Dinamikus geometriai szoftverek az oktatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A geometriai inverzió Gema Barnabás.
Advertisements

Készítette: Nagy Mihály tanár Perecsen, 2006.
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Lássuk a matematikát számítógéppel
Másodfokú egyenlőtlenségek
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Quo vadis matematikaoktatás egy számtantanár skrupulusai
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Geometriai transzformációk a felsőtagozaton
Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete a tagjai által önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, közhasznú szervezetként működő jogi.
2005. november 11..
Rátz László Vándorgyűlés, 2006
eTwinning – Az európai iskolák közössége
Elsősegély-oktatás az iskolákban, vagy a klubokban
Geometriai fogalomalkotás valóságos és virtuális modellek együttes alkalmazásával Anna Rybak Uniwersytet w Białymstoku, Instytut Informatyki
A szemléltetés fontossága a geometria tanításában
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
SzTE JGYTFK Matematika Tanszék
Statisztika Érettségi feladatok
Így használom a számítógépet a matematika tanulásában
Példatár Egyenes egyenlete a síkban
A háromszög nevezetes vonalai, pontjai
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Szakaszfelező merőleges
SzTE JGYTFK Matematika Tanszék
Matematikai felfedezések a reneszánsz korában
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Készítette: Kreka Bálint
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
Mascheroni-féle szerkesztések
1. feladat Az ábrán egy épülő ház tetőszerkezetét látjuk. A „mester” szerint ez akkor lesz a legstabilabb, ha a „ferde” CD nyeregtetőt annak F felezőpontjában,
… a Wallis formuláig A birodalmi lépegetőtől …  ntér Lajos 80. születésnapjára Pataki Jánossal közreműködve összeállította: Hraskó András Részletesebben:
A szabályos háromszög egy érdekes tulajdonsága, avagy…
Célok 1. Az elemi matematika órák mindegyikében alkalmazható feladatanyag megoldásokkal; 2. Módszertani szempontú összeállítás, kidolgozás; 3. Eligazítás.
A modern fizika matematikája a középiskolában
Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Elte TTK
Végtelen a geometriában a projektív geometria születése és diadala
Matekhét az Istvánban Görbék titkai.
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE program a makói JAG-ban 2003/2004-ben.
Tanulást könnyítő segédprogramok
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE a Leöveyben november – október Bánhegyesi Zoltán, Leövey.
Lássuk a matematikát számítógéppel hu/pwp
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Az inverzió Adott egy O középpontú, r sugarú kör, ez az inverzió alapköre Az O pont az inverzió pólusa Az r2 érték az inverzió hatványa Az O ponthoz.
A konvex sokszögek kerülete és területe
Szemléletes hiperbolikus geometria I.
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakközépiskola
Készítette: Földi Gergely Felkészítő: Antal Zoltán Szentpéterúri Általános Iskola Szentpéterúr, Kossuth Lajos Utca 13. Kedvenc szerkesztő szoftverem.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
MICROSOFT WORD 2010 KEZELŐFELÜLETE
SzTE JGYTFK Matematika Tanszék
Geometriai problémák bemutatása számítógépes szoftverekkel
Egy GeoGebra verseny terve
Budapest szeptember 28.. A webes alkalmazás a CD főkönyvtárában lévő index.html nevű fájllal indítható el.
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Szabad szoftverek felhasználása az oktatásban esettanulmány ➢ A Matek portál rövid története ➢ LateX – dokumentumszerkesztő rendszer tudományos szövegekhez.
Előadó: Horváth Judit. Varga Tamás üzenete Érdekeljen a tárgyad! Ismerd a tárgyadat! Ne feledd: a tanulás legjobb módja az, ha magunk jövünk rá valamire.
2016. november 12..
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Készítette: Papp-Varga Zsuzsa
Síkmértani szerkesztések Euklidész görög matematikus (i. e
Műszaki ábrázolás alapjai Ábrázoló Geometriai Tanszék
Programjaink matematikából a es tanévben
Vidiczki György Matematika BSc hallgató 2015
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Előadás másolata:

Dinamikus geometriai szoftverek az oktatásban Hraskó András Dinamikus geometriai szoftverek az oktatásban Leon Battista Alberti: (1404-1472) ,,De pictura'' http://matek.fazekas.hu/mathdisplay Geometria 11-12.

Dinamikus geometriai szoftverek Cabri http://www.cabri.com/ http://www.ite.hu/kateg-27-1-matematika.html Euklidesz http://matek.fazekas.hu/euklides/hun/let20.htm Geometer’s Sketchpad http://www.dynamicgeometry.com/ Cinderella http://www.cinderella.de/ Geogebra http://www.uni-miskolc.hu/evml/geogebra/ http://www.geogebra.org

Szerkesztendő kör, … mivel? 1. Feladat: Adott az F és a T pont, valamint a d egyenes úgy, hogy T illeszkedik d-re. Szerkesztendő kör, amely átmegy F-en és T-ben érinti d-t. Körzővel és vonalzóval? Papírhajtogatással? Szerintem jobb, ha nyolcadik végéig a diákok körzővel vonalzóval szerkesztenek, És nagy siker, ha utána is szívesen veszik kézbe ezeket az eszközöket. Magam csak kilencedikben mutatom meg a szoftver a nebulóknak. Szoftverrel? http://matek.fazekas.hu/mathdisplay Geometria 9-10/Speciális témák Feladatgyűjtemények PDF-ben vagy Html-ben

Szerkesztendő kör, amely… 1. Feladat: Adott az F és a T pont, valamint a d egyenes úgy, hogy T illeszkedik d-re. Szerkesztendő kör, amely átmegy F-en és T-ben érinti d-t. 1. A kör T-ben érinti d-t, így középpontja a T-ben d-re állított merőlegesen van; 2. A kör F-en és D-n is átmegy, így középpontja illeszkedik FT felezőmerőlegesére. A Geogebra indítása F P d T

Számítógép és tanóra Gépterem vagy tanterem digitális táblával? A gép beszippantja a nebulót Digitális tábla – kevés egyéni munka Megbeszélés a gépteremben – tömény frusztráció Javaslat: Gépteremben feladatlap Tanteremben diszkusszió

Parabola a világban Voyager, d =3,7 m Deep Space Station, Canberra, d =70 m Pireneusok, Le Four Solaire at Font-Romeur, „Naptűzhely” 8 emelet magas, 9000 kis tükörből áll, 9000 Fahrenheit

Egy feladat hajtogatásra Egy papírlapot hajtsunk be az egyik csúcsán (A) átmenő egyenes körül úgy, hogy az egyik ezzel szomszédos csúcs (B) a szemköztes (CD) oldalra kerüljön. Tegyünk megfigyelést, elemezzük az ábrát! Alapötlet: Matematika határok nélkül 1991-92/9. fel. Lásd http://berzsenyi.tvnet.hu/%7Ekulcsar/91-92VER.htm Játsszunk az Euklidesszel!

Geometriai szoftver Dinamikus Analízis Elmenthető Visszajátszható Nézet/Navigációs eszköztár Nézet/Szerkesztő protokoll Makrózható Eszközök/Új eszköz Beágyazható: Szerkesztés/Rajzlap vágólapra másolása Dinamikus láttuk… Analízis Geogebra

Függvények a Geogebrával 1. feladat Egy 10cm 10cm-es négyzet alakú papír sarkaiból levágunk egy-egy x cm  x cm-es kis négyzetet. A megmaradt papír oldalait felhajtjuk. a) Írjuk fel az így kapott felül nyitott doboz térfogatát x függvényében! V(x) b) Ábrázoljuk a V(x) függvényt a GeoGebra programmal! c) Keressük (sejtsük meg) meg a V(x) függvény maximumát és maximumhelyét! d) Mentsük el az ábrát! e) Tegyük bele az ábrát egy word dokumentumba! V(x)=(10-2x) ²  x

Függvények a Geogebrával 2. feladat Vegyük fel az a, b, c paramétereket (adjunk nekik tetszőleges értéket), majd ábrázoljuk az m(x)=ax²+bx+c függvényt! Változtassuk az a, b, c paraméterek értékét külön-külön! Tegyünk megfigyelést!

Ajánlott cikkek, linkek Árki Tamás és Hraskó András: Kísérletező geometria http://matek.fazekas.hu/portal/tanitasianyagok/Arki_Tamas/kisgeo/ Hraskó András: Egy szív titkai, http://matek.fazekas.hu/tanitasianyagok/Hrasko_Andras/kardioid Árki Tamás: Dinamikus geometria és tengelyes tükrözés http://www.sulinet.hu/tart/fcikk/Kcn/0/12532/1 Árki Tamás: Problémamegoldás a dinamikus geometria eszközeivel http://www.sulinet.hu/tart/fcikk/Kcn/0/11723/1 Árki Tamás: Problémamegoldás dinamikus geometriai módszerekkel Matematika Tanári Kincsestár, E 3.2 – 2003. november, Raabe Xah Lee weboldala görbékkel, felületekkel, animációkkal: http://xahlee.org/PageTwo_dir/more.html Matematikai szoftverek linkgyűjtemény: http://matek.fazekas.hu/portal/linkek/szoftverek.htm

Jelentkezési határidő: 2010. november 5. A Nemzeti Tankönyvkiadó és a Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Iskola 30 órás akkreditált továbbképzést szervez. Címe: A matematika gyakorlati alkalmazásai valószínűség számítás, statisztika, kombinatorika, számítástudomány Időpontok: november 13. szombat (Szászné Simon Judit és Orosz Gyula) november 27. szombat (Szászné Simon Judit, Laczkó László, Surányi László) december 11. szombat (Szászné Simon Judit, Hraskó András) január 8. szombat (Szászné Simon Judit) január 15. szombat (Szászné Simon Judit, Dobos Sándor)  A foglalkozások ideje: szombaton 830-1230 (5 alkalom) + 5 tanítási óra és megbeszélése (5 x 2 tanítási óra) tanítási időben megbeszélés szerint. A tanfolyam díja: 35 000 Ft Jelentkezési határidő: 2010. november 5. Katona Erzsébet, Tel: 06 1 460 1867 Mobil: 30 486 6897 e-mail: katona@perfekt.hu