Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel
Sofmap Company Székhely: Tokió, Japán Alapítás: 1987 Tevékenység: Hardware és Software kiskereskedő Üzletek száma: 40 db Online kereskedelem: 1995-től Alkalmazottak száma: >700
Probléma A vásárlók nagy részének nehézséget okoz a számukra legmegfelelőbb termék kiválasztása, ez gátolja az online értékesítést. A vállalatnak volt egy több mint 2 millió vásárlói adatot tartalmazó adatbázisa. Az adatbázisból gyorsan és könnyen kellett volna információhoz jutni. Kellett egy olyan software csomag és hozzá személyzet, akik jól ismerik a vásárlói szokásokat, és az elemzéseket végre tudják hajtani.
Megoldás A Sofmap Company az SPSS Clementine adatbányászati megoldást választotta, mert –könnyű használni, ezáltal a vállalat munkatársai maguk is képesek lesznek az elemzéseket elvégezni, –így időt és pénzt takarítanak meg.
Megoldás Az adatok elemzése után a marketing személyzet osztályokba sorolja a vásárlókat, ez lesz az alapja a „digital lifestyle model”-nek. Az oldalra látogatóknak regisztrálni kell, ez alapján vásárlói profilokat hoznak létre, így a vásárlóknak megfelelően személyre szabják az oldalt A vásárlói profilokat összehasonlítják az előre meghatározott modellel.
Megoldás Az alapján, hogy a vásárló melyik modellbe sorolható be, a vásárlásnál –megjelennek termék ajánlatok a vásárló személyre szabott oldalán, –választhat speciális termékeket ha az oldal bizonyos részére látogat, –ajánlanak neki kiegészítő terméket.
Eredmény Az oldal látogatottsága egy hónap alatt 67%-kal nőtt. (a korábbi 18 millió fő/hónap helyett 30 millió fő/hónap) Az eladások 18%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest. Az eladások éves növekedési rátája 270%-ról 320%-ra nőtt. Mindezt úgy érték el, hogy a marketing kiadásaik nem növekedtek.
Forrás ID=105
Köszönöm a figyelmet!