A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG KORMÁNYÁNAK PROGRAMJA Budapest, 2006

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kormányszóvivői tájékoztató NYUGDÍJ-INTÉZKEDÉSEK 2006.
Advertisements

GKI Zrt., Bér- és bérteher-reform Akar László vezérigazgató március 10.
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
Fenntartható és megfelelő nyugdíjrendszer
A Kormány intézkedései és tervei
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Elkülönített állami pénzalapok
A FIDESZ-KDNP ÉVI ADÓEMELÉSEI. KORMÁNYZATI JAVASLATRA BEVEZETETT ADÓEMELÉSEK Dr. Matolcsy György, nemzetgazdasági miniszter NŐ A SZEMÉLYI.
1 TÁRSASÁGI ADÓ Többször módosított évi LXXXI. tv. jellemzői A költségvetési bevételekben évről-évre kb. 6-8 %-ot képvisel.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
„Nyugdíjrendszerváltás 2010” avagy jogfosztás a nép nevében Szikra Dorottya, ELTE TÁTK Lakner Zoltán, ELTE TÁTK.
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
Sajtótájékoztató július 25. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Luxemburg, Málta,Hollandia
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
A magyar gazdaság Dr. Veres János pénzügyminiszter október 13.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
ADÓZÁS © A LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSOK 2008-TÓL dr. Laáb Ágnes BME Pénzügyek Tanszék egyetemi docens elérhetőség: telefon: ,
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai Debrecen,
1Magyar Közgazdasági Társaság Előadó: Magyari László Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Budapest, november 6. A MAGYAR NEMZETGAZDASÁGI.
A magyar költségvetés kiadási szerkezete nemzetközi összehasonlításban
Adórendszer és feketegazdaság – évi intézkedések december 5-6. Karácsony Imréné szakállamtitkár Pénzügyminisztérium.
A spanyol gazdaság jelenlegi problémái Éltető Andrea - MTA VKI április 15.
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
szakmérnök hallgatók számára
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Segélyezési rendszer átalakítása
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Nemzeti Területfejlesztési Hivatal A RÉGIÓÉPÍTÉS ÉVE ,3 MILLIÁRD FORINT ÁTADOTT FORRÁS A RÉGIÓKNAK március 17. Kormányszóvivői sajtótájékoztató.
Kormányszóvivői tájékoztató ELSZÁMOLÁS Biztonságosabb időskor – felzárkózó nyugdíjak.
Kormányszóvivői tájékoztató Olcsóbb, hatékonyabb állam Szilvásy György a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter.
Szép esténk lesz…? Varga Mihály október 14. Fidesz- Magyar Polgári Szövetség Országgyűlés Képviselőcsoport Gazdasági Kabinet FIDESZ GAZDASÁGI KABINET.
RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. A személyi jövedelemadó évi változásai Lucz Zoltánné főosztályvezető Pénzügyminisztérium.
Válság felé sodródik a magyar gazdaság A gazdaság állapota 4 Tovább csökkent a gazdasági növekedés, a legfrissebb adatok szerint 2,4 %-ra esett vissza.
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai elképzelései Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai.
Osztalékadó. Osztalékadó A Medgyessy-Gyurcsány-kormány adóreformja I. 550 milliárd Ft elvonás évente (55 ezer Ft/fő) 22 adóemelés Áfa radikális.
Felzárkózás helyett távolodás az eurós követelményektől Varga Mihály, április 21.
Foglalkoztatáspolitika és makrogazdasági stabilitás Herczeg Attila Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium szeptember 8.
2010 : KIHÍVÁSOK ÉVE A PÉNZÜGYI SZEKTORBAN Kisbenedek Péter, MABISZ október 5.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
A hazai fiskális politika általános kérdései és kihívásai 42. Közgazdász-vándorgyűlés Eger, augusztus
Az adóreform lehetséges irányai Palócz Éva Kopint-Tárki Zrt.
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
Megszorítások, reformok, versenyképesség – Magyarország 2006.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
ADÓ Adótörvény változások 2006/2007 Demetrovics Gergely, szenior menedzser február 2.
„BÍZUNK MAGYARORSZÁGBAN” Garamhegyi Ábel Államtitkár Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A évi személyi jövedelemadó- és Tao-bevallások tapasztalatai, valamint kata és kiva jellemzők Komárom-Esztergom megyében Karácsonyi Norbert igazgató.
NAV Veszprém Megyei Adóigazgatósága
Az adó- és illetéktörvények változásainak hatása a vállalkozási szférára Dr. Parragh László Elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Új egyensúly Tervezettnél jobban csökken az államháztartás hiánya.
Egyéni vállalkozásból származó jövedelem adózása Mezőgazdasági kistermelők adózása TB járulékok.
Az euró bevezetésének lehetőségei Magyarországon Tabák Péter Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium Budapest, május 23.
Kormányszóvivői Iroda Cselekedni most és mindenkiért Adatok és tények a Medgyessy-kormány egy évéről május 24.
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Magyar gazdaságpolitika a rendszerváltás után 2. A 2010 utáni korszak
Költségvetés.
Előadás másolata:

A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG KORMÁNYÁNAK PROGRAMJA 2006-2010 Budapest, 2006 A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG KORMÁNYÁNAK PROGRAMJA 2006-2010 Budapest, 2006. június

Felzárkózik a gazdaság

Jó helyezés a visegrádi országok között

Gyors ütemben nő az ipari termelés

Nőnek a beruházások

Gyors ütemben nőnek a jövedelmek

Ciklikusan megbomló egyensúly

Új Magyarország – Új egyensúly Verseny és szolidaritás Hatékonyság és igazságosság Jogok és kötelezettségek Köz és magánfelelősség Állam és állampolgár Állam és gazdaság Bevételek és kiadások

Tartós egyensúly megteremtése a gazdaságban Államreform – kiadások csökkentése Nagyobb állampolgári felelősség – eltitkolt jövedelmek kifehérítése, szolidaritás Egyéb egyensúlyjavító intézkedések

Csökken a minisztériumokban foglalkoztatottak létszáma A minisztériumok igazgatásának létszáma   2006. eredeti létszám Új minisztériumok engedélyezett létszáma Létszám változása Politikai és közigazgatási államtitkár (új: államtitkár) 42 15 - 64% Helyettes államtitkár (új: szakállamtitkár) 95 51 - 46% főosztályvezető 426 230 felsővezetők összesen 563 296 - 47% Minisztériumok engedélyezett létszáma összesen 8 057 6 167 - 23%

Csökken a minisztériumi gépkocsik száma Ma használt 751 db Csökkentett 433 db

Csökken a minisztériumok működési költsége

Új kormányzati negyed

Költségvetési intézmények átalakítása 192 megyei szervezet regionális átszervezése 119 intézmény összevonása 32 intézmény megszüntetése Létszámcsökkenés 12 500 fő Költségcsökkenés 37 milliárd Ft

Intézményi, politikai reformok Országgyűlési képviselők számának csökkentése Önkormányzati képviselők számának csökkentése Képviselőkre vonatkozó összeférhetetlenségi szabályok szigorítása, a képviselők mentelmi jogának korlátozása Pártok gazdálkodásának átláthatóbbá és ellenőrizhetőbbé tétele

Modern közigazgatás – szolgáltató állam 11-re csökken a minisztériumok száma, és kevesebb önálló országos hatáskörű szervezetet kell működtetni Drasztikusan csökkenteni kell az ún. dekoncentrált hivatalok számát A rendszerváltozás óta első ízben készül törvény a minisztériumok, a kormányhivatalok működésének általános szabályairól A területi államigazgatási szervek tevékenysége a régiókba koncentrálódik A Kormány felülvizsgálja és átvilágítja több mint nyolcszáz állami szerv és háromszáznál több állami részvétellel működő gazdasági társaság és alapítvány tevékenységét A vezetési szintek, a vezetők száma csökken

Önkormányzati reform A választott önkormányzattal rendelkező régiók létrehozása, ezáltal a megyei közgyűlések helyett regionális közgyűlések működnek majd Cél az önkormányzatok kistérségi társulásainak megerősítése

Reform a gazdaságban A Kormány elkötelezett, hogy az államháztartás és az adórendszer reformjával hosszú távon is egyensúlyi, és ugyanakkor növekedési pályára helyezi a magyar gazdaságot.

2001-től kezdődően ismét fokozatosan felborult az egyensúly, melyben szerepet játszott: A 2001-től követett, elhibázott gazdaságpolitika, amely a forint hirtelen felértékelésével, a minimálbérek drasztikus emelésével jelentősen rontotta a magyar vállalkozások versenyképességét A választásokhoz közeledve az állami kiadásokat növelő jóléti intézkedések és megugró állami beruházások

A Medgyessy-kormány 2002-2003-ban – miközben elődje valamennyi kötelezettségét átvállalta – a választási ígéreteinek megfelelően újabb jelentős és tartós kiadásokkal járó kötelezettségeket rótt az államra

A Medgyessy-kormány 50%-kal emelte a közalkalmazottak bérét, ami éves szinten 4-500 milliárddal növeli az állam kiadásait Bevezette a 13. havi nyugdíjat, ami idén már 170 milliárd forint többletkiadást jelent Felemelte az özvegyi nyugdíjat, és lehetővé tette a méltányossági nyugdíjemelést, ami éves szinten újabb 40 milliárd forint tartós többletkiadás Felgyorsította az autópálya-építést, ami 4 év alatt közel 1000 milliárd forint többletkiadást jelent

A tartós egyensúly megteremtése 2006-2008 Rövid távon a költségvetési egyensúly helyreállítása Közép- és hosszú távon szerkezet átalakító reformok, melyek biztosítják, hogy az állam takarékos és felelős módon gazdálkodjon a közpénzekkel

Kiadáscsökkentő intézkedések 2006-ban 170 milliárd Ft értékben zárolás a központi költségvetési szerveknél és a szakmai fejezeti kezelésű előirányzatoknál az államháztartási tartalék zárolása intézkedések a gyógyszertámogatás és a gyógyító-megelőző ellátás többletköltségeinek mérséklésére

Felelősség - eltitkolt jövedelmek kifehérítése 10 000 adózó vagyonosodási vizsgálata – kedvezményes önellenőrzés Házipénztár utáni fizetési kötelezettség – kedvezmény az önkéntes csökkentésre Vállalkozások elvárt társasági adója Külföldön lévő vagyonok kedvezményes hazautalásának lehetősége Hatékonyabb fellépés az adócsalókkal szemben

Felelősség – szolidaritási adó 2007-től magánszemélyeknél: a 6 millió forint feletti jövedelem 4%-a 2006. szeptemberétől a vállalkozásoknál: az adózás előtti nyereség 4%-a

Felelősség – a vagyon kötelez 2008-tól az átlagos értéket meghaladó lakó és üdülőingatlanok után bevezetésre kerül az ingatlanadó, amit a vagyon nagysága szerint differenciáltan kell fizetni.

Egyensúly javító intézkedések 2006 ÁFA 15%-os kulcs 20%-ra emelkedik Nő a cigaretta és az alkohol jövedéki adója Kamat- és tőzsdei árfolyamnyereség-adó bevezetése – 20% Menedzser kedvezmények – adóköteles természetbeni juttatások – adója 44-ről 54%-ra emelkedik EVA adókulcs 15%-ról 25%-ra emelkedik Megmarad az 1950 Ft-os tételes egészségügyi hozzájárulás Minimális járulékfizetés összegének meghatározása Egyéni egészségbiztosítási járulék 4%-ról 6%-ra emelkedik Munkavállalói járulék 1%-ról 1,5%-ra nő

Egyensúly javító intézkedések 2007 Cigaretta jövedéki adójának emelése Személyi jövedelemadó sávhatára 1,7 millióra nő, csökkennek az adókedvezmények Fejlesztési adókedvezmény foglalkoztatást ösztönző módosítása Gépjárműadó és átírási illeték emelkedése Nem csökken a munkáltatók társadalombiztosítási járuléka Járulékalap szélesítése a járulékfizetés szabályának változtatásával Az egyéni egészségbiztosítási járulék 6%-ról 7%-ra emelkedik

Ártámogatások felülvizsgálata 2006. augusztus 1-jétől átlagosan 30%-kal emelkedik a gáz lakossági ára 10-14%-kal nő a villamos energia lakossági ára Megkezdődik a közlekedési kedvezmények és tarifarendszer átalakítása

Reformok hosszú távra Egyensúly rövid távon is Eszköz: az állam működési kiadásainak csökkentése az állam adóbevételeinek növelése Az állam reformjával, az újraelosztás mérséklésével a hiány és az államadósság terheinek csökkentése megteremti az adók hosszabb távú csökkentésének feltételeit

Hatás 2007– 2008-ban a beruházások, az export gyors növekedése mellett a belföldi fogyasztás mérséklődése várhatóan 3–4% körüli ütemre mérsékli a gazdasági növekedést. A ciklus második felében új lendületet kap a magyar gazdaság, és immár egyensúlyi problémákkal nem terhelt feltételek között felgyorsul a felzárkózás folyamata, a növekedés üteme eléri a 4–5%-ot.

A legfontosabb reformterületek Egészségügy Oktatás

Biztosítási alapon működő egészségügy Kötelező egészségbiztosítási szolgáltatások körének meghatározása Járulékfizetés nyilvántartási rendszerének létrehozása 2008-tól bevezetésre kerül az EU-konform egészségbiztosítási kártya Hosszú távú megállapodás a gyógyszer-gyártókkal

Oktatás Iskola-felújítási program elindítása Nemzeti Alaptanterv felmenő rendszerben történő bevezetése Az idegennyelv-oktatás modernizációja A Sulinet Digitális Tudásbázis bővítése A többcélú intézmények (gimnázium, szakközépiskola, szakiskola feladatait ellátó iskolák) működésének ösztönzése

A fejlődés húzóágazatai Modern ipar Virágzó turizmus, lüktető idegenforgalom

Modern ipar Foglalkoztatás hatékonyságának növelése, az iskolai rendszerű képzés célirányos átalakítása Magyarország pénzügyi és logisztikai központtá válásának elősegítése Hosszú távú stratégiai együttműködés a nemzetközi vállalatokkal

Virágzó turizmus, lüktető idegenforgalom Műemlék gyógyfürdők felújítása Kiemelt turisztikai övezetként a Balaton térségének, a Duna és Tisza környezetének fejlesztése Gyógy- és termálvízkincsünk turisztikai célú hasznosítása fejlesztésekkel és pályázatokkal

Új egyensúly Sikerek és kihívások