HUNGÁRIA BANK Rt. 1 A védelem ára Kihelyezett biztonság 2006. március 31. - Budapest „A banki főinformatikus intelmei – mit igen, mit nem”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Virtualizált Biztonságos BOINC Németh Dénes Deák Szabolcs Szeberényi Imre.
Advertisements

Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
Csináljunk üzletet! Avagy,
Hazai biztonsági körkép az ICT integrátor szemével Dani István, T-Systems Magyarország Zrt.
1 A tanácsadás projekt jellegének hatása a tanácsadó-ügyfél kapcsolatokra Dr. Nádor Éva Ph.D Főiskolai tanár BGF KKK.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A biztonság három oldala Páger Máté, Göcsei Zsolt, Szabó Gábor.
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A Magyar Telekom IT Outsourcing tapasztalatai
Starjobs Magyarország Kft.. A Starjobs Magyarország Kft óta kínál megoldásokat munkaerő-közvetítés, -kölcsönzés területén, a diákmunkában 1983 óta.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT biztonság menedzsment a gyakorlatban (döntéshozóknak) Kovács Balázs META Group Stratis.
IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Biztosítók irányítási rendszere
Átláthatósági jelentések követelményei, tapasztalatok
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 10. óra.
A partneri kapcsolatok értékelése hálózati együttműködés esetén
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
Az Euro One Számítástechnikai Rt. Egy távmunka-projekt bevezetésének tapasztalatai Vass Gábor gazdasági igazgató Euro One Számítástechnikai Rt December.
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
A belső kontrollok és kockázatelemzés az Integritás felmérés alapján
A controlling alrendszer helye a szervezetben 1.
1 A nemzeti ITS rendszer-felépítési terv a magyar úthálózatra, valamint a nemzeti rendszerfelépítések harmonizációja HITS – Hungarian ITS Framework Architecture.
CIO’08, Siófok, április 17. Dr.Kornai Gábor AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt. Gyümölcsöző változások az AAM-ben.
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Stresszmentes, hatékony vállalkozásvezetés Avagy hogyan építsük fel újra vállalkozásunkat Horváth Győző – május.
©2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development.
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
HR – több nézőpontból 1. SZIE-HR-IT-DAY HR – több nézőpontból „A rendezők szándéka, hogy szűküljön az egyetemi képzés és a piacképes gyakorlati.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
KULCSKOMPETENCIÁK AZ MVMI FEJLESZTÉSI IGAZGATÓSÁGÁN
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS
Pénzügyi szolgáltatások gazdaságtana 2. Dr. Vigvári András
Biztonsági szabályozás szerepe a biztonsági rendszeren belül
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
A REND a biztonság alapja az informatikában IS! Informatikai Szolgáltatás Vizsgálata, Értékelése (COBIT tudásbázis alapján)
PwC Informatikai kockázatkezelés a gyakorlatban Hétpecsét Információbiztonsági Fórum március 22. Előadó: Viola Gábor, CISA.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Dr Máthé Ákosné HR vezető tanácsadó Interim.
Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó, Littvay László
BPR – Business Process Reengeneering
Vállalati terv bemutató
Típusos kockázatértékelési algoritmusok a szervezetek működési sajátosságainak figyelembe vételével Tarján Gábor.
Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Belső ellenőrzési és pénzügyi menedzser
Dr. Nagy Dóra Adriána ügyvéd
Biztonság és GDPR kancellar.hu
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Dr. Nagy Dóra Adriána ügyvéd
Előadás másolata:

HUNGÁRIA BANK Rt. 1 A védelem ára Kihelyezett biztonság március Budapest „A banki főinformatikus intelmei – mit igen, mit nem”

HUNGÁRIA BANK Rt. 2 Makszy Gábor - szakmai gyakorlat CAD bevezetés Informális IT projekt vezető CAM szakértő Gépész tervező IT sales IT section mgr. Európai szintű - beszerzés IT section mgr. Európai szintű - technológia IT project manager IT igazgató IT Infrastruktúra vezető MBA szakdolgozat szakmérnök gépészmérnök

HUNGÁRIA BANK Rt. 3 Mi az Erőforras-kihelyezés / Outsource?  „Miért beszéljünk róla, úgyis mindenki tudja!”  … mert sokszor hibásan használják a kifejezést  Egy definíció kísérlete  Felelősség és a végrehajtás dimenziója  A változás dimenziója  Mennyire külső a külső ? dimenziója

HUNGÁRIA BANK Rt. 4 Mi az Erőforras-kihelyezés / Outsource? Felelősség BelsőKülső Végrehajtás Belső Házon belüli szolgáltatás ? Külső Szolgáltatás vásárlás Erőforrás- kihelyezés v. közösen használt szolgáltatás Felelősség és a végrehajtás dimenziója

HUNGÁRIA BANK Rt. 5 A változás dimenziója Végeztem-e házon belül? nemigen Képes lennék-e belül végezni? nem Mindig így volt, nincs változás, nincs kiszervezés. ? igen In-souce lehetősége (direkt nem fordítottam le) Erőforrás- kihelyezés v. közösen használt szolgáltatás Mi az Erőforras-kihelyezés / Outsource?

HUNGÁRIA BANK Rt. 6 Mi az Erőforras-kihelyezés / Outsource? Mennyire külső a külső ? dimenziója Egy csoportba (tulajdonosi körbe) tartozom-e a "külső" szolgáltatóval? igennem közösen használt szolgáltatás Erőforrás-kihelyezés

HUNGÁRIA BANK Rt. 7 Mi az Erőforras-kihelyezés / Outsource? Definíció: Erőforrás kihelyezés / kiszervezés Szolgáltatás igénybevétele, úgy, hogy az igénybevevő  bizonyos folyamatért vállalt teljes felelősséget is átadja  a szolgáltatást korábban saját körében nyújtotta  tulajdonosi körében elkülönül a szolgáltatótól Tiszteljük és betartjuk a törvényt, akkor is, ha egy ponton a definíciónk eltér attól!

HUNGÁRIA BANK Rt. 8 Miért helyezik ki a cégek erőforrásainkat? Miért akarnak változtatni? Direkt költségcsökkentés? – TALÁN Nem kívánnak fenntartani bizonyos képességeket? - Talán Felelősség áthárítás? – Talán SLA – Talán. Divat - Valószínű Létszámkorlátok? – Valószínű Hatékonyság

HUNGÁRIA BANK Rt. 9 Miért használnak közösen szolgáltatásokat? Miért akarnak változtatni csoporton belül? Direkt költségcsökkentés? – Esetleg Nem kívánnak fenntartani bizonyos képességeket? - Talán Felelősség áthárítás? – Talán SLA – Talán. Létszámkorlátok? – Valószínű Szabványosítás? – Valószínű Rugalmasság? – Valószínű

HUNGÁRIA BANK Rt. 10 Érzékelt eredmény közösen használt szolgáltatás Erőforrás- kihelyezés Érzékelt szolgáltatási színvonal (nem az SLA) csökken Ügyfél elégedettség csökken Kommunikáció romlik Kis problémák kezelése romlik Rendkívüli helyzetek kezelése Javul Kontroll lehetősége Szűkül / drágul Csoporton belüli integráció Javul-

HUNGÁRIA BANK Rt. 11 Érdekeltségi viszonyok közösen használt szolgáltatás Erőforrás- kihelyezés IT anyagi érdekeltsége FelhasználónálKöltséghely SzolgáltatónálKöltséghelyProfitcentrum Szolgáltató - felhasználó érdeke Rövid távonkülönböző Hosszú távonegyezőkülönböző

HUNGÁRIA BANK Rt. 12 Kihelyezés - Mit igen, mit nem? Mit igen? Mit nem?  Kulcs-kompetenciákat  Kritikus alkalmazást – szolgáltatást  Sok rendszerkapcsolattal rendelkező hely- és folyamatismeretet igénylő szolgáltatás  Standard tevékenység, helyi IT nem tud többletet adni.  Nem kritikus alkalmazás. Jó, ha tudjuk, mi a kulcs-kompetenciánk.

HUNGÁRIA BANK Rt. 13 Közösen használt szolgáltatás - Mit igen, mit nem? Mit igen? Mit nem?  Sok rendszerkapcsolattal rendelkező hely- és folyamatismeretet igénylő szolgáltatás  Sok kliens oldali helyi támogatást igénylő alkalmazás  Standard, a cégcsoport folyamatainak egységesítését szolgáló alkalmazás, szolgáltatás  nagy tömegben nyújtható szolgáltatás, ahol az ügyféllel, felhasználóval ritkán kell kapcsolatot tartani.

HUNGÁRIA BANK Rt. 14 A biztonság szempontjai – I. Koncentráljunk a „Delta”-ra Mi az eltérés a belső és külső szolgáltatás között  Újabb adatátviteli csatorna  Az adattárolás / adatkezelés helye megváltozik  Az ellenőrzés nehézkesebbé válik  Nem ismerem az operátorokat Újabb kockázatok, fenyegetettségek  Fizikai (tönkremenetel, behatolás)  Jogi, adatvédelmi kockázatok  Az ellenőrzés költségesebb  Személyi kockázatok

HUNGÁRIA BANK Rt. 15 A biztonság szempontjai – II. Kockázatkezelés – I. KockázatKöltség BizalomÓvatosság …gondoskodik rendszereinek kozkázat-arányos védelméről… Csak a paranoidok élik túl – Andrew Grove

HUNGÁRIA BANK Rt. 16 A biztonság szempontjai – III. Kockázatkezelés – II. Módszerek Folyamatok feltérképezése, kockázatok értékelése, védelem megtervezése  Józan ész alapján saját magunk  Szakértői támogatással – cégcsoporton belül  Szakértői támogatással – külső tanácsadókkal elkészíttetni Belső erőforrásunk sohasem elég a szakszerű végrehajtásra. Ha szakértő készen teszi az asztalunkra a mi munkánk nélkül, akkor a jelentés csak mutogatni jó; Erős módszertani támogatással, de legjobb saját erőinket kell bevetni

HUNGÁRIA BANK Rt. 17 Összefoglalás Nem végezhetünk el mindent magunk, de nincsenek csodaszerek sem. Külső szolgáltató levehet munkát a vállunkról, de odakerül helyére a plusz ellenőrzés és kapcsolattartás. Cégcsoporton belüli, közösen használt szolgáltatások lehetnek hatékonyak és adhatnak rugalmasságot. „Igazi” kiszervezést, csak, akkor válasszuk, ha nincs más megoldás.

HUNGÁRIA BANK Rt. 18 Kérdések, vélemények?