THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Egészségügyi Infrastruktúra Konferencia „2007-2013 – új lehetőségek a hazai egészségügyi információ technológiában ” 2005.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

Elektronikus Fizetés megvalósítása
RÉV Projektiroda Hálózat Munkacsoport. Mi az a Hálózat munkacsoport? Hol helyezkedik el, melyik szervezethez köthető? Kik a tagjai? Mi a célja, feladata,
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Projektmenedzsment szeminárium 1 Projektkészítő szeminárium Pályázati technikák gyakorlati alkalmazása.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Projektmenedzsment 2.. Egyszeri, komplex feladat tervezésére, kivitelezésére vonatkozó tervezet, kapcsolódó munkálatok sorozata, egyenként jellemző idő.
Az ötlettől a projekttervig
Microsoft Project 2010 bevezetési esettanulmány
DOKUMENTUMKEZELÉS.
A projektmenedzsment fogalma
A projektmenedzsment funkciói és területei
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Min múlik a siker? Integrált projektmenedzsment támogató eszközök eredményes használatbavételének előfeltételei, sikertényezői és buktatói Előadó: Lipi.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program ( ) folyamatos és félidei értékelése Tájékoztató a évi értékelési tevékenységről a Monitoring.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
VIR KK VIR Kompetencia Központ (BICC, Business Intelligence Competency Center) Hodász Attila – BDX Kft.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
Kisiklott projektek sínre tétele Sipos Ferenc Ágazat igazgató Móra Krisztina Projektvezető HTE Projektmenedzsment a gazdaságban,
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Funkciói, feladatai és területei
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.

Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vállalkozásmenedzsment I.
Projektirányítás elmélet - teszt
A cél-meghatározási, projektdefiniálási fázis Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
SZERVEZET Szervezeti okok è A felhasználók és az informatikai részleg közötti gyenge kommunikáció è A felhasználók és az informatikai részleg céljai ütköznek.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Projektirányítás elmélet - teszt
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Egészségügyi Infrastruktúra Konferencia „ – új lehetőségek a hazai egészségügyi információ technológiában ” Pomázi Gyula: Nagy egészségügyi informatikai projektek tudatos irányítása és teljesítmény mérése

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában A projekt- vezetők ismeretei hiányosak Állandó határidő- csúszások Szűkös erőforrások Rosszul definiált projekt scope A projektek lassúak, nehézkesek Projektek sikere a vezetők elkötelezettségén múlik A projektvezetők megítélése, elfogadottsága eltérő A cél racionalitása sérül Irányítók nem rendelkeznek információkkal Problémaérzetek a sok projektes működés mellett

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában 2005-ben megnövekedett az igény… 1.komplex IT – intézményközi - megoldásokra, 2.értéknövelt szolgáltatásokra, 3.speciális ismeretekkel rendelkező erőforrásokra, 4.tudás felhalmozására és újrahasznosítására. Átgondoltuk alapjaiban helyzetet, és 9 kritikus ikertényezőt jelöltünk ki a Eü. IT projektirányítás fejlesztésére Megfogalmaztuk azt az alaptételt, hogy – az Eü. IT (szolgáltatási) projektek indításának, létének, végrehajtásának fő oka az üzleti értékteremtés. Ennek átfogó irányítására szolgál az:

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Megvalósítható érték alapú célrendszerek Érték alapú célrendszer: 1.Ágazati fejlesztési elvárásokból stratégiai célokból, alapértékekből képezhető 2.Intézményi szakmai célok és fejlesztési irányokból leképezhető Szolgáltatási, fejlesztési projektek értéke az intézményi és intézményközi működés értékteremtéshez való hozzájárulásának mértéke Az érték megteremthető a teljes irányítási eszközrendszer egyidejű alkalmazásával. Ezt valósítja meg a:

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Projekt-portfolió menedzsment Kulcsszavak: 1.(Re)priorizálás és (át)ütemezés 2.Projektminősítési eljárás 3.Projekt lezárás, felfüggesztés és leállítás 4.Project Dashboard (project scorecard) vállalat-specifikus mérőszámok a projektek végrehajtásának kontrolálására „kivételen alapuló vezetés” (management by exception) elvének alkalmazása ehhez új alapokra helyeztük a feladatok kezelését, amire jó megoldás volt a:

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Task management Együtt kezdtük kezelni a projekt és nem-projekt feladatokat Nagyobb hangsúlyt és több időt fordítottunk a feladatokra vonatkozó 1.specifikációkra 2.prioritásokra 3.vezetői koordinációra 4.erőforrás-gazdálkodásra, amit már úgy is hívtunk, hogy: Programok Projektek Akciók Feladatok

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Képesség menedzsment – az adott feladathoz szükséges és rendelkezésre álló tudás biztosítása, allokációja Erőforrás menedzsment 1. Belső – biztosítása, fejlesztése, kondícionálása, felelőssé tétele 2. Külső – ellenőrzése, szakmai kézben tartása, allokációs mechanizmusainak egyeztetése amihez kell a jól összehangolt: Kompetencia, és erőforrás menedzsment

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Szerződésmenedzsment Kulcsterületei: 1.Kontaktkezelés – résztvevő stake-holderek 2.Elfogadási eljárások – koordináció kooperáció menedzsment 3.Költség- és árpolitika 4.Szerződési és teljesítési feltételek 5.Szerződés teljesülés monitoring 6.Számlázás és pénzmozgás nyomon követése A sok résztvevős projektek miatt alapvető sikertényezőt jelentett a:

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Projektkommunikáció Megnövekedett: – a projektek száma (egy főre jutó is) – az egy projektben részvevő belső és külső partnerek száma (pl. „outsourcing” miatt) Lecsökkent: – az elvárt reakcióidő – a hagyományos kommunikációra fordítható idő „Valós idejű projekt” koncepció elterjedése Tervezett és standardizált projektkommunikáció megvalósítása És ha már a standardizálás szóba került, bevezettünk egy projektirányítás fejlettségét mérő modellt, melynek neve

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Projektmenedzsment Képességi és Érettségi Modell Kezdeti Ismételhető Definiált Menedzselt Optimalizált Projektvégrehajtás ad hoc jellegű, kaotikus Csupán néhány projektfolyamat definiált Siker = Egyéni erőfeszítés Alap PM folyamatok a költségek, az ütemezés és a minőség követésére Folyamatalapelv = megismételhetőség PM folyamatok dokumentáltak, standardizáltak és integráltak az intézmény más irányítási rendszereinek folyamataihoz PM folyamatok ismertek, értelmezettek, mértek, kontrolláltak PM folyamatok folyamatos fejlesztése kvalitatív visszacsatolással innovatív ötletek megvalósításával

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Stratégiai szintű projekt irányítási módszerek Tudás- menedzsment és BI Support & Help Desk Számlázás & Teljesítmény elszámolás Idő- & költség- elszámolás Operatív projekt- menedzsment Erőforrás- menedzsment Szerződéskezelés Scope meghatározás Irányíthatóvá váló folyamatok Érdekviszony elemzés Igénymenedzsment EÜ IT projekt irányítás Projekt portfolió kezelés

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Projekt Kompetencia Központ Főbb funkcionális területei: – Támogatás – Működtetés – Irányítás – Erőforrás-gazdálkodás Megvizsgált típusai: – Meteorológiai állomás – Irányítótorony – Századparancsnokság az egyes sikertényezők eléréséhez, az elképzeléseink megvalósításához, a feladatok felelős végrehajtásához, a kialakult rendszerek működtetéséhez, Legmegfelelőbbnek azt gondoltuk, ha létrehozunk egy szervezeti egységet, melynek neve: Projekt Iroda Gazdát is kellett találnunk

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Projekt operatív szint Multiprojekt szint Programiroda Programigazgató Operatív Projekt Menedzser tanácsadó Program adminisztrátor Multiprojekt kontroller Programiroda Programigazgató Operatív Projekt Menedzser tanácsadó Program adminisztrátor Multiprojekt kontroller Konzorciumi szint Program stratégiai szint Intézményközi Projekt vezető Intézményközi Projekt vezető Konzorcium vezetés Projekt Irányító Bizottság Alprojekt 1 Alprojekt 2 Projekt 1 Projekt 2 … … Intézményközi Projekt Intézményközi Projekt Intézményi projekt vezető Intézményi projekt vezető Intézményi projekt vezető Intézményi projekt vezető Projekt n Projekt n+1 Intézményi projekt vezető Intézményi projekt vezető Intézményi projekt vezető Intézményi projekt vezető 2 fő terület: Orvos szakmai funkciók Infrastruktúra fejlesztés 2 fő terület: Gazdálkodási funkciók VIR funkciók Intézményi projekt koordinátor Intézményi projekt koordinátor Intézményi projekt koordinátor Intézményi projekt koordinátor Intéz- ményi vezető Intéz- ményi vezető Összetett Eü. Projekt irányítási szervezete – esetpélda

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Program teljesítmény értékelés Pénzügyi eredményesség forrás elégedetts ég Szolgáltatás Képességek Innováció Ügyféismeret Működési jóság Kultúra Struktúra Működés Szervezetek ABCDEFGHIJ Projektek Stratégiai felkészültség Stratégiai hatás Szervezetek stratégiai hatása Stratégiai hatás Projektek stratégiai hatása Stratégiai hatás Σ

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában Projekt teljesítmény mérőrendszer

Innovatív szakértő az élenjárók szolgálatában PROVICE Kft. Budapest, 1027 Kapás utca Tel: Fax: POMÁZI Gyula ügyvezető igazgató Köszönjük figyelmüket!