Hogyan alakítsuk a rajongót vásárlóvá?. KIK VAGYUNK? Magyar tulajdonú marketing- és kommunikációs ügynökségi cégcsoport, Több éves tapasztalat a hazai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Amberger Árpád Vezérigazgató. SMART TV alkalmazásÖTV média-portál.
On-line kommunikáció a WebDokin WebDoki - a számok tükrében •Regisztráltak száma: fő •Napi hírlevelet kér: 85% •Napi látogatások száma:
FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
A világ leggazdagabb emberei MA A többiek pedig munkát keresnek.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Milyen jogsértésért mennyit kell fizetnünk? – kockázatmátrix az e- kereskedelem és az online marketing területén Dr. Ormós Zoltán Ormós.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Facebook riport Piato Bútor Facebook november – 2013 június.
A B2B e-kereskedelem sajátosságai Előadó: Dimitrova Dessislava Cégvezető, Alphasonic Kft Április 17.
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Közösségi portálok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Franchise márka és a személyes márka összefüggései.
Kapcsolatszerzés és –tartás az interneten.
Az online marketing szerepe az e-kereskedelemben.
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Közösségi oldalak használata
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban október 24. Baktalórántháza Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka Kék Pont Alapítvány.
HATÉKONYSÁGNÖVELÉS RETARGETINGGEL A CEMP SALES HOUSE-NÁL Érvényes: május 19-től.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Bemutatkozás. Bemutatkozás Kik vagyunk? Internet penetráció Magyarországon 72%
A Facebook marketing trendjei
Szeretettel köszöntöm Önt Némethi Erika december 26.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Klausz Melinda közösségi média specialista Optimális bejegyzéskomponálás.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
AVI PORTÁL (blog) Webes megjelenés fő helyen Egy oldal az anyagvizsgálók érdekében SzakMap.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
ÉPÍTSÜK FEL KÖZÖSEN A VILÁG LEGNAGYOBB, 160 MILLIÓ FŐS ONLINE HÁLÓZATÁT!
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Wekerle.
K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben. egyszer volt, hol nem volt… 10 év 492 millió forint 134 kórház 136 mentőállomás.
NoSalty.hu a közösségi márka Marketing cél: Facebook aktivitással a NoSalty.hu márka felépítése és honlap látogatottságának növelése. Kommunikációs cél:
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
SEO vagy Tartalommarketing? Válassz!. Mi köze a SEO-nak a tartalommarketinghez? SEO Tartalom- marketing SEO.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Partnerség és együttműködés
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
Mit változtass meg a Facebook marketingedben?
Sipos Zoltán Stratégiai igazgató
Előadás másolata:

Hogyan alakítsuk a rajongót vásárlóvá?

KIK VAGYUNK? Magyar tulajdonú marketing- és kommunikációs ügynökségi cégcsoport, Több éves tapasztalat a hazai marketing- és kommunikációs ügynökségi piacon, A Hinora 8 divízióval rendelkezik: ATL, BTL, PR, Digital, Creative, Print, Indoor Media, Publishing, Két budapesti iroda, Több mint 700 sikeres együttműködés, Kis-, közép- és nagyvállalati kategóriában is komoly megrendelők, ügyfelek, Motivált és hozzáértő marketinges csapat és kiterjedt beszállítói, bedolgozói hálózat, Saját grafikusok, programozók, alkalmazásfejlesztők, marketingszakemberek, médiakutatók, Ár–érték arányban egyedülálló mutatók, Saját könyv a piacon Minden, ami marketing címmel, MAKSZ, MMSZ, DIMSZ tagság.

Tematika I.Melyik közösségi oldal mire használható üzleti szempontból? II.Hogyan lehet a Facebook like-olást, megosztást minél nagyobb számban elérnünk? III.Hogyan építsünk közösségi adatbázist és hogyan használjuk eredményesen? IV.Mire használjuk az eredményeket?

ONLINE MARKETING STRATÉGIA

I. Melyik közösségi oldal mire használható üzleti szempontból?

Közösségi média platformok

Javasolt közösségi média platformok

Twitter Magyarországon  A magyar lakosság 7,1 %-a fő (2011)  Az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 11,45%-a regisztrált Twitter felhasználó (6,2 millió internetezőből)  A magyar felhasználó 4% havonta visszatérő látogató  Elsősorban az IT és Telekommunikáció iránt érdeklődők platformja  Rövid tájékoztatás, érdeklődés felkeltés

Google+ Magyarországon  Hatalamas potenciális felhasználó bázis: gmail miatt  Hatalmas infrastruktúra a kiszolgálásra: google  Folyamatos fejlődés: 1 év alatt több mint felhasználó  Elsősorban a év közötti IT és Telekommunikáció iránt fogékony felhasználók vannak jelen  Jelenleg hetente percet töltenek a Magyar felhasználók a Google+ -on  Újdonságokra való figyelemfelhívás  Direkt ajánlatok posztokban

YouTube Magyarországon  Az Internet fogyasztás 30%-át a videók teszik ki. Az előrejelzések szerint a következő 3 évben ez 90%-ra emelkedhet.  A Google támogatja a videókat  Az emberek sokkal szívesebben kattintanak egy videóra, mint egy sima linkre.  A 3. leglátogatottabb oldal Magyarországon (google.hu, facebook.com)  A hazai internet felhasználók tömegét 6,2 millió főre becsülik, akikből a YouTube adatai szerint 19% napi rendszerességgel felkeresi a Youtube.com portált  Átlagosan havi 5 óra 45 perc nézettség / lakos (beágyazott és direkt nézettség)  A YouTube-ot direkt is látogató felhasználók havi 8-10 óra nézettséget produkálnak  Videókban közölt információk jobban rögzülnek a felhasználókban  Más platform támogatására használható legjobban

Blogolás  A blog személyes, oldott hangvételének köszönhetően segít közvetlen kapcsolatot kialakítani a fogyasztókkal.  Egy jó blog bejegyzés:  Hangneme oldott, közvetlen  Hitelesen tájékoztat  Szakmailag helytálló, de közérthető  Példákat, eseteken keresztül mutatja be az adott terméket, szolgáltatást  Érdemes weblapunktól, webshopunktól külön blogot folytatni

LinkedIn  magyar felhasználó  Linkedin üzleti kapcsolatok létesítésére épít.  Személyes, CV szintű profil hozható létre  Céges oldalak hozható létre, bemutatkozóval, szolgáltatásokkal  A cég munkahelyként megjelölhető  hitelesebb a cég, ha az alkalmazottak ismertek  Szakmai csoportok hozhatók létre.  Fent kell lenni, hogy mások akár itt is megtalálják cégünket.

Magyarországon a legfontosabb közösségi média platform a Facebook, viszont a másik 3 platformot is érdemes kihasználni, megfelelő erőforrás megosztás mellett. Javasolt erőforrás megosztás:  Facebook: 65%  Blog: 10%  Youtube: 10%  Google+: 5%  Twitter: 5%  LinkedIn: 5% Platform erőforrás megoszlás

Facebook Magyarországon  A magyar lakosság 43,25 %-a fő  Az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 71%-a regisztrált Facebook felhasználó (6,2 millió internetezőből)  A magyar felhasználó 64% naponta visszatérő látogató  A magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása

II. Hogyan lehet a Facebook like-olást, megosztást minél nagyobb számban elérnünk?

A TARTALOMMENEDZSMENT KÖRÉBEN FELMERÜLŐ LEGFŐBB DILEMMA: Mennyit posztoljunk és mit?

Dilemma – mennyiség Mennyit posztoljunk oldalunkon? Sok szempontot érdemes vizsgálni: Miért vagyunk a Facebookon? Miről szól az oldal: Márka, Termék vagy szolgáltatás, hírek/média, szórakozás Rajongók (tudatosan épített vagy duzzasztott) Van e félni valónk? elpártolás A socialbakers.com kimutatása szerint egyes multinacionális cégek nagyjából napi 2-3 posttal kommunikálnak. SAJÁT TAPASZTALATUNK szerint is napi 2-4 poszt tud hatékony lenni, DE! önmagában a mennyiség kevés! MIÉRT?

TOP 20 Facebook oldal Magyarországon #PageHU Local Fans Fans 1.Extreme Silver Facebook Page Monitoring Extreme Silver Túró Rudi Facebook Page Monitoring Túró Rudi Kvíz Játékok Facebook Page Monitoring Kvíz Játékok YouTube Facebook Page Monitoring YouTube David Guetta Facebook Page Monitoring David Guetta I ♥ ALVÁS Facebook Page Monitoring I ♥ ALVÁS Love.hu Facebook Page Monitoring Love.hu ♥ Szeretem az anyukámat! ♥ Facebook Page Monitoring ♥ Szeretem az anyukámat! ♥ Mekizni jó! Facebook Page Monitoring Mekizni jó! Facebook Facebook Page Monitoring Facebook Norbi Update Facebook Page Monitoring Norbi Update Family Guy Facebook Page Monitoring Family Guy South Park Facebook Page Monitoring South Park Milka Facebook Page Monitoring Milka Milka Facebook Page Monitoring Milka Rihanna Facebook Page Monitoring Rihanna Showder Klub Facebook Page Monitoring Showder Klub Remény Alapítvány Facebook Page Monitoring Remény Alapítvány I ♥ Magyarország Facebook Page Monitoring I ♥ Magyarország perc.net Facebook Page Monitoring 5perc.net

Dilemma – minőség Arra kell törekedni, hogy posztjaink változatosak legyenek, videók, képek, sima szöveges postok váltogassák egymást. Tapasztalataink: Nem jó, ha mindig csak magunkról beszélünk, mert unalmasak leszünk. Találjunk olyan témákat, amik kapcsolhatók a tevékenységünkhöz és érdekes lehet a közösség számára. Olyan témákat válassz, amiben hiteles tudsz lenni! Tiszteld a rajongókat!

Dilemma – minőség A legtöbb interakciót kiváltó poszt típusok MÉRFÖLDKŐ VIDEÓ FÉNYKÉP(ALBUM) ESEMÉNY KÉRDÉS Hivatkozás SZÖVEG

Dilemma – minőség Leggyakoribb interakció fajták LIKE KÉP MEGTEKINTÉSE VIDEÓ MEGTEKINTÉSE LINK MEGNYITÁSA HOZZÁSZÓLÁS MEGOSZTÁS

Dilemma – mennyiség EDGE RANK 1. Affinity (vonzódás): Annak a mérőszáma, hogy az adott felhasználó milyen gyakran és milyen interakciót mutat az adott oldal posztjai iránt. 2. Edge Weight (súlyozás): A poszttípusok és posztokra érkezett interakciók összességéből számított érték. A különféle post típusoknak más-más az értékelése, ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a szöveges bejegyzés a legsúlytalanabb a videós post pedig a legerősebb. Az interakciók más- más súlyt képviselnek értékeléskor, a legerősebb a megosztás és leggyengébb a szimpla kattintás. 3. Recency (korszerűség): Vagyis, hogy az adott bejegyzés mennyire friss, minél újabb annál jobb! Ennek a három tulajdonságnak van egy-egy értéke, melyeket a Facebook összeszoroz és ez alapján születik meg a döntés, hogy az adott post megjelenik-e az embernél vagy sem.

Példák Posztolási hatékonyság - Hyundai Magyarország A posztok átlagosan Posztok száma Kép 4691 Videó 3736 Hivatkozás 5580 Csak szöveg 15 Elért egyedi felhasználók Megjelenések száma Interakció Lájkok száma 2270 Megosztások száma 412 Kommentek száma 48

Index értékek: Január 1-től Június 30-ig. Index értékek: Július 1-től december 31-ig. Példák TAT index - Hyundai Magyarország

III. Hogyan építsünk közösségi adatbázist és hogyan használjuk eredményesen?

Alkalmazásokkal!

Gyakori nyereményjáték hibák Facebook funkciók használata A Facebook szabályai szerint tilos a Facebook funkcióit használni egy promóció részvételi feltételeként. Pl. Lájkold az oldalunkat és nyerj… vagy Oszd meg a bejegyzést és nyerj… Átverjük a játékosokat, hiszen csak az utolsó 500 lájkolót látjuk és ezt egyre többen tudják! Rossz nyeremény választás: ha rossz a nyeremény, akkor vagy kevés embert vonz, vagy túl sokat, akik nem tartoznak a célcsoportba, aminek az lesz a következménye, hogy rossz lesz a Facebook oldal rajongói összetétele. TUDATOS TAGGYŰJTÉS! Nem reklámozni eleget: Sokan követik el azt a hibát, hogy egyetlen egyszer raknak fel egy bejegyzést a kampány induláskor az oldalukra, és soha többet. A kampányokat érdemes többször posztolni és Facebook PPC-vel támogatni. NEM ALKALMAZÁST HASZNÁLNAK: A Facebook előírja, hogy a különböző promóciós tevékenységünket egy önálló alkalmazásban szabad csak lefolytatni. Se a Facebook fotó albumot, se az üzenőfalat, se a lájk gombot nem használhatjuk kampány során.

Alkalmazáshasználat előnyei Egyedi kommunikáció lehetséges Automatizált folyamatok Időmegtakarítás Az (egyedi) alkalmazás marketing és PR előny Aktív tagok megtalálása Új tagok bevonzása Adatbázis építési lehetőség

Leggyakoribb alkalmazások Welcome oldal Kvízjátékok Memóriajátékok Fénykép feltöltő és szavazó játékok Kupon generáló játékok Különbségkereső játékok Identitást fejlesztő alkalmazások (kitüntetések) Ügyességi játékok Gyorsasági játékok Stb…

Adatbázis építés Az adatokat külön jóváhagyással marketing adatbázisba menthetjük: Nem elég az alkalmazás engedélyeztetése, az alkalmazáson belül is jóvá kell hagyattatni a feliratkozást, az adatszolgáltatást. Reklámtörvénynek megfelelő kezelést igényel Adatvédelmi nyilatkozat Adatkezelés bejelentése az adatvédelmi hatóságnak  Adatkezelési azonosítót fel kell tüntetni az adatvédelmi nyilatkozatban. Eredménye: releváns, érdeklődő felhasználók adatbázisa

PPC hirdetésekkel!

Kattintás alapú hirdetésforma Alacsony kattintási árak: 10 – 50 Ft Licit alapú árazás Kitűnő célzási lehetőség: Ország, város Nem, kor Érdeklődési kategóriák Érdeklődési körök Közösségi hatás: XY ismerősöm már rajongó / lájkolta / játszik vele FACEBOOK HIRDETÉSEK

Page post like story Sponsored page post Page like story Facebook ads for page

IV. Mire használjuk az eredményeket?

Kommunikációnk között megjelenő termék vagy szolgáltatás promóció Termék vagy szolgáltatás bemutató posztok Termék vagy szolgáltatás akció kommunikálása Facebook Offers poszt – kifejezetten a rajongóknak szól Esemény hatékony promotálása I. Eredmény: Aktív közösség

Attól függően, milyen adatokkal rendelkezünk Hírlevelek küldése Direct marketing Területi statisztikák alapján Hosztess promóciók (Hol voltak fogékonyabbak az üzenetükre?) II. Eredmény: Adatbázis

III. Eredmény: Weboldalt támogató platform

IV. Eredmény: Hatékonyabb integrált kommunikáció 1.A Facebook, mint önálló platform, integrált kommunikáció nélkül 2.Az integrált kommunikáció segítségül hívása egy Facebook kampányhoz (Hogyan tudunk egy Facebook kampányt megtámogatni integrált kommunikációval?) 3.A Facebook szerepe és annak használata az integrált kommunikációban

Konklúzió

Látogató Tartalommenedzsment Alkalmazások PPCVÁSÁRLÓ Webshop vagy eladók szerepe nagy!

Hinora Bálint Managing Director Cím: 1142 Budapest, Kassai utca 71. Mobil: Web: Fb.:

Köszönjük a figyelmet!