Evapotranspiráció elõrejelzése mesterséges neuronális halózatok segitségével Wójcicki Andrzej, GTK V. konzulens: Dr. Pitlik László Gazdasági Informatika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bizonytalanság  A teljesen megbízható következtetést lehetővé tevő tudás hiánya  Egy esemény bizonytalansága  objektív  szubjektív  Módszerek  numerikus.
Advertisements

Meteorológiai Előrejelzés Adatbányászati Támogatással Putnoki Gyula GTK ISZAM II.évf. Társszerzők: az ISZAM-os Meteor-team TDK-konferencia 2007 Gödöllő.
Tanárok kis világa Lehetőségek a tanári hálózatok kutatásában.
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
Gazdasági Informatika Tanszék
Gyógyszerek ár-kockázat elemzése Készítette: Hegyvári Kristóf GTK GAM III. Konzulens: Pitlik László egyetemi docens.
Online gazdasági informatika szótár fejlesztése OGIL Dr. Pitlik László, Pásztor Márta, Popovics Attila, Bunkóczi László, Pető István Szent István Egyetem,
Online hasonlóságelemzések: Inkonzisztenciák feltárása különböző földérték- kategóriák kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: my-X.hu Hírlevél) 2007.
Hogyan működik az elektronikus nyelv
2012. április 26. Dülk Ivor - (I. évf. PhD hallgató)
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A fejlesztés hatása a szervezetre
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
A nevelés története Bevezetés. Rendszertani felosztás.
Bizonytalanság A teljesen megbízható következtetést lehetővé tevő tudás hiánya Egy esemény bizonytalansága  objektív  szubjektív Módszerek  numerikus.
Mesterséges neuronhálózatok
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 8.
Mesterséges intelligencia
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok árfolyamok előrejelzésekor ad hoc kérdések és inputok alapján Pitlik László, SZIE.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok (kukorica) hozamfüggvények levezetése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás:
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok elítéltek képzésének engedélyezése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu.
Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) augusztus
Ajánlott irodalmak a szakértői rendszerek témakörében Hallgatói és oktatói referenciák: EGO (szakértői rendszerek online fejlesztése manuálisan)EGO MY-X.
Hozam-előrejelzés a gabonatermesztésben
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet XXX. Jubileumi OTDK Közgazdaságtudományi Szekció.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Számítógéppel segített minőségbiztosítás (SPC és SQC)
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A fajhő (fajlagos hőkapacitás)
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 11.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Zentai László: Térképészet Térinformatika sáv Térképészet Zentai László Eötvös Loránd Tudományegyetem Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék 5.3. Predikciós módszerek szenzorjelek alapján BelAmI_H.
Automatikus modellalkotás PDDL tanulás. Problémák PDDL leírásokkal Statikus, a környezet (domain) változását nem képes figyelembe venni Új igények is.
Anytime algoritmusok az információ-átvitelben Írta Benedecsik Csaba Konzulens Dr. Várkonyiné Kóczy Annamária.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Bizonytalanság A teljesen megbízható következtetést lehetővé tevő tudás hiánya Egy esemény bizonytalansága  objektív  szubjektív Módszerek  numerikus.
Orvosbiológiai képkereső rendszer teljesítményének képek osztályozásán alapuló javítása Június 23, 2008 Budapest Altrichter Márta Konzulens: dr. Horváth.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az egyetemi sport lehetőségei a sportvezetők szemszögéből. Az egyetemi testnevelés feladatai, lehetőségei és fejlesztése. Lehetséges modellek Dr. Balogh.
A könyvtár mint rendszer KÖNYVTÁRI SZERVEZET 1. RENDSZER ALAPSTRUKTÚRÁJA KÖNYVTÁRI SZERVEZET 2 INPUTTRANSZFORMÁCIÓ OUTPUT VISSZACSATOLÁS.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Mesterséges Neurális Hálózatok 3. előadás
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM S zoftverfejlesztés Tanszék Programrendszerek tanúsítása – szoftverminőség mérése Dr. Gyimóthy.
Tanár a hálózati tanulásban – változó tanárszerepek Fodorné Tóth Krisztina PTE
Minőségmenedzsment alapjai Minőségmenedzsment alapjai November 27. Dénes Rita.
Startup felvásárlások multikulturális hátterének elemzése, avagy mesterséges intelligencia alapú ellenőrzőszámítás diszkriminancia-elemzéshez Barta Gergő,
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Jövőműhely a helyi erőforrásokra építve a vidéki kistelepüléseken
Önfejlesztés és horizontális tanulás
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018)
TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA GÖDÖLLŐ, 2000.NOV.22
Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK,
A mesterséges neuronhálók alapjai
Szűcs Imre - Dr. Pitlik László (OTKA T049013)
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Evapotranspiráció elõrejelzése mesterséges neuronális halózatok segitségével Wójcicki Andrzej, GTK V. konzulens: Dr. Pitlik László Gazdasági Informatika Tanszék

Bevezetés n elôzmények n feladat, cél, hasznosság n lehetséges módszerek

A valódi folyamat és a mérési adatok alapján alkotott modell összefüggésterei.

mesterséges deciziós egységek ???

egyréteges, egyneuronos, egyirányú modell f()   1  2  3  4  5 idõ hõmérséklet Rel. páratart. megvilágitás õntõzés Modell output

tanítási adatok (inputok)

modell eredményei

Generálizálás és approximáció

Összegzés (következtetések) mesterséges neuronális halózatokra jellemzõ: n példákon való tanulás n összefüggések automatikus feltárása n súlyok formájában történõ eloszlott információ tárolására n “értelemszerû“ generalizálás és jó approximációs képességek n jól használhatók a gyakorlati modellek felépítésére n bizonyos mértékû a-priori tudás és emberi beavatkozás szükségessége n meglehetõsen heurisztikus módon történõ többrétegû hálózatok építése n hálók használata sok területén elõrelépést jelent a hagyományos modellekhez képest, mind szükséges munka idõ, mind model minõsége tekintetében

teszt adatok

hibafelületek

kapcsolási súlyok alakulása a tanulás alatt