér mh. – MRN sebességének előírása  Rákos-Pécel – sorompó használhatatlan, ha kidőlt Azonnali biztonsági ajánlások: 6 db/4 esemény

8 BIZTONSÁGI AJÁNLÁSOK  Végrehajtva: 2 db  Elfogadva: 5 (2) db  Vitatott: 3 (6) db Balatonmáriafürdő – mozdonyok légkondicionálása Balatonmáriafürdő – jelenlétes fszt. szerepe Balatonmáriafürdő – mozdonyrádió (450 és 160 MHz) Érd-Tárnok – hangrögzítés (forgalomirányítók,biztosítóberendezési diszpécserek, forgalmi szolgálattevők fővonalon) Biztonsági ajánlások: 10 db/4 esemény A év során összesen 16 biztonsági ajánlás került kiadásra, 8 esemény kapcsán.

9 NEMZETKÖZI KAPCSOLATOK  Bukarestben is megkezdte működését a társszervezetünk, területi irodák nyitását is tervezik (pl.: Temesváron)  Német nyelvű balesetvizsgáló szervezetek félévenkénti találkozója (2008. április 1-2., Prága)  ERA  Éves jelentés  Baleseti okok csoportosítása  Biztonsági ajánlások  Kompetencia és képzés  Várható új feladatok: vizsgálati módszerek és eljárások egységesítése ( )

10 KIEMELT FELADATOK  Átlagos vizsgálati idő csökkentése  A mozgó vasúti járművek okozta személyi sérülések áttekintése  Balesetvizsgáló képzés indítása a BME-vel közösen  Jogszabálymódosítás: Definíciók Üzembentartói vizsgálat  BKV bevonása a munkánkba (HÉV – elővárosi vasút)  Adatrögzítő kiértékelő labor üzembe helyezése  Továbbképzések: Szakmai: forgalom, biztosítóberendezés, menetíró Számítástechnikai Nyelvi

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!