BENKŐ PÉTER VANNAK-E KULTURÁLIS RÉGIÓINK?. -A méréseknél a KSH jelentéseit vesszük alapul. -Lehetséges mutatók: -a mezorégiók különböző fokú iskoláin.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
A fenntartható fejlődés indikátorai Magyarországon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
Iskolatörténeti hét  A murakeresztúri Zrínyi Miklós Általános Iskola a központi iskolaépület 50 éves évfordulójára, január 21-től január 26-ig iskolatörténeti.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
A projekt szakmai előzményei Tóth Mónika TÁMOP / Tóth Mónika.
Vigh György: Webes alkalmazások akadálymentesítése Kaposvár, oldal.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
A közoktatás általános és területi folyamatai a különböző hierarchiaszintű térségekben PTE TTK FÖLDTUDOMÁNYOK DOKTORI ISKOLA BLAHÓ JÁNOS.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
ZÖLDTETŐK Költsége és Értéke Dezsényi Péter 4/3/2017.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
A területfejlesztés dinamikája Magyarországon Egy f ő re jutó jövedelmek rendszere Európában és Magyarországon Készítette: Hollanda Timea.
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
Energiaszegénység Magyarországon
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
Gráfbejárás
Demográfia területi összefüggései
A globális világgazdaság és az USA világgazdasági szerepköre
Statisztika Érettségi feladatok
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Dr. Szalka Éva, Ph.D.1 Statisztika II. IX.. Dr. Szalka Éva, Ph.D.2 Idősorok elemzése.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
A potenciál-modell.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Minőségügy és ellátási hibák csökkentése a Magyarországi kórházakban Makai Péter, Jacobsen Ákos, Péter Tünde, Szy Ildikó Gulácsi László
GKI Zrt., Öngólok után – kell egy gazdaságpolitika Szeged, október 1. Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Szegénység megjelenési formái az Észak-magyarországi régióban
TRANZITOLÓGIA V. ELŐADÁS
Dr. Balogh Péter Gazdaságelemzési és Statisztika Tanszék DE-AMTC-GVK
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
A magyar-szlovák- ukrán hármas határ mentén élők identitása Örkény Antal – Székelyi Mária 2012.
Gazdaságprognózis Dr. Vértes András elnök
A Berettyóújfalui Kistérség bemutatása
Középpontban a fejlődés
A magyar gazdaság várható helyzete
Demográfiai válság: Hová tartasz Nógrád megye?
Kábítószerekkel kapcsolatos tények és adatok Írták : Er ő s Áron és Vándor Péter.
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
1. NYÍREGYHÁZA – Örökösföld Közterület rehabilitáció.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Az iskola világa I. A tanulók világa. Demográfia Életmód Iskolázottság.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
A nemzetiségi statisztika forrásai Lencsés Ákos KSH Könyvtár.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
A nagyvárosok, mint az európai térszerkezet kitüntetett pontjai
Térbeli gazdasági folyamatok tényezőkre bontása
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Országos Kompetencia Mérés 2011
Területi eloszlások összevetése: Hoover index
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Mérési skálák, adatsorok típusai
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
Előadás másolata:

BENKŐ PÉTER VANNAK-E KULTURÁLIS RÉGIÓINK?

-A méréseknél a KSH jelentéseit vesszük alapul. -Lehetséges mutatók: -a mezorégiók különböző fokú iskoláin tanuló diákok – nem -a közkönyvtárak – nem -múzeumok – nem -színházak – igen -filmszínházak – igen, éves bontásban -iskolázottsági szint – igen félévtizedenként lebonyolított nép- számlálások és mikrocenzusok. - Tendencia: két évtized átlagai.

A KÖZÉPSZINTŰ TERÜLETI EGYSÉGEK ÁTLAGOS ISKOLÁZOTTSÁGI SZINTJE ÉS SORRENDJE 1990-BEN ÉS 1995-BEN Alacsony Közepes Magas

A KÖZÉPSZINTŰ TERÜLETI EGYSÉGEK ÁTLAGOS ISKOLÁZOTTSÁGI SZINTJE ÉS SORRENDJE 2001-BEN ÉS 2006-BAN Alacsony Közepes Magas

A KÖZÉPSZINTŰ TERÜLETI EGYSÉGEK FAJLAGOS FILMSZÍNHÁZ LÁTOGATÁSÁNAK SZINTJE ÉS SORRENDJE 1990 ÉS 1999 KÖZÖTT Alacsony Közepes Magas

A KÖZÉPSZINTŰ TERÜLETI EGYSÉGEK FAJLAGOS FILMSZÍNHÁZ LÁTOGATÁSÁNAK SZINTJE ÉS SORRENDJE 2000 ÉS 2009 KÖZÖTT Alacsony Közepes Magas

A KÖZÉPSZINTŰ TERÜLETI EGYSÉGEK FAJLAGOS SZÍNHÁZ LÁTOGATÁSÁNAK SZINTJE ÉS SORRENDJE 1990 ÉS 1999 KÖZÖTT Alacsony Közepes Magas

A KÖZÉPSZINTŰ TERÜLETI EGYSÉGEK FAJLAGOS SZÍNHÁZ LÁTOGATÁSÁNAK SZINTJE ÉS SORRENDJE 2000 ÉS 2009 KÖZÖTT Alacsony Közepes Magas

A KÖZÉPSZINTŰ TERÜLETI EGYSÉGEK KULTURÁLIS FEJLETTSÉGÉNEK SZINTJE ÉS SORRENDJE 1990 ÉS 1999 KÖZÖTT Alacsony Közepes Magas

A KÖZÉPSZINTŰ TERÜLETI EGYSÉGEK KULTURÁLIS FEJLETTSÉGÉNEK SZINTJE ÉS SORRENDJE 2000 ÉS 2009 KÖZÖTT Alacsony Közepes Magas

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!