Tehetséggondozás a könyvtárban Eger, 2008. december 10. Hock Zsuzsanna Mérei Pedagógiai Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Tehetséggondozás művészetek
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Délutáni foglalkozások a könyvtárban Lehetséges formák, alkalmazható módszerek.
Pályaválasztás 2014/15.
NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika.
Iskolánkról.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Széchenyi tehetségműhely
Az informatika mindenkié
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Könyvtárhasználati verseny
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Az iskolai könyvtárak helyzete és a szakmai szolgáltatás szerepe Heves megyében Zentai Péterné, PKI Eger április 24.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia augusztus „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Református Montessori Iskola bemutatása. Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: óvoda: iskola: iskola: 2000 alapítás.
A helyzetelemzéstől az önértékelésig Hock Zsuzsanna Könyvtárpedagógiai szakértő.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Mi leszek, ha nagy leszek?
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
„Varázslatos természet” projekt
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Így készítek fel a „Bod-ra”…. A verseny három fordulós: 1. iskolai forduló 1. iskolai forduló 2. megyei/fővárosi forduló 2. megyei/fővárosi forduló 3.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
A NYANYELVI ISMERETEK ÉS KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉSE A T EHETSÉGHIDAK P ROGRAMBAN Abaújszántó, május 22. Tehetségnap Vezető fejlesztő: Nagy Ottóné Fejlesztő:
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Az országos mérések megújult rendszere
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Tanulástechnikai foglalkozások
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Telefon:72/
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
„A betűk csendje” Könyvek, könyvtárak a hallássérültek világában dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató Budapest, november 26.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
A tehetséggondozás rögösebb útján
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Osztatlan tanárképzés kompetenciái

MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Előadás másolata:

Tehetséggondozás a könyvtárban Eger, december 10. Hock Zsuzsanna Mérei Pedagógiai Intézet

„átlag feletti általános képességek ezek közé tartozik például a magas szintű elvont gondolkodás, fejlett anyanyelvi képességek, jó memória, hatékony információfeldolgozási stratégiák stb., amelyek szerepe természetesen más és más az egyes speciális tehetség-területeken „

„ Nyomós okunk van feltételezni, hogy a tanulási zavarokkal küzdő gyerekek magas szinten rendelkeznek olyan tulajdonságokkal, amelyek szükségesek az alkotó gondolkodáshoz. „ Gyarmathy Éva

„Egészleges, holisztikus megközelítés, multidiszciplináris, a tudomány és tantárgyterületek határait átlépô foglalkozások a legmegfelelôbbek..”

mérés Bemeneti mérés

Kimeneti mérés

Egyéni tehetséggondozás

Szaktárgyi tehetséggondozás lehetősége: a szaktárgyi verseny

Tehetséggondozás könyvtárhasználati vetélkedőkkel

A tantárgyköziség szerepe a versenyben

Írásbeli forduló(k) Könyvtárismeret Dokumentumismeret Tájékozódás a könyvtárban

Szóbeli forduló Könyvtárismeretek - projekt alapon

Mosolygós arcok, valamennyien nyertek !